Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 52

Ämne: Funjet Ultra+, Kolibri T25 = 340km/h

  1. #21
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Jag beställde en Baiojet ......
    Tyckte den såg lite för slät och hal ut för att vara en friggo-kärra.. Var har du köpt den ?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  2. #22
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Tyckte den såg lite för slät och hal ut för att vara en friggo-kärra.. Var har du köpt den ?
    Som sagt så har jag ju HAB bara 5min bort så handlar mycket där, så även dessa prylar. Tomas och Amir experimenterar mycket och gillar udda tuffa prylar, så de lägger gärna ner lite extra energi för att kunna erbjuda just denna typen av prylar. Vet inte om de fått upp Baiojeten i webshoppen än, hur som helst så tar de hem den om du ringer och frågar :-)
    Senast redigerat av henke2 den 2011-05-19 klockan 09:49.

  3. #23
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nu finns den i shoppen såg jag, http://www.hab.se/sab-baiojet01-p-11292-c-381.aspx Bättre pris än jag trodde också(!)

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Nu finns den i shoppen såg jag, http://www.hab.se/sab-baiojet01-p-11292-c-381.aspx Bättre pris än jag trodde också(!)
    Nu är det svårt. Ska jag köpa en Baiojet, Pylon/F5D eller Hotliner/F5B

  5. #25
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    En riktig F5B/F5D är ganska dyr i inköp om man skall ha riktiga grejor, men visst är en F5B med riktig motor ball som tusan. F5D är inte riktigt min grej, dem är ju inte bra på någonting egentligen om man inte tävlar. En F5B går ju lika fort OCH går att starta och landa utan att vara livrädd.

    Fördelen med Baiojet är utrymmet, man får plats med extra batteri till mottagaren, lysdioder, en halvlitet jet-A1 eller landställ om man vill. Den ser ut som en liten fighter och blir riktigt ball om man målar den som en Su34 eller något sådant.

    Klurar du på att köpa jetmotor också?

  6. #26

    Standard

    Ingen Jet för mig tyvärr, det är långt utanför min budget
    Jo en helt ny F5B/F5D kostar en del. Men det kan man hitta beg, är ju inte ute efter det absolut värsta.
    Finns en schysst Surprise F5F på svenskt modellflyg. Men det är en bra bit från mig.

    Men Funjeten är ju kul att flyga så det lutar mot en BaioJet. Får fundera lite på det.

  7. #27
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Henke,såg du fick en fråga på RCU om du skulle till Hultsfred av en av pojkarna i HaroFly..De har en funjet paketerad i kolfiber som går något djuriskt,försökte få den på film när de bodde hos mig förra året men det sket sig med trumpeter.
    Åk dit o ta med din,skulle vara kul o se två såna åk samtidigt!
    Har du hittat något mer om deras kolfiberkärra? Jag pratade just med Lambert och vi skall optimera min motor och vrida på lite mera effekt vid kommande serviceintervall, närmare 3kg skall vara möjligt och hoppas då att Baiojeten passerar, eller iaf tangerar 400km/h. Kul i reklamsyfte om inte annat.

  8. #28
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Gå in på deras hemsida o skicka en fråga till Ron Van Sommeren,tror det var han som flög den..
    http://users.telenet.be/harofly/
    Trevligare människor får man leta efter och just den där som var no.3 för dem har jag för mig var med största säkerhet det snabbast jag har sett nångång men svårt att avgöra hur fort den gick..
    Förstärkt var den å det j-ligaste för deras tidigare hade tydligen pulveriserats vid något tillfälle..
    Det var han som frågade på RCU om du skulle till Hultsfred..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  9. #29
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Okidook, drar ett pm på RCU och kollar. Hultsfred är fortfarande öppet för min del, är vädret rätt och jag känner för det så blir det en runda dit.

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Gå in på deras hemsida o skicka en fråga till Ron Van Sommeren,tror det var han som flög den..
    http://users.telenet.be/harofly/
    Trevligare människor får man leta efter och just den där som var no.3 för dem har jag för mig var med största säkerhet det snabbast jag har sett nångång men svårt att avgöra hur fort den gick..
    Förstärkt var den å det j-ligaste för deras tidigare hade tydligen pulveriserats vid något tillfälle..
    Det var han som frågade på RCU om du skulle till Hultsfred..
    Hey Bokis, how come your name isn't on the Shootout pilot's list yet? Make sure you are there, we will bring the white-beer!
    I do not quite understand about Ron Van Sommeren, he is not from the team, he is a Dutch guy. Does anybody have a link to a Swedish translator that actually works?

    See you all at the Shootout!

    Regards, Bart.

  11. #31
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Hoho,I´m getting old Bart,everything is nowadays a blurr,I blame society!
    Sorry about the mixup,it will happen again,that I can promise!
    About shootout,it´s 50/50 with Hultsfred for me but if I dont make it ,You will propably have a great time anyway.
    Your funjet that scared the crap out of me,have You meassured how fast it goes?
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Hoho,I´m getting old Bart,everything is nowadays a blurr,I blame society!
    Sorry about the mixup,it will happen again,that I can promise!
    About shootout,it´s 50/50 with Hultsfred for me but if I dont make it ,You will propably have a great time anyway.
    Your funjet that scared the crap out of me,have You meassured how fast it goes?
    The Funjet that flew at Bokis Airport was from Wim, not mine. It was a 5 cell setup with a Mega motor. No idea how fast, but it sounded like it could rip the air.
    He has a funjet Ultra now with a HetRC 2W20 setup, also pretty fast but nowhere near the speed of the Kolibribi power.
    If you are not going to make it to Hultsfred then join Tim in september and come to us for Sanicole Airshow and Jetpower.
    After the hospitality that we recieved last year at your place we would gladly return the favor.

    Bart.

  13. #33
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Thanks! Still remeber a Spagetthi dinner,I actually think we were 20 people around the table! Have some nice photos of the gathering there..
    Something to remember when i sit in my rocking chair..
    I will talk to Tim about Sanicole,who could refuse such a invitation..
    Take care and say hallo to the rest of the gang from me and my wife!
    Senast redigerat av bokis den 2011-06-01 klockan 23:14.
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  14. #34
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    2641gram dragkraft vid 22grader utetemp, installerad i flygplan med utblåsrör på 43cm!

    http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=10595880
    Senast redigerat av henke2 den 2011-06-28 klockan 15:18.

  15. #35

    Standard

    Grattis till en mycket välflygande jet-kärra! Habegäret blir stort när man ser denna model i luften!:P

    Till sist, en stor eloge till kameramannen som faktiskt lyckas hålla planet i bild större delen av filmen. Man har ju sett filmer där vissa har haft svårt att hålla en Cessna i bild .

  16. #36
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Parakos Visa inlägg
    Grattis till en mycket välflygande jet-kärra! Habegäret blir stort när man ser denna model i luften!:P

    Till sist, en stor eloge till kameramannen som faktiskt lyckas hålla planet i bild större delen av filmen. Man har ju sett filmer där vissa har haft svårt att hålla en Cessna i bild .

    Det är faktiskt ganska många som gjort slag i saken och köpt Kolibrimotorer, och ännu flera som är sugna och allvarligt funderar på att handla motor. Om jag inte minns helt fel så hade HAB sålt 6st motorer utöver min, varav den första batchen väntas in nu i dagarna. Minst en T25:a kommer hamna i en Flyfly Mig-15, kommer bli en riktig "slowflyer" på 1,6meter och förmodligen bara 2,5kg fulltankad!

    I samma låda kommer min motor efter service och lite handpåläggning av Martin.(ny dragkraftsmätning kommer givetvis) Både Martin och jag tycker det hade varit riktigt kul med en toppfart som börjar på en 4:a. Han frågade också om jag ville flyga för honom på Jetpower mässan i tyskland i höst och det vore naturligtvis jättekul!

  17. #37
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nu med uppskruvad motor och i regionen 3kg dragkraft så låter baiojeten nästan som en lansen när man drar på, otroligt häfftigt med lite mera dragkraft och högre utloppsfart. Accelerationen är iprincip ikapp så som det var att flyga den lättare Funjeten. Toppfarten är nu 400km/h och allt annat i jetväg ser ut som en slowflyer.

    Siktar på att köra Baioejten någon repa på Helsingborgsmeetinget vecka 30, vi får se hur vädret blir :-)

  18. #38
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Att mäta är att veta och att kunna backa upp sina påståenden tycker jag är viktigt. Jag klippte därför ihop en liten filmsnutt på dragkraftsmätning av min trimmade Kolibri T25.

    Jag har lagt till lite bilder och förklaringar i filmen för att räta ut ev frågetecken. :-)


  19. #39
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Sitter via telefonen och försöker klura ut vad denna kolibri är för något men har förstått att det är ett luftskepp med hög fart på... Nice blir det juh

    Get high with hovering
    not drugs

  20. #40
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    Sitter via telefonen och försöker klura ut vad denna kolibri är för något men har förstått att det är ett luftskepp med hög fart på... Nice blir det juh
    Den går 4,5ggr fortare än Gula draken jag flög i Tipshallen :-)

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 11:35
  2. hemma byggd funjet ultra!
    Av tedeman1998 i forum Byggdagboken
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 18:56
  3. Drivlineförslag för Funjet Ultra??
    Av kajakmannen i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 22:20
  4. Ultra Bandit
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 15:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •