Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Servoarm till kyosho edge 540 1200mm epp

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard Servoarm till kyosho edge 540 1200mm epp

    hej, är det någon som vet vars man kan få tag i passande servoarm till höjdrodret till Kyosho's edge 540 1200mm epp.

    kollat med några rcbutiker som ej kunnat få fram en passande servoarm.

    så är det någon som vet vars jag kan få tag i detta. mvh anders

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    128
    Klubb
    Ingen just nu

    Standard

    Berhöver du en längre än vad det sitter som standard på servot, eller är det något annat problem? Behöver du en längre så funkar det ju att skruva/limma en längre i glas- eller kolfiber ovanpå originalarmen

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    den jag hade gick utav i 2 delar i en krasch så jag behöver helt enkelt en servoarm bara huvudsaken är att den passar på servot.

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    128
    Klubb
    Ingen just nu

    Standard

    Ahh... Då förstår jag. Kanske borde förstått att det var något liknande redan när jag läste första inlägget, men jag är kanske lite trög. :-) Finns det inte som reservdel från kyosho?

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dumbo Visa inlägg
    Ahh... Då förstår jag. Kanske borde förstått att det var något liknande redan när jag läste första inlägget, men jag är kanske lite trög. :-) Finns det inte som reservdel från kyosho?
    som jag skrev har jag snackat med några rcbutiker men de har ej haft något som passat. en av dom har mailat kyosho ej fått svar. enbart servoarm verkar ej finnas som reservdel, kan ju beställa ett servo med arm men det kosta typ 200kr vilket jag ej är intresserad av då det bara är servoarmen jag behöver. då servot ger upp så byter jag modell för det är gode besvärligt å byta höjd och sidoroder. denna modell är numer 3 kanalig då sidoroder är något defekt.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    som jag skrev har jag snackat med några rcbutiker men de har ej haft något som passat. en av dom har mailat kyosho ej fått svar. enbart servoarm verkar ej finnas som reservdel, kan ju beställa ett servo med arm men det kosta typ 200kr vilket jag ej är intresserad av då det bara är servoarmen jag behöver. då servot ger upp så byter jag modell för det är gode besvärligt å byta höjd och sidoroder. denna modell är numer 3 kanalig då sidoroder är något defekt.
    skulle tro att de är ett futabaservo el hitec. servosladden är iaf röd-vit-svart som futabas men saknar futabas "styrspår" på kontakten. samma kontakt som hitec har,fast då har ju hitec brun-röd-gul på sina servosladdar. rodderservokabeln verkar iaf va hitec så jag misstänker att de sitter ett hitecservo där iaf. borde hursom inte va omöjligt att få fram en servoarm tycker jag...

    jag ska iaf byta sidoroder servo på min,men omöjligt att hitta någon info hos kyosho om vad de är för servo som sitter där,ja förutom att de är på 16g då...lite väl dyrt tycker ja också de va,300:- ...:P men ja misstänker nästan att det sitter ett hitec servo pga servokabeln och utseendet på servot,så ja chansar å beställer ett Hitec HS-81 16,44g analogt miniservo för 120 :- och hoppas att det passar. jag har ingen aning om hur man byter servot...ser ut som man kommer att få göra nått kirurgiskt ingrepp,skära å karva i frigoliten för att få ut det,men å andra sidan så är ju epp väldigt tacksamt att arbeta med,man kan ju limma med både vanligt trälim å ca så det borde inte va nått större problem

    men som sagt så skulle ja tro att servoarmarna är passande futaba eller hitec. så fort jag får hem mina futaba och hitec prylar så ska ja kolla om dom passar så ska ja posta det här så snabbt som möjligt
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    okej det låter ju kanon. hoppas det går någorlunda smärtfritt med bytet av servo då.

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Hej
    Jag har original servoarmar. Skall det vara 17 eller 22 mm?
    /Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eraiser Visa inlägg
    skulle tro att de är ett futabaservo el hitec. servosladden är iaf röd-vit-svart som futabas men saknar futabas "styrspår" på kontakten. samma kontakt som hitec har,fast då har ju hitec brun-röd-gul på sina servosladdar. rodderservokabeln verkar iaf va hitec så jag misstänker att de sitter ett hitecservo där iaf. borde hursom inte va omöjligt att få fram en servoarm tycker jag...

    jag ska iaf byta sidoroder servo på min,men omöjligt att hitta någon info hos kyosho om vad de är för servo som sitter där,ja förutom att de är på 16g då...lite väl dyrt tycker ja också de va,300:- ...:P men ja misstänker nästan att det sitter ett hitec servo pga servokabeln och utseendet på servot,så ja chansar å beställer ett Hitec HS-81 16,44g analogt miniservo för 120 :- och hoppas att det passar. jag har ingen aning om hur man byter servot...ser ut som man kommer att få göra nått kirurgiskt ingrepp,skära å karva i frigoliten för att få ut det,men å andra sidan så är ju epp väldigt tacksamt att arbeta med,man kan ju limma med både vanligt trälim å ca så det borde inte va nått större problem

    men som sagt så skulle ja tro att servoarmarna är passande futaba eller hitec. så fort jag får hem mina futaba och hitec prylar så ska ja kolla om dom passar så ska ja posta det här så snabbt som möjligt
    Jo, det blir att karva rejält. Rekommenderar att du skär ut ett rejält hål för att komma åt. Jag har skrotat min modell och servot satt djupt....

    /Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  10. #10

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    jag har beställt ett nytt servo, kommer å ta armen från den sen äre nog det sista jag reparerar på den kärran, beställer nytt i stället. synd att servona sitter som dom gör, planet flyger riktigt sjyst.

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    84
    Jobb
    Vaktmästare V-mina kyrka
    Klubb
    Genlanda MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lixxer Visa inlägg
    jag har beställt ett nytt servo, kommer å ta armen från den sen äre nog det sista jag reparerar på den kärran, beställer nytt i stället. synd att servona sitter som dom gör, planet flyger riktigt sjyst.
    kan berätta att hitec oken inte passar så bra,man kan tvinga dit dom men ...
    däremot så passar futabas ok riktigt bra,dom är åt andra hållet,att dom vill glappa litegran men det är ytterst lite så dom funkar alldeles utmärkt. har bytt roderservot å visst,de va lite mickel...men inte alls överdrivet besvärligt. skar ut en fyrkant aningen större än servot. plocka bort den nytillverkade "luckan" och därinne sitter servot skruvat som på vilket annat plan som helst. bort med fästskruvarna och loss med servot. ett tips är att innan man drar ut gamla servot med tillhörande servokabel ur kroppen så fäster man en förlängningskabel på den som följer med genom kroppen när man drar ut den gamla. jag använde en 400mm tvinnad futaba kabel,men skulle tro man klarar sig med 300mm. hitec servot som jag monterade(HS81 micro)är dock lite större än original så man får dremla lite innan det passar. men sen är de bara å montera allt,koppla ihop förlängningssladden med servot,skruva fast servot å limma tillbaks "luckan"(jag använde vanligt trälim för att limma tillbaks luckan,när det stelnar blir inte epp´n hård som det blir med CA lim. kan ju vara en fördel om man måste byta servot nån gång igen i framtiden. går faktiskt utmärkt att limma roder och höjd "gångjärnen" med trälim också. när det torkat får du ett mjukt gångjärn,ja tom mjukare än när det va helt)

    så imorgon blir det flyg bara vädret tillåter!
    Futaba F7C 2,4 GHz
    T-Rex 500 ESP,BeastX
    Kyosho Edge 540 EPP Red Bull

    http://www.pixbox.se/usr_show_id90158_page0_order1.html

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 09:51
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:21
  3. propellerval till OS 70 surpass 2 på en kyosho Edge
    Av speedo_4 i forum Metanolmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 21:48
  4. Klädsel till Kyosho Edge
    Av mds i forum Allmänt och Tips
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 06:49
  5. Jag behöver två mått till min Kyosho Edge 540?
    Av mds i forum Metanolmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 01:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •