Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

mne: lite hjlp tips kring fpv skes

Reg.datum
    Dec 2009
    Inlgg
    322
    Jobb
    Busschauffr/ Lastbilschauffr
    Klubb
    Ingen klubb, dock s verkar det som att det finns ngra personer som flyger i Lycksele

Standard lite hjlp tips kring fpv skes

hej, funderar p brja med fpv i sommar, tnker inhandla ngot lmpligt plan men det r fpv grejerna jag r fundersam ver.

har tittat p dessa
    kamera http://aeronautikhobby.com/epages/Ba...ucts/OSD420CCD

Mottagare http://aeronautikhobby.com/epages/Ba...roducts/AH13RX

sndare http://aeronautikhobby.com/epages/Ba...ucts/AH13400TX

sen s funderar jag p tex fatshark googles.

fungerar detta tro? eller har ni bttre frslag, vill bara komma igng till en brjan, saker som att filma fr komma senare, har en denna radio http://www.umearc.se/el-motorer/radi...ygandheli.html mvh anders

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

Det r helt ok grejer, kr med sdana sjlv fast en 850mw sndare, kameran fick jag drifrn i torsdags s har bara 2 flygningar p den men bilden r helt ok.Trkigt bara att han inte har Rx/Tx hemma.Jag kpte min Rx/TX p http://electronicarc.com/catalogo/
    har du glasgon s r vl inte fatshark att rekomendera,har sjlv glasgon med stort brytnings fel s jag fick bygga egen case fr att f plats med brillorna inuti,men r du glasgon ls s r dom helt ok,vad gller plan s r Easy star bra som nybrjar plan det har jag, men vill ha lite strre, s jag fr hem en MAJA i brjan p veckan.Lycka till MVH Jocke
    Senast redigerat av Jocke71 den 2011-05-01 klockan 00:50.

Reg.datum
    Dec 2009
    Inlgg
    322
    Jobb
    Klubb
    Ingen klubb, dock s verkar det som att det finns ngra personer som flyger i Lycksele

Standard

har ej glasgon s det borde g bra d. vill ha en hyfsat stort plan som flyger mjukt och fint, men skall kolla p easysta'n

Reg.datum
    Dec 2009
    Inlgg
    322
    Jobb
    Klubb

Standard

vad skall man tnka p vid kp av glasgon, passar dem till all fpv utrustning?

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

Hr har du ett plan som flyger fint,kompisen har ett sdant http://www.hab.se/fpv-special-flygpl...239-c-878.aspx

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

s lnge du kan ta in en video signal i brillorna s ska det inte vara ngot problem(via kabel d) finns ven 1,2-1,3ghz Rx med 5,8ghz Tx p om man vill kra fatshark 5,8ghz trdlst frn Rx.kolla lite p electronicarc dom har mycket, tar ca 4dagar att f hem.

Reg.datum
    Dec 2009
    Inlgg
    322
    Jobb
    Klubb

Standard

hej, tack fr alla tips, kommer nog bestlla planet du tipsa om sg riktigt sjyst ut, kommer att flyga fpv mestadels till fjlls, dock s skulle jag nstan haft typ sjflygplan, ngot som fungera lite verallt. mycke vattendrag runtomkring och vill man vandra lite s finns det galet fina platser runtom hr.

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

Det finns ngra som kr med Icon-a5 1,8m sjplan, med infllbara stll.Har en sn som jag tnkte annvnda till fpv men den blev fr snygg s ville inte riskera att tappa den om det hnder ngot.drfr blev det en MAJA.

Reg.datum
    May 2011
    Inlgg
    316
    Jobb
    Mobilkranfrare
    Klubb
    Rdsel RC

Standard

Jag kr en Icon A5:a o dom funkar fint som FPVplan dock har jag skrotat guds glmda jvla landningstll!!! fr det gjorde mig galet.. landar man p ntt hrdare n moln s vek sig det frmre.. nu r dom fasta bde fram o bak och monteras ls vid sjflygning.. hur har du lst det med landningstllen eller har du klarat dig frn missrer? frvrigt s undrar jag om du ocks har problem med att stjrten vobblar lite eller vinglar frn sida till sida.. och om issfall du lst det p ntt vis? annars ett kanonfint plan

MVH // Mathias

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

Jag har tyvrr inte ftt upp mitt n frhoppningsvis till helgen,men jag lste ngonstans att man mste vara noga med instllningen till noshjulet s att det lser ordentligt, d skulle det tydligen funka vi fr vl se.Annars stter jag i alu stll.Men jag kommer mestadels att kra det som sj plan.Att stjrten vobblar lite gr tydligen inte att komma ifrn vad jag lste.vad fr storlek p acc kr du och hur lng flygtid har du?

MVH Jocke

Reg.datum
    May 2011
    Inlgg
    316
    Jobb
    Mobilkranfrare
    Klubb
    Rdsel RC

Standard

Noshjulet r ju extremt klent byggt med bara ngra sm plastbitar som ska st emot alla sttar.. tycker sjlva konstruktionen va ruskigt b-ig men fr det priset fr man nog rkna med det. Jag vill ju grna ha retracts p det men vet inte vad man ska kpa som passar dr fram. De bakre funkade ju fint och r riktigt kraftiga.. dock s mste jag montera en jvla servoarm fr att stllen skall fllas in helt. Hur har du lst dom dr bak?

Jag kr bara en 2.2a nanotech turnigy och den har jag n inte flygit tom nn gng och har vl varit uppe i ca 6-7minuter.. men jag gissar p kanske 8-9 minuter med den.. har dock en 4.5a acc ocks men den fr jag inte in i krran o samtidigt behlla vikten p rtt stlle. Kommer i framtiden att kpa ett plan liknande din maja fr att lttare kunna placera vikt o kamerautrustning exakt dr jag vill.

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

Jag satte i ett standard servo p 4kg med en grov servo arm, bakre sitter typ 21mm frn centrum servo och frmre ca 16mm.
    Jag har 4cell 3600mah och fr CG vldigt bra men andra sidan har jag inga fpv grejer i heller.Vad har du fr motor och propp?
    hobby king har ju ftt in en massa olika retracts kanske finns ngot som passar.Om du vill, pma ditt mob.nr kan jag skicka en bild.

Jocke

Reg.datum
    Dec 2009
    Inlgg
    322
    Jobb
    Klubb

Standard

vars kan man kpa detta plan d? sg att hanke hade ett sdant, ser riktigt nice ut det planet.

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

Finns p hobby king jag kpte mitt p rynos hobby (minicars) inte s dyrt dr heller.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jocke71 Visa inlgg
    Jag har tyvrr inte ftt upp mitt n frhoppningsvis till helgen,men jag lste ngonstans att man mste vara noga med instllningen till noshjulet s att det lser ordentligt, d skulle det tydligen funka vi fr vl se.Annars stter jag i alu stll.Men jag kommer mestadels att kra det som sj plan.Att stjrten vobblar lite gr tydligen inte att komma ifrn vad jag lste.vad fr storlek p acc kr du och hur lng flygtid har du?

MVH Jocke

Enligt utsago skall det bli bttre med en tre bladig propp, har dock inte sjlv hunnit prova om det r sant eller inte. Det har kommit ngra andra projekt emellan...
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

Vad fr storlek rekomenderas p en 3 bladig propp?kr med apc 12*6e till den motorn jag har.

Jocke

Reg.datum
    May 2011
    Inlgg
    316
    Jobb
    Mobilkranfrare
    Klubb
    Rdsel RC

Standard

Jag kr ocks me 12*6 prop och orginalmotorn. kpte till ett 70amp esc och jag tycker d kraften rcker till.. dock blev det ett litet missde igr.. om det berode p radion eller vinden vet jag inte men pltsligt fick ja bara ett kast o sen deathspin till backen.. har en del limmande att gra innan den flyger igen.. men det mrkliga va att d jag hmtade krran p kern s va alla servon galna o motorn hade cpryck.. startade om den o d tjt elektroniken s ja stngde av.. tog hem den o plockade ur all fpvutrustning och startade upp den o d fungerade den igen... vgar man starta upp den p nytt tro? kan bli intressant..

vars har du placerat accen jocke? edit: jag kr 6cell fr vrigt

Reg.datum
    Dec 2009
    Inlgg
    322
    Jobb
    Klubb

Standard

funderar nnu p vad man skall kpa och hittade denna, vad tror ni bra som fpv plan?

Jocke71s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlgg
    73
    Jobb
    Trdgrdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlgg
    funderar nnu p vad man skall kpa och hittade denna, vad tror ni bra som fpv plan?
    Hittade vad?finns ingen lnk hr.

Reg.datum
    Dec 2009
    Inlgg
    322
    Jobb
    Klubb

Standard

oj d glmde lgga till lnken hr kommer den http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=6677

Liknande mnen

1. Transport Hjlp Skes!
    Av DavidFlygare i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2013-03-25, 19:22
  2. Behver lite tips kring detta med att blya
    Av NitroVein i forum Metanolmodeller
    Svar: 25
    Senaste inlgg: 2010-11-14, 21:17
  3. Lite funderingar kring FPV
    Av nestergaard i forum FPV Allmnt
    Svar: 7