Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 78

Ämne: Nytt flygplan igen :)

  1. #21

    Standard

    okej men det var nog lite krångligt att beställa från utlandet så jag har hittat några plan från en sida som hette `` nitrotek.se ´´ någon som har beställt därifrån som vet om det är en bra sida att beställa från ? och planen jag har tittat på är Dynam focus ep 400 och dynam extra 330 om nån har en åsikt om dom så svara gärna på dem med

  2. #22

    Standard

    Focusen fanns inte i lager så nu har jag tänkt på dynam extra 330 och guanli catalina men extran är nog mest aktuell så är det nån som vet om det är ett bra plan ? Och om det är ok att beställa från nitrotek ? tack i förhand / addde

  3. #23

    Standard

    Tjena igen !! Tänkte försöka här innan jag startar en ny tråd !! Jag har för ett tag sen införskaffat mig en spectrum dx6i och dessutom har jag köpt en annan sak så kan inte lägga så mycket pengar på flygplan just nu... Och där kommer problemet !! Jag vill ha tips på hur jag ska hitta ett billigt flygplan till min dx6i... Gärna ett BNF eller PNF så att jag slipper bygga så mycket... Jag har kollat mycket på edf och är väldigt sugen på en sådan eftersom jag känner att jag borde klara av en sådan nu. Jag har kollat i Sverige på en del flygplan på t.ex fullkontroll och mft och så men inte riktigt hittat något. Jag vill heller inte ha någon liten Micro modell gärna nånting i Parkflyer storlek På hobbyking har jag tittat en del i Eu lagret, vad jag förstår så är det inga mer extra avgifter än frakt om man beställer från lagret inom EU va ? Så jag letar alltså efter ett billigt men välflygande flygplan och gärna med lite kvalité på... Jag har även funderat på att bygga något eget i typ frigolit/foam eller något sånt om det skulle gå att få ihop billigare än att köpa färdigt !!

  4. #24

    Red face

    Kolla på Tradera!
    Dyker upp intressanta objekt ibland.
    Dock köpte jag en UMX Mig-15 för strax 10 månader sedan, jag betalade samma dag på ett "Fast pris" alltså ingen auktion utan ett pris satt av säljaren...

    Igår erbjöd han sej att skicka tillbaka pengarna efter ett otal mail under 10 månader med löfte om snar leverans...
    Kolla noggrant på säljarens omdömmen!
    Tror han är känd på detta forum, så jag skriver inget namn, om inte han låter bli att retunera det jag betalat förstås, då blir det en egen tråd.
    Annars har jag köpt flera bra plan till schyssta priser på Tradera.

    MVH Tommy

  5. #25

    Standard

    Ska kolla där!! Tittade igen för en stund sen men hittade ingenting :/

  6. #26

    Standard

    Så här ligger det till. Beställer du från Hobbyking får du varken betala tull eller moms. Detta gäller om du beställer från det Europeiska varuhuset som ligger i Tyskland. Eftersom både Sverige och Tyskland båda är med i EU så blir det varken tull eller moms på prylarna. Det råder alltså fri handel mellan alla EU länder. Däremot om du beställer från ett icke EU land så räknar du så här för att få fram den totala kostnaden på paketet hem:

    (Varans pris i landet du handlar + fraktkostnader från det landet + ev. övriga kostnader) x 1,045 x 1,25 = Total kostnad för dig. Faktorn 1,045 x 1,25 är det som du får betala här i Sverige ovanpå det du betalade i landet där du beställde prylarna. Detta betalas när du löser ut paketet på posten eller annat ställe.

    Så ligger det till.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  7. #27
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Till the Flyers utmärkta förklaring skulle jag vilja lägga till att posten tar en fast avgift på runt 100 kronor för att du betalar in momsen via dem. Momsen har jag inget emot att betala, men postens avgift känns nästan som ett rån.

    Om du köper plan från HobbyKing så är det bästa alternativet via deras Holländska butik. Betydligt bättre fraktpris än från Tyskland. Hongkong är inte att tänka på. Det är vansinnigt dyrt att handla skrymmande varor som flygplan därifrån. Och så blir leveranstiden dessutom två till tre gånger längre än från Europa.

  8. #28

    Standard

    Hej !! Tack så jättemycket för en toppenbra förklaring !! då vet jag hur det ligger till !! Men både Tyskland och Holland borde väl fungera okej att beställa från ? okej ne Hongkong är jag inte intresserad av för jag vill helst slippa betala tull och allt sådant där !!

  9. #29
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    Hongkong är jag inte intresserad av för jag vill helst slippa betala tull och allt sådant där !!
    Värt att notera att HobbyKing har lager i Holland (NL) och Tyskland (Euro) också. Om du köper från de lagren så är det tullat och klar samt att de har fortfarande bra priser och bra leveranstider. Personligen köper jag mest från NL, och ibland från HK då NL/Euro lagren inte har fullt sortiment.

    Du kan välja uppe till vänster vilket lager som skall visas och även i sökningar filtrera att endast visa varor från ett visst lager.

  10. #30

    Standard

    Kollat lite på hobbyking nu och har hittat lite jag är intresserad av !! Dock undrar jag en sak angående priserna !! Om man kollar på tex Hollands varuhus varför visas priserna i engelska dollar ? Eller är det inte dollar ? Eller hur ska jag räkna priset ?

  11. #31

    Standard

    Du kan ändra priset i någon annan valuta, dock inte i svenska kronor. Dollar, Pund eller Euro. Om du utgår från på logotypen Hobbyking längst uppe till vänster och sedan går rakt ned tills annonser och text slutar så ser du en valbar ruta "Currency". Där ändrar du. Står det USD i rutan så visas priserna i dollar. När det gäller Pundet så multiplicerar du priset med 10 så får du fram ungefärligt pris enkelt och snabbt. Vill du vara extra noga multiplicerar du med 10,19 idag.

    1 pund = 10,19 kr = ungefär 10 kronor
    1 euro = 8,714 kr = ungefär 8,5-9 kronor
    1 dollar = 6,699 kr = ungefär 6,5-7 kronor

    Ex: En vara kostar 100 pund inkl. frakt på HobbyKing i Hong Kong. Då räknar du så här:

    Priset i pund inkl. frakt x valutaomvandling x tull x moms = 100x10x1,045x1,25 = 1306,25 kr i total kostnad för dig innan du kan lägga varan i bakluckan på din bil.

    Du skrev att du inte ville betala moms och tull. Hur gör du om varan bara finns i Hong Kong? Då måste du ju beställa varan därifrån om du vill ha den. Vissa varor finns bara där. Oavsett var man beställer så är det alltid tull och moms på en vara. Det som räknas tycker jag är vad man har betalat i slutändan. Enda skillnaden är att handlar du över EU gränsen så är varan redan tullad och momsad och den kostnaden har den som säljer varan redan räknat in i priset. Så du upplever det bara som att du slipper betala tull och moms eftersom du inte behöver räkna ut den själv som i fallet då du handlar från Hong Kong.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  12. #32

    Standard

    Jaha !! Tack "the flyer" för en bra förklaring !! ännu en gång jaha jag får väl se om jag hittar något i Holland eller Tyskland annars får jag väl kolla lite i Hongkong också men jag funderar lite på hur det är att beställa mottagare från hobbyking till en spectrum dx6i, det är väl dem där orangeRX som ska passa va ? Är dom pålitliga till lite större modeller också eller hur bra är dom ? Kan man ha dom i en 70mm edf med 1100mm i spännvidd ?

  13. #33

    Standard

    Jag har 8st orange recivers och har aldrig haft nått problem med dom till min dx6i. Köp dig en funfighter från hobby king en t28 eller rare bear dom är hyfsat små och smidiga men dom går fort som fan. Har köpt 4-5 plan från hk helagret och haft tur aldrig åkt på skatt och tull.

  14. #34

    Standard

    Jaha vad bra !! Men funderar på denna som första edf : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html vet att panthern ska vara bra som första edf flygplan men verkar setupen bra till detta flygplan? Är det någon som har erfarenhet av just det planet ??

  15. #35

    Standard

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html Eller en sån som aerobatik flygplan... Vad tycker ni ? Vilket verkar bäst ? Vill helst ha edf men samtidigt flyger jag inte alltid på fältet och då kanske ett lite mer 3D plan är bättre ?

  16. #36

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html Eller en sån som aerobatik flygplan... Vad tycker ni ? Vilket verkar bäst ? Vill helst ha edf men samtidigt flyger jag inte alltid på fältet och då kanske ett lite mer 3D plan är bättre ?
    adddde den du länkar till passar på Pilängen men själv kör jag hemmavid med den här lilla krabaten http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...trSearch=reakt /m

  17. #37

    Standard

    Jaha okej har dock inte alltid möjlighet att åka till pilängen att flyga det är därför :/ men ingen som har ett svar om panthern är setupen i den bra ?

  18. #38

    Standard

    Eller att åka till pilängen har jag ofta möjlighet med och kan göra det också men något plan kan jag inte få med mig då

  19. #39


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    EDF i den storleken brukar kräva väldigt slätt och fint fält för att ta sig upp - typ asfalt eller nån form av plastmatta att starta ifrån.
    Skall du flyga hemmavid är jag tveksam till om du har den typen av fält (få som har det) så då tror jag att multipass förslag passar bättre.
    Roger

  20. #40
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Jag tror min Panther är inne på andra året. En jäkla sprutt o lättkastad. Har flugit den hundratals ggr . Men i kväll var Puggen o jag ute med våra RC-Groups J-35. under tiden jag laddade min flög vi dogfight J-35 o Panther men den är lurig i tighta svängar. Annars väger den pyttelite, är lätt att kasta med tummen o fingrarna runt framsidan av intagen.Kastar den svagt uppåt. Flyger rent i vida svängar.Kör originalsetup o är helnöjd,lätt att ta med.Mogge

Liknande ämnen

  1. Biltema köper nytt flygplan igen!
    Av Jakob i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 21:27
  2. Låg höjd igen
    Av Gyld i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 18:41
  3. Och nu är jag här igen.!!!
    Av Diesel i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •