Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: lite hjälp å tips kring fpv sökes

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard lite hjälp å tips kring fpv sökes

    hej, funderar på å börja med fpv i sommar, tänker inhandla något lämpligt plan men det är fpv grejerna jag är fundersam över.

    har tittat på dessa
    kamera http://aeronautikhobby.com/epages/Ba...ucts/OSD420CCD

    Mottagare http://aeronautikhobby.com/epages/Ba...roducts/AH13RX

    sändare http://aeronautikhobby.com/epages/Ba...ucts/AH13400TX

    sen så funderar jag på tex fatshark googles.

    fungerar detta tro? eller har ni bättre förslag, vill bara komma igång till en början, saker som att filma får komma senare, har en denna radio http://www.umearc.se/el-motorer/radi...ygandheli.html mvh anders

  2. #2
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Det är helt ok grejer, kör med sådana själv fast en 850mw sändare, kameran fick jag därifrån i torsdags så har bara 2 flygningar på den men bilden är helt ok.Tråkigt bara att han inte har Rx/Tx hemma.Jag köpte min Rx/TX på http://electronicarc.com/catalogo/
    har du glasögon så är väl inte fatshark att rekomendera,har själv glasögon med stort brytnings fel så jag fick bygga egen case för att få plats med brillorna inuti,men är du glasögon lös så är dom helt ok,vad gäller plan så är Easy star bra som nybörjar plan det har jag, men vill ha lite större, så jag får hem en MAJA i början på veckan.Lycka till MVH Jocke
    Senast redigerat av Jocke71 den 2011-05-01 klockan 00:50.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    har ej glasögon så det borde gå bra då. vill ha en hyfsat stort plan som flyger mjukt och fint, men skall kolla på easysta'n

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    vad skall man tänka på vid köp av glasögon, passar dem till all fpv utrustning?

  5. #5
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Här har du ett plan som flyger fint,kompisen har ett sådant http://www.hab.se/fpv-special-flygpl...239-c-878.aspx

  6. #6
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    så länge du kan ta in en video signal i brillorna så ska det inte vara något problem(via kabel då) finns även 1,2-1,3ghz Rx med 5,8ghz Tx på om man vill köra fatshark 5,8ghz trådlöst från Rx.kolla lite på electronicarc dom har mycket, tar ca 4dagar att få hem.

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    hej, tack för alla tips, kommer nog å beställa planet du tipsa om såg riktigt sjyst ut, kommer att flyga fpv mestadels till fjälls, dock så skulle jag nästan haft typ sjöflygplan, något som fungera lite överallt. mycke vattendrag runtomkring och vill man vandra lite så finns det galet fina platser runtom här.

  8. #8
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Det finns några som kör med Icon-a5 1,8m sjöplan, med infällbara ställ.Har en sån som jag tänkte annvända till fpv men den blev för snygg så ville inte riskera att tappa den om det händer något.därför blev det en MAJA.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jag kör en Icon A5:a o dom funkar fint som FPVplan dock har jag skrotat guds glömda jävla landningställ!!! för det gjorde mig galet.. landar man på nått hårdare än moln så vek sig det främre.. nu är dom fasta både fram o bak och monteras lös vid sjöflygning.. hur har du löst det med landningställen eller har du klarat dig från missärer? förövrigt så undrar jag om du också har problem med att stjärten vobblar lite eller vinglar från sida till sida.. och om issåfall du löst det på nått vis? annars ett kanonfint plan


    MVH // Mathias

  10. #10
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Jag har tyvärr inte fått upp mitt än förhoppningsvis till helgen,men jag läste någonstans att man måste vara noga med inställningen till noshjulet så att det låser ordentligt, då skulle det tydligen funka vi får väl se.Annars sätter jag i alu ställ.Men jag kommer mestadels att köra det som sjö plan.Att stjärten vobblar lite går tydligen inte att komma ifrån vad jag läste.vad för storlek på acc kör du och hur lång flygtid har du?

    MVH Jocke

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Noshjulet är ju extremt klent byggt med bara några små plastbitar som ska stå emot alla stötar.. tycker själva konstruktionen va ruskigt b-ig men för det priset får man nog räkna med det. Jag vill ju gärna ha retracts på det men vet inte vad man ska köpa som passar där fram. De bakre funkade ju fint och är riktigt kraftiga.. dock så måste jag montera en jävla servoarm för att ställen skall fällas in helt. Hur har du löst dom där bak?

    Jag kör bara en 2.2a nanotech turnigy och den har jag än inte flygit tom nån gång och har väl varit uppe i ca 6-7minuter.. men jag gissar på kanske 8-9 minuter med den.. har dock en 4.5a acc också men den får jag inte in i kärran o samtidigt behålla vikten på rätt ställe. Kommer i framtiden att köpa ett plan liknande din maja för att lättare kunna placera vikt o kamerautrustning exakt där jag vill.

  12. #12
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Jag satte i ett standard servo på 4kg med en grov servo arm, bakre sitter typ 21mm från centrum servo och främre ca 16mm.
    Jag har 4cell 3600mah och får CG väldigt bra men å andra sidan har jag inga fpv grejer i heller.Vad har du för motor och propp?
    hobby king har ju fått in en massa olika retracts kanske finns något som passar.Om du vill, pm´a ditt mob.nr kan jag skicka en bild.

    Jocke

  13. #13

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    vars kan man köpa detta plan då? såg att hanke hade ett sådant, ser riktigt nice ut det planet.

  14. #14
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Finns på hobby king jag köpte mitt på rynos hobby (minicars) inte så dyrt där heller.

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jocke71 Visa inlägg
    Jag har tyvärr inte fått upp mitt än förhoppningsvis till helgen,men jag läste någonstans att man måste vara noga med inställningen till noshjulet så att det låser ordentligt, då skulle det tydligen funka vi får väl se.Annars sätter jag i alu ställ.Men jag kommer mestadels att köra det som sjö plan.Att stjärten vobblar lite går tydligen inte att komma ifrån vad jag läste.vad för storlek på acc kör du och hur lång flygtid har du?

    MVH Jocke

    Enligt utsago skall det bli bättre med en tre bladig propp, har dock inte själv hunnit prova om det är sant eller inte. Det har kommit några andra projekt emellan...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #16
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Vad för storlek rekomenderas på en 3 bladig propp?kör med apc 12*6e till den motorn jag har.

    Jocke

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jag kör också me 12*6 prop och orginalmotorn. köpte till ett 70amp esc och jag tycker då kraften räcker till.. dock blev det ett litet missöde igår.. om det berode på radion eller vinden vet jag inte men plötsligt fick ja bara ett kast o sen deathspin till backen.. har en del limmande att göra innan den flyger igen.. men det märkliga va att då jag hämtade kärran på åkern så va alla servon galna o motorn hade cpryck.. startade om den o då tjöt elektroniken så ja stängde av.. tog hem den o plockade ur all fpvutrustning och startade upp den o då fungerade den igen... vågar man starta upp den på nytt tro? kan bli intressant..

    vars har du placerat accen jocke? edit: jag kör 6cell för övrigt

  18. #18

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    funderar ännu på vad man skall köpa och hittade denna, vad tror ni bra som fpv plan?

  19. #19
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    funderar ännu på vad man skall köpa och hittade denna, vad tror ni bra som fpv plan?
    Hittade vad?finns ingen länk här.

  20. #20

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    oj då glömde lägga till länken här kommer den http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=6677

Liknande ämnen

  1. Transport Hjälp Sökes!
    Av DavidFlygare i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-25, 19:22
  2. Behöver lite tips kring detta med att blya
    Av NitroVein i forum Metanolmodeller
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 21:17
  3. Lite funderingar kring FPV
    Av nestergaard i forum FPV Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 08:06
  4. Datorkunniga behöver lite hjälp/tips!
    Av Krille i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 14:02
  5. hjälp sökes för inställning
    Av sani i forum Helikopter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 11:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •