Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Test körning av RCGF 32cc bensin moror

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    chrille gs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    111
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen

    Wink Test körning av RCGF 32cc bensin moror

    Tjenare flygare
    För drygt två veckor sedan så test körde jag min nya RCGF 32:a under tiden jag tävlade i IMAC i påldalen doc så stannade motorn några gånger men det var undre inkörning och den gick lite för fet.
    Men efter sista flygningen i basic så fick jag hjälp med att skruva in nålarn på motor så den gick bra!!!! STORT TACK!!!
    sen tog jag upp modellen igen i luften och testade motorn nu går motorn så bra som det står i beskrivningen till den!!!
    MULTIPLEX Royal Pro 16
    HACKER
    GB-model YAK 55m 1.8
    HITECH
    BIELA
    XOAR
    TECHONE

  2. #2

    Standard

    Jag har kikat lite på den motorn och det verkar som om den står sig bra mot t. ex. DLE 30. Roligt att höra att den går bra för dig och att den inte juvstannar längre. Lite lurigt med alla dessa Kinesmotorer och alla olika namn och små variationer på nästan likadana motorer. Hobby King säljer ju en motor som heter RCG 32 och det är ju nära till att förväxla den med RCGF. Det ska dock inte vara samma motor. En del påstår att det är motorer ihopsatta av delar som inte håller andra tillverkares toleranser. Likadant ska det visst vara när det gäller DLE och DLA. Men vad som är sanning är det väl inte så lätt att veta. Ofta blir rena antaganden till sanningar när de florerat ett tag.

    /Mats

  3. #3
    chrille gs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    111
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen

    Standard

    RCGF & DLE tillverkar sina delar själva i sina fabriker så det stämmer inte riktigt det med DLE men hur det är med DLA vet jag inte

    MVH Chrille
    MULTIPLEX Royal Pro 16
    HACKER
    GB-model YAK 55m 1.8
    HITECH
    BIELA
    XOAR
    TECHONE

  4. #4

    Standard

    Jag tycker att det verkar vara ganska förvirrat om vem som tillverkat vad och vem som bara satt sitt namn på motorn. Här några trådar som behandlar frågan men vad som är sant och inte är det kanske inte så lätt att komma åt. Jag tror inte att det räcker att läsa på märkets hemsida.

    http://www.flyinggiants.com/forums/a...p/t-53237.html
    http://www.flyinggiants.com/forums/a...55606-p-2.html

    Däremot är det ju ett känt faktum att fabriker i Kina tillverkar både det ena och det andra som säljs under olika varumärken. Nu är det ju inget nytt utan redan på 70-talet kunde man köpa bilstereo under flera olika märken med exakt samma grejer under skalet. Men då kanske det var i Japan de tillverkades.


    /Mats

Liknande ämnen

  1. Revo körning
    Av DanneG i forum Bilar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 04:25
  2. Kort film om ingenting (körning Moki)
    Av Kenny i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 14:41
  3. RCGF 20cc
    Av tedeman1998 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 01:07
  4. Jba till RCGF 20cc
    Av tedeman1998 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 22:30
  5. Kyosho 1:8 elkonv test körning
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •