Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sbach 342 3 olika tillverkare

  1. #1

    Standard Sbach 342 3 olika tillverkare

    Hej
    Vad skiljer mer än priset på dessa tre tilverkare?
    det skiljer en hel del pengar så jag undrar om de två dyrare är värd mer kostnaden.

    http://www.aircpro.com/airc/homepage...t&CartID=3372-

    http://www.fullkontroll.se/?ProdID=350082

    http://www.hab.se/pilot-rc-sbach-342...513-c-445.aspx
    Klubb: MFK-hudik

  2. #2
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    Hej Fredrik

    Jag har den från AirCPro, SBachen från Fullkontroll verkar ju vara typ samma.
    Däremot den på Hab är från Pilot, Jag har för mig att den har lite bättre kvalitet osv.

    Vill du ha kvalitet kör på Hab's, om priset är avgörande röstar jag på AirCPro's SBach.

    Edit: Glömde att nämna att kullinkarna på SBachen från AirCPro var katastrof
    De ramlar ut bara man tittar på dem. Så jag var tvungen att skaffa nya

    Matsa...
    Senast redigerat av Matsa den 2011-06-12 klockan 16:33.

  3. #3

    HS-Racings avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    207
    Jobb
    Landsvägsriddare
    Klubb
    RFK Utvandrarna

    Standard

    Jag har den från fullkontroll - Jag kunde använda alla tillbehör, fick dock ett par roderstänger utan gängor, men kontaktade FK och dom fixade det utan problem. Jag begär inte att FK ska kontrollera alla skruvar i alla små påsar som följer med..
    Jag valde dock att använda en 3W tank 500cc, igentligen utan anledning nu när jag tänker efter. Den som kommer med i planet är helt klar och man behöver inte fundera på att bocka rör eller annat.. plug and pray !
    Noskåpan kommer färdig med en given position.. sparar mycket tid där !
    Pilot har en liten skaladetalj ( nacadukt, luftintag) på noskåpan.. annars så tror jag det inte skiljer så mycket på dom..
    Skulle jag bygga en idag skulle jag välja en 3W motor eftersom dom har lite lägre cylinder och längre axel.. dvs den får plats innanför kåpan.. Jag har DA50R och va tvungen att ta bort den fina luftintaget under nosen..
    Jag "byggde" , det är ju igentligen ihopmontering på 2veckor efter jobbet.. dvs kvällstid !
    Glasfiberställ som är svartlackat, jag tror "pilot" har riktigt kolfiber.. ändå väger min ganska exakt 7kg flygklar!! nu har jag dock fått i rökpump och röktank så nu vet jag inte vad den väger.. men flyger faktiskt bättre än innan.. konstigt nog !!


    Vet att det fanns en version där vingröret går igenom canistertunneln och vibbrationerna från canistern skadade vingröret och röret bröts sönder i luften.. men jag tror inte den versionen finns kvar hos någon handlare längre !! (tror det va privatimport tom)

    Men Lycka till med valet, Jag är helt nöjd med min iaf !! "The flying Orange" versionen
    Senast redigerat av HS-Racing den 2011-06-12 klockan 20:58.
    Fly Low - Hit Hard
    Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!

  4. #4

    Standard

    Jag tror i alla fall att alla dessa är lätta. Jag har förstärkt min lite i nosen då jag tyckte det såg lite tunt ut. Men jag är som jag är . Jag har en 100cc Edge 540 från Pilot rc. Den väger 6,2kg tom. Tror de andra också är mycket lätta.

    Lycka till med valet!

  5. #5

    Thumbs up

    Hmm inte lätt att välja men det lutar åt SBachen från pilot.
    Har en Ege 540 idag från aircpro flyger bra men har varit med om en hel del, så de är allt annat än snygg.
    Kommer ni på något mera skriv gärna en rad.
    Tack för all info så länge.
    Klubb: MFK-hudik

  6. #6

    HS-Racings avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    207
    Jobb
    Landsvägsriddare
    Klubb
    RFK Utvandrarna

    Standard

    Jag tror jag glömde att rekommendera den jag har.. lite billigare och flyger precis lika bra som pilotkärran !!
    Fly Low - Hit Hard
    Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!

Liknande ämnen

  1. Olika LiPo's laddas olika?
    Av Ålänning i forum Batterier och Laddare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 22:59
  2. Pilot RC Sbach 342
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 21:05
  3. Söker: Tillverkare för 50% modeller!
    Av Kenneth E i forum Bensinmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 14:23
  4. Ny svensk tillverkare av turbiner i Höganäs
    Av Jakob i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 20:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •