Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: HobbyKing P-38 Lightning - kan ej programmera fartreglagen!

  1. #1

    Standard HobbyKing P-38 Lightning - kan ej programmera fartreglagen!

    Hej!

    För en tid sedan köpte jag en P-38 Lightning ifrån HobbyKing.com (http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=12143) och har försökt som fan att få fartreglagen att fungera men går verkligen inte. Har letat som fan på HobbyKings hemsida och försökt att kontakta dom men har ej fått svar.
    Letat runt på deras hemsida och forum och det finns massor av trådar angående detta ämne men svaren i trådarna är alltid "står på forumet" men det gör det inte!
    Kör Futaba prylar och försökt med reverserad throttle och vanligt, throttle trim normal, i botten och högst, starta med full gas och ingen gas etc.
    Startar jag med ingen gas spelar den en truddelutt och inget mer.
    Startar jag med full gas står den och piper olika saker i alla evigheter (haft den igång i 10 minuter och den stått och pipigt för fullt i olika toner varje gång).
    Startar jag med full gas och sedan går neråt till ingen gas så spelar den samma sak som alltid på full gas, piper till och 50% och på ~30% och sedan inget mer. Händer inget.

    Vad ska jag göra? Börjat tröttna på detta! Inte nog med att tog dom nästan 1 månad att skicka planet, kan ej heller flyga den!

    Tacksam för hjälp.

    MVH, Tim.

  2. #2

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Har du kollat epo?
    Har man flugit förbränning på det modellminnet så kan man bli fördärvad innan man hittar vad det är för problem.

    Har du en servotestare så kan du kolla fartreglagen med det. Då brukar det fungera sen är det bara att leta i radion vad som är snett.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  3. #3

    Standard

    "Kan" vara så att du måste binda bägge reglagen ett i taget om de fått fnatt? Har du gjort det?
    Binda reglage mot radion Futaba:
    1, reverserad throttle kanal 3. full gas på spaken inga trim eller något. (rikta planet bort från dig och ev publik)
    2,Anslut accen till reglaget. efter första pip attacken (första pipet ev dubbelpip) dra ner gasen till noll LÅT DEN VARA DÄR och låt reglaget pipa klart. Då har du "bindat" radion mot reglaget.
    3,Flyg.

  4. #4

    Standard

    Tack för hjälpen!

    Tog TommyzT's tips först då jag kan ej inställningar på sändare så värst bra (nybörjare) och det fungerade helt perfekt!
    Tack för hjälpen båda två! Men det var bara att ha ett ESC ikopplat i taget och nu fungerar det! bra kräm i motorerna, bättre än vad jag trodde!

  5. #5
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    Den maskinen flyger jäkligt fint,men en rekomendation försök inte starta o landa på gräs,noshjulet viker sig och servot pajar.
    Jag handstartar och buklandar det funkar,men slå av motorerna i tid,motoraxlarna är veka.

    Jocke

  6. #6

    Standard

    Köpte den för att ha som nybörjarkärra! Lärde mig flyga med en flygande vinge och all min flygning innehåller loopar, rollar osv. Jag klarar fan inte flyga normalt så köpte denna kärra för att lära mig flyga normalt och använda sidroder!
    Kommer starta från våran asfaltsplätt med landstället ute och sedan buklanda i gräset. Har ett pneumatiskt landningsställ som ska i planet senare
    Hur långt startar det med landningstället tror du?

  7. #7
    Jocke71s avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    73
    Jobb
    Trädgårdsmaskin Mekaniker
    Klubb
    SRFK

    Standard

    kolla på youtube finns en del där,men den är rätt snabb upp,kan inte va många meter.

Liknande ämnen

  1. Konfigurera fartreglagen i wookong?
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 10:48
  2. Programmera fartreglage...
    Av Thomas i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 13:10
  3. Gemensam + på fartreglagen ?
    Av Gotte i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 06:19
  4. P-38 Lightning
    Av warben i forum Skalamodeller
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 22:04
  5. Rönkans Lightning-En liten historia!
    Av warben i forum Skalamodeller
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 18:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •