Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 72

Ämne: Gaui 330xs, 500x, VC450

  1. #1

    Standard Gaui 330xs, 500x, VC450

    Fick hem min Gaui330x-s idag som jag beställde av Pitchup.se. Har monterat ihop den samt monterat protection frame som jag bara ska ha på nu i början då jag lär mig.

    Kommer köra med org elen i den så länge den fungerar och sen byta till lite kraftigare saker då jag kommer använda den som fpv kärra

    Den kommer flygas med en Futaba 8FG.

    Väntar hem en VC20-450 chassi till den då jag vill ha lite större quad. Har även beställt 550 armar ifall jag vill ha den ännu större.

    Det som kommer monteras på den nya ramen förrutom elen är följande:

    GoPro Hero
    Sony ccd
    Pan/tilt
    200mw 5.8ghz vTx
    EagleTree OSD Pro
    EagleTree Elogger V4
    EagleTree V4 Gps

    På marken kommer jag använda mig av:

    FatShark Base
    EagleTree FPV Station
    AntennTracker med Patchantenn

    Kommer även försöka mig på att göra en bättre antenn till vTx för bättre räckvidd.

    Är mitt första Fpv fordon så kommer bli mycket trial and error


    Så såg den ut utan protection frame.

    Tar gärna emot förslag på det ena och det andra.

    Uppdatering kommer.
    Senast redigerat av bokis den 2011-08-04 klockan 19:38. Anledning: på begäran!

  2. #2

    Standard

    Fick Hem FatShark goggles, pan/tilt, OSD Pro samt GPS idag. Var även och köpte mig en Sony CCD kamera till Pan/Tilten.

    Nu fattas bara resten av sakerna

  3. #3

    Standard

    Provade mina FatSHark goggles nyss. Kopplade dom till min GoPro och tyckte bilden var riktigt bra tills efter 1-2 min då bilden bara försvann och det luktade bränt, sen var dom döda..... Körde via ett 7.4v lipo så kan ju inte vara det som gjorde det. Misstänker nån lödning elr nått.... Nu lukar dom bara bränt.

  4. #4

    Standard

    Löste sig fort med gogglarna. Ska skicka tebaxx dom i helg så får jag nya nästa vecka.

  5. #5

    Standard

    EN liten film med quaden


  6. #6

    Standard

    Droppar in grejjer med jämna mellanrum. Nu har jag fått hem alla Eagle Tree Prylar.


    På bilden är den en Sony CCD , Eagle Tree v4 GPS, eLogger, OSD Pro samt FPV Station.
    Nu fattas bara resten av sakerna



  7. #7

    Standard

    Fick hem videolänken idag samt patchantenn. Har lött ihop systemet lite snabbt för att testa och det fungerar perfekt


    Videolänken


    PatchAntenn med fot. Foten har jag dock tagit bort efter att bilden togs då antennen ska monteras på tracker.


    Sakerna ihoplödda för test


    Bild på 52" som visar OSD.


    Passade på att köpa en till 2.2Ah acc samt en 1.0 till vTx.

    Nu ska alla kablar fixxas till i rätt längd samt programera OSD osv...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	385201175739P03cd.jpg 
Visningar:	58 
Storlek:	51,3 KB 
Id:	21583   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ed5201175837P105a.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	65,7 KB 
Id:	21584  

  8. #8

    Standard

    Fick hem nya chassit igår och satte ihop den. Blev riktigt bra och flög lite stabilare än org chassit.


    Nya samt gamla


    Lilla på stora

    Har även gjort mig en liten antennatracker av plyfa som verkar fungera helt ok.
    Kablar ska dock kortas ner och dras lite annorlunda.






    Tillfällig kabeldragning

  9. #9

    Standard

    Provade flyga med 10" proppar och den flög faktiskt bättre. Ampen toppade på 19A med dom större propparna, mao ca 5A per motor/esc.

  10. #10

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Vad hände i slutet av flygningen? Tappade en motor?

    Hmm... intressant! Inbillar jag mig helt fel, eller är det Hässelby Värmeverk man ser där borta i horisonten?
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrOvanhill Visa inlägg
    Vad hände i slutet av flygningen? Tappade en motor?

    Hmm... intressant! Inbillar jag mig helt fel, eller är det Hässelby Värmeverk man ser där borta i horisonten?
    Blåste till lite och jag överkompenserade tror jag. Det du ser som Hässelby värmevärk är inte det då jag är ca 120 mil norr om den

  13. #13

    Standard

    När jag var i byn över midsommar så hände samma sak 2ggr till att quaden bara föll bakåt. Efter 2:a kraschen så började jag felsöka och det visade sig att ena motorn fram hade dålig kontakt på ena motorkabeln. Så när jag lött om den kabeln fungerade allt perfekt igen

    Glömde säga tidigare att vid första flygturen med elogger,gps osv så märkte jag dagen efter flygning att jag tappat gps:en under flygning. Tankade ner infon via eloggern och försökte via google earth att se vart jag tappat gps:en. Sökte flera ggr under en veckas tid på stället där den tappat signalen utan lycka. Men igår så gick jag runt och såg färggranna kablar som stack upp ur marken. Visade sig att det var kablarna till gps:en men ingen gps. Kablarna var rejält söndertrasade och det var pga en gräsklippare samt trimmer

    Efter lite till sökande så hittade jag själva gps:en oxå och lödde på nya kablar och nu fungerar den som den ska igen.

    Har tyvärr inte blitt nå fpv än då jag saknat gps:en men nu ska jag försöka få antennatrackern att fungera och sedan ut o flyga lite

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Du behöver nog inte köpa någon trisslott efter att lyckats återfinna din GPS i de förutsättningarna! Turen är förbrukad för ett tag framöver...

    Bra att du hittade motorkabelproblemet. Jag sa ju att det såg ut som om du tappade en motor. :-)
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  15. #15

    Standard

    Jo det var rejäl tur att hitta den. Tack vare eloggern visste jag ju på ett ungefär ( 2-30m ) vars den var så handlade bara om tålamod

  16. #16

    Standard

    Nu är allt testmonterat för fpv. Ska fixxa till kabeldragning på den. tilt/pan till övre kameran kommer inte användas än då jag ej har headtracker än.






  17. #17

    Standard

    Beställt 2 nya kort till bettan. En billig KKmultikopter från HC samt en FY90q pro. Ska bli kul och jämföra. Varken Gaui344 som jag har nu eller KK kortet har autolevel men 90Q pro kortet har det.


    Ska bli mycket lättare att flyga och filma med fy90q pro kortet än än gaui344..

    Ska beställa en FY91q samt CC snart ev fler kort Kul o prova flera olika samt om alla fungerar ok så kan man bygga sig en bunt multikoptrar

  18. #18

    Standard

    Har monterat på FY90Q Pro kortet och provflygit lite. Har blåst hela tiden så är svårt att säga hur pass stabil den är men den kommer uppdatering snart.

    KK Kortet har jag provat lite snabbt i min HK Quad och har inte fått till den riktigt men ska fixxas snart.

  19. #19

    Standard

    Provade FPV för första gången, gick väll sådär Var mera hovring än flygning då jag körde i stabila läget på FY90Q och då får man kämpa för att röra på sig. Finns acro läge som jag inte riktigt vågade prova på under första FPV flygningen ( hovringen ) som gör att det går att flyga mera fritt.

    Första flygningen så gick jag ner för fort i slutet och den började vobbla så jag fick panik och släppte på gasen fastän jag borde gjort tvärtom så den landade lite hårt men klarade sig utan skråmor. Andra flygningen så tog jag ner den rätt ok.

    Ska försöka hinna ut ikväll och flyga några accar. Markstationen med Eagle Eyes , 5.8ghz mottagare samt FatShark glasögonen tog 173mah totalt på ca 20 minuter så man flyger länge på 2200mah lipo

    Bilder samt film kommer under kvällen.

  20. #20

Liknande ämnen

  1. Flygning med Gaui 500x quad, inkl krash :/
    Av dezent i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 03:22
  2. Gaui 330xs & gp hd fpv
    Av dubba i forum Quad
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 22:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •