Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 78

Ämne: Nytt flygplan igen :)

  1. #1

    Cool Nytt flygplan igen :)

    Hej nu var det länge sen jag flög lite rc flyg Men nu ska jag börja flyga igen efter ungefär 1års uppehåll Jag har ju en kyosho calmato men den har ett dåligt batteri som måste bytas och sen ska den säljas och då ska jag köpa ett elflygplan men det är senare det .... Nu till frågan innan jag köper ett rejält el flygplan vill jag köpa nåt lite mindre som jag kan flyga med här hemma på en fotbollsplan som är ganska stor har flygit lite parkflyer där men vad ska jag köpa för att bara ha att leka med här hemma då för max 1500 ? allting ska ingå då radio och allt Jag vet att jag inte får några jätte bra grejer för dom pengarna men vill ha nåt att flyga med här hemma bara Och kanske testa på sjöflyg ute vid sommarstugan kanske en sånhär arttech wingdragon sportster http://www.rchobbysyd.nu/catalog/pro...ducts_id=10129 den finns det pontoner att köpa till oxå vad tror ni om den ? Tacksam för svar !

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Har du inte radio till Calmaton? Går det inte att återanvända den till nya planet?

    om det är så behöver du bara ett batteri till HK Kinetic. 68$
    Batteri Rhino 3S 1050mAh 40C 15$.



    Om du inte kan återanvända radio
    Hobby King 2.4Ghz 6Ch
    23$

    Har du laddare till LiPo batteri?


    m.v.h. //Fredrik
    fredrik

  3. #3

    Standard

    jo jag har radio till calmaton men jag ska sälja iväg allt som har med calmaton att göra för att jag vill ha el och inte metanol det är förmycket att hålla ordning på när det är metanol tycker jag Och radion jag har till den är en hitec laser 4 och den är inte 2,4 ghz och det vill jag ha men det var nog ett bra förslag men jag vill helst kunna se modellen i verkligheten innan jag köper något
    Jag har ju lipo laddare till min helikopter

  4. #4

    Standard

    Så wingdragon sportster är det inget att ha elr ?

  5. #5

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Kolla upp Wilga 2000 om du ska sjöflyga.
    Det finns en mycket trevlig video på Youtube - sök sommaren med wilga.
    Modellen är ingen busmodell men man kan ha mycket kul på en fotbollsplan med den.
    har för mig att jag sett den här i sverige med 2,4 - RTF paket.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  6. #6

    Standard

    Jaha det ska jag kolla upp vet du vilken prisklass den är i ungefär ?

  7. #7

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Jag hittade Wilgan hos bland annat http://www.rchuset.com/product_info....2415159634a013 men där står det dåligt vad som gäller för radio om man ser dåligt som jag.
    Hobbtek http://www.hobbtek.se/visa_produkt.a...%282%2C4Ghz%29 verkar vara en hundring billigare och skriver 2,4 på radion. Dessutom så har de en snygg systermaskin som är lågvingad till samma pris http://www.hobbtek.se/visa_produkt.a...%282%2C4Ghz%29
    Priset är tyvärr lite över din gräns som du satt i första inlägget :-(
    Om planet är segt så ska du skaffa ett nytt batteri med högre C. Jag bytte från ett lite äldre LiPo med 25C till ett nytt "NanoTech" med 50C och det blev en kollosal skillnad i drag, men det kan ha varit fel på det första batteriet som jag kört med något år nu. Batterifacket är litet så det är viktigt att kolla måtten innan man beställer reservbatteri.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  8. #8

    Standard

    Ja den var nog lite över min budget men jag tyckte ju att dom där wingdragonen var så coola titta den här http://www.youtube.com/watch?v=dZCJbWopyPY Där ser dom ju riktigt sköna ut även fast det kanske blåser lite vääl mycket på filmen men 2,4 radio följer ju med det kanske inte blir så mycket sjöflygning föresten för nu ska dom såga ner träden som är ute på ängen vid sommarstugan (Y) Men är det ingen som har några erfarenheter från det planet då ?

  9. #9

    Standard

    obs det gula planet ibörjan av filmen är slowflyer modellen som endast är 3ch det röda är det med 4ch tacksam för svar om erfarenheter av 4ch planet

  10. #10

    Standard

    Om inte jag minns fel hade elias en myfly modell (easystar kopia) med radio 2,4Ghz och hela kitten för under 1500 kr, dock verkar det som han har sålt slut på dom, men ring eller maila honom.

    Du kan ju kolla myflytråden, och göra dig en uppfattning om planet. det ända du behöver är lite superlim (CA)

    Lycka till med flygnoingen, det är fasligt roligt.

    (har iofs, en cessna jag inte använder-meritrc ska inte ha mer än 8-900 för den, ett par hundra xtra med radio då.=

  11. #11

    Standard

    Okej men nu vill jag veta hur wingdragonen är ge gärna mer svar om den för den går att köpa i Örebro oxå

  12. #12

    Standard

    Nån som har en sån här ? http://www.hobbex.se/produkter/radio...e-meritrc.html den är ju as snygg iallafall är det nån som vet hur den flyger ? Tacksam för svar !

  13. #13
    chrille gs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    111
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen

    Standard

    de flyger som skit man ska inte ha en dubbel dekare förn man bemästra ett flygplan som är i ett stållat läge
    MULTIPLEX Royal Pro 16
    HACKER
    GB-model YAK 55m 1.8
    HITECH
    BIELA
    XOAR
    TECHONE

  14. #14

    Standard

    Vad är stållat läge ? Har ju en calmato och den kan jag ju flyga men vet ej va stållat läge är ?

  15. #15
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  16. #16

    Standard

    Jaha

  17. #17

    Standard

    Tjena jag har funderat på att beställa ett plan från hobbyking men jag hittar inte nån stans vad det blir i frakt och om det blir tull avgift eller inte hur vet man det ? Nån som skulle kunna länka där man kan se vad det kostar ? Tack i förhand /addde

  18. #18

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Frakt hittar du i varukorgen. Där har du möjlighet att välja vart du vill frakta och då ser du hur mycket de olika fraktalterna, men du måste vara inloggad för att kunna göra detta.

    Tull får du betala med logaritmiskt ökande sannolikhet beroende på priset på den fraktade varan inklusive fraktavgift samt storleken på lådan.

    Det är inte så farligt i längden. Ser du till att hålla dig under 3-400 kronor är risken liten. Samma sak med småpaket som kan innehålla några servon, mottagare etc. Större paket som rymmer flygplan är mycket hög risk för att få betala MoLL*.

    Många små paket ger en lite högre total fraktpeng än ett lite större paket med lite fler saker i, men genom betydligt mindre risk för MoLL så minimerar du din totala frakt+tullomomskostnad över tiden.


    * MoLL = Moms Och tuLL
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  19. #19
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrOvanhill Visa inlägg
    Frakt hittar du i varukorgen. Där har du möjlighet att välja vart du vill frakta och då ser du hur mycket de olika fraktalterna, men du måste vara inloggad för att kunna göra detta.

    Tull får du betala med logaritmiskt ökande sannolikhet beroende på priset på den fraktade varan inklusive fraktavgift samt storleken på lådan.

    Det är inte så farligt i längden. Ser du till att hålla dig under 3-400 kronor är risken liten. Samma sak med småpaket som kan innehålla några servon, mottagare etc. Större paket som rymmer flygplan är mycket hög risk för att få betala MoLL*.

    Många små paket ger en lite högre total fraktpeng än ett lite större paket med lite fler saker i, men genom betydligt mindre risk för MoLL så minimerar du din totala frakt+tullomomskostnad över tiden.


    * MoLL = Moms Och tuLL
    MOTOPS = "MOms, Tull och Postens Straffavgift" heter det väl? Posten tar 90-130 bara för att fråga dig vad det är och vad värdet är.
    fredrik

  20. #20

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Hmmm... Jag måste nog böja mig där! Du har ju uppenbart rätt och jag ska alltid kalla det för dess rätta namn hädanefter.

    MOTOPS är det ju.

    Så dum jag är... MoLL

    Hrmmpfff... Stolleprov!
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Liknande ämnen

  1. Biltema köper nytt flygplan igen!
    Av Jakob i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 21:27
  2. Låg höjd igen
    Av Gyld i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 18:41
  3. Och nu är jag här igen.!!!
    Av Diesel i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •