Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 42

Ämne: EzUHF

  1. #21

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Har köpt det mesta på RMRC.
    Kör 4 kanalaren i PPM på mina quad och det fungerar riktigt bra, nu senast i min lilla LKTR250 med Naze32.
    //Lasse

  2. #22

    Standard

    Det blev från RMRC hoppas att det kommer under nästa vecka
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    ngon som har tips. Hller p att switcha frn min futabaradio till Taranis radio med ezUHF modul och 4 kanals LRS mottagare EzUHF med ppm sum över till ett Naze32 kort. Får det faan inte att funka.

    Vet att EzUHF sändarmodulen tar imot kanalerna och informationen samt har bindat mottagaren som jag sjlävklart har konfigurerat me ppm sum p servoitgng 1. Stoppar jag i ett servo på kanalutgång 2 s har jag kontakt mellan sndare och servo men får inga utslag p servofliken i baseflight då jag kopplat in Naze32 kortet.

    Vad kan vara fel!!!?!?!??!?!?!? blir tokig

    vill flyga
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  4. #24

    Standard

    Har du ppm enabled i naze32?
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jupp samt mappat så att kanalordningen blir rätt. Tog en annan EzUHF mottagare i lådan och då funkade det :/ hmmm får prova att flasha om den andra så får vi se om det löser sig eller om det är något fel på den
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #26

    Standard

    Skumt! Ja en flash kan kanske hjälpa, hoppas det löser sig
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  7. #27

    Standard

    Vad för pin har du ppm ut på? Rssi funkar bara på pin 7 och 8 på en av mina mottagare så kanske är samma sak för dig fast med ppm.

  8. #28

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Körde PPM på servoutgång 1 vilket jag konfigurerade i Immersion konfigureringsprogrammet
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  9. #29

    Standard

    Skumt. Prova fpvlabs immersion tråd. Sanders brukar ha koll.

  10. #30

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Någon som vet hur man justerar ner klockfrekvens på Naze32 kort för att minska risken för EMF störning då man kör EzUHF???
    vilket kommando. läste "EMF=1" någonstans men det funkar inte
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  11. #31

    Standard

    set emf_avoidance = 1

  12. #32

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tackar. Hittade det.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  13. #33

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Någon som vet hur man justerar ner klockfrekvens på Naze32 kort för att minska risken för EMF störning då man kör EzUHF???
    vilket kommando. läste "EMF=1" någonstans men det funkar inte
    Har du lust att utveckla.
    Har inte själv märkt av några störningar när jag flugit.
    //Lasse

  14. #34

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Har också läst att folk haft störningar men har inte märkt minsta tendens till störning på mina
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #35

    Standard

    Är det någon fara att använda en två meter lång kabel mellan sändaren och EZUHF? Jag tycker att det borde vara ok med tanke på att trainerkablar är ungefär så långa.
    Jag tänkte hålla mig varm i bilen när elektroniken står och fryser på taket.

    Jörgen

  16. #36

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    tror du bör ha lite grövre area på trådarna så den orkar driva den.
    tror det är säkrare att förlänga antennkabel
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #37

    Standard

    Kablarna till strömförsörjningen blir inte så långa, jag kör Spektrum så jag driver EZUHF sändaren med samma batteri som videomottagaren.

    Angående att förlänga antennen så tror jag att det är bättre att förlänga kabeln för lågfrekvent signal jämfört med att förlänga en radiosignal med hög effekt.

    För säkerhets skull så skall jag nog mäta lite med snör-TV'n (oscilloskop) och logikanalysatorn innan jag flyger med den här kopplingen. Hittills har jag inte lyckats hitta något annat än att EZUHF accepterar 3.3-9.6v PPM signal och att Spektrum ibland skickar ut mindre än 3.3v. Det får nog bli ett prov med en spänningsdelare för att se så att det finns lite marginal.

    Jörgen

  18. #38

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Är det bara ppmsignalen så är det säkert inga problem.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  19. #39

    Standard

    jag trådkapar lite.
    är det någon som vet om det finns moduler som passar in i min radio multiplex mc-3030 ?
    är sugen att byta ut 35 mhz systemet till något säkrare.
    jag har mina fatshark på 2,4 bandet så det går inte att konvertera till detta.
    mvh
    Martin

  20. #40

    Standard

    Finns ingen färdig modul men det är bara att ta reda på vilka pins som ppm är och sen koppla in sig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •