Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: UAVBee

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    3
    Jobb
    Student
    Klubb
    VMF

    Cool UAVBee

    Jag tänkte börja med mitt p-100 projekt tidigt, eftersom att det lämpar sig att göra det på sommaren. Själva projektet ska vara en UAV (Unmanned Aeiral Vehicle). På denna blogg kommer jag förhoppningsvis göra regelbundna uppdateringar på hur projektet fortskrider. www.uavbee.blogspot.com

    Denna tråd tänkte jag ha som en diskussionstråd, dessutom tycker jag att det finns för få UAVs på rcflyg . Självklart ska mitt projekt vara i ej militärt syfte, snarare annan praktisk användning som t.ex. flygfoto.

    Namnet är jag inte säker på om jag är nöjd med, har någon ett bättre förslag emot tas det med största glädje.

    Kom på att tråden kanske inte är helt rätt placerad i och med att själva dagboken inte ligger här. hmm, moderatorerna får väl fixa det isåfall.
    Senast redigerat av mseln den 2011-04-28 klockan 21:56.

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    3
    Jobb
    Student
    Klubb
    VMF

    Standard

    Nu är den igång, igår lödde jag ihop allt. Skulle testa den men fick lite problem med mjukvaran dock. I morse insåg jag att versionen jag försökte med inte verkar fungera för Atmega 2560 som min arduPilot Mega har, utan den var antagligen designad för de lite äldre korten. Hur som helst, nu är man i alla fall igång.
    Mer kan du läsa på min officiella blog www.uavbee.blogspot.com

    Här kommer en video på testdatan på vad kortet har för roll, pitch och yaw.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •