Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 56

Ämne: Vad tror ni om hobbykings nya monster i FPV-syfte?

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard Vad tror ni om hobbykings nya monster i FPV-syfte?

    Tjena gott folk! Har spanat in denna nya pärla idag och blev sugen på att beställa http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=17988

    Tänkte vi kunde ta en diskussion om huruvida den är bra eller dålig. Vad tycker ni utifrån den info som finns på HK?
    Den är ju rätt fet.. o det kan ju vara både bra o dåligt. Men jag gillar kameraturreten samt finish o plats för elektronik.
    Känner att landningstället kan vara aningen klent ifall man vill landa på lite ojämn mark.. men det kanske går att modda... eller?

    MVH // Mathias

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Ja för 100 dollar som den kostar så kan man väl chansa lite då man inte blir ruinerad om det skulle vara ett stolpskott, vilket det inte verkar vara när man kollar på flygvideo som finns på modellen.
    Det är samma modell som nitroplanes.com säljer där det finns mer bilder och video.
    http://www.nitroplanes.com/mq9.html

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2011-06-18 klockan 22:45.

  3. #3

    Standard

    Läste en kommentar "Stall speed is a bit more than 41kmph, so you must land with about 45-50kmph !" Enligt mig skulle kamera "hålet" vara lite mer rakt frammåt för fpv, fast för flygfoto är det nog perfekt.
    Och den är ju jäkligt snygg, och gör man en fin installation med fpv saker lär den bli skitcool, och skrämma skiten ur folk gärna med massa starka lampor för rätt effekt

  4. #4
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Jag gillar den skarpt och priset var ju rätt ok!

  5. #5

    Standard

    Priset blir 162.04 dollar(med frakt), det är ju fortfarande acceptabelt men blir det tull och sånt?
    Jag såg att den fanns på en annan sajt med och denna filmen fanns där
    Senast redigerat av DavidFlygare den 2011-06-18 klockan 22:48.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Den verkar finnas i Hobby Kings Europa "warehouse" så då blir det ingen tull.

    /Bo

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    David Tuuusen tack för den länken många bra byggtips där Har nämligen beställt den och det blev 998kr inklusive frakt det kan jag leva med. Får väl hålla er alla uppdaterade då kärran kommer så får jag väl ge en liten recension

    Fler länk/ar

    http://www.youtube.com/watch?v=y261aJ3O4eQ
    Senast redigerat av StarvinMarvin den 2011-06-19 klockan 18:41.

  8. #8

    Standard

    Nu vill jag se en byggtråd eller i alla fall lite bilder, för jag är grymt sugen på den, bara pengar som fattas

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jo den borde ju landa här på nån vecka då får jag väl fixa en byggtråd

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Tuff modell med för hög vingbelastning. Den är för tung, för mycket glasfiber.

    Jag har en lancair med samma vinglast ( 80g/dm2) den landar kring 60km/h säkert liknande MQ9.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Har kollat filmerna med den o jag tycker den ser ut att landa snällt å fint den är då beställt iallafall så det blir upp till bevis

  12. #12

    Standard

    Snygg och skala , ja.
    Flyga bra, nej.

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    du får gärna lägga upp lite bilder på byggsatsen när du fått den, ser fin ut i sina detaljer. Vilken motor och batteri ska du montera in?

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Det kommer bli HK's 3740 400kv Brushless som följde med min Icon A-5 http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=11587
    sen till det har jag ett 70a ESC så det borde driva på bra.. räcker då å blir över i det flygande grodynglet som den driver idag. Accen är en 6s 2200 Nanotech acc som jag ännu inte lyckats tömma i iconen å då har jag glidit omkring på halvgas i ca 20min.. har en 4600mAh's acc som jag kanske stoppar i ifall reapern verkar klara vikten. Så det är väl elektroniken som jag tänkt stoppa in. Bilder på byggsatsen o under bygget kommer blir nog byggtråd i detta forum. Kommer föresten att ha en icon-a5 liggandes ifall nån är i umeåtrakten o bjuder på den dock är "glaset" spräckt så den e int så vacken men det gav extra utrymme för FPV utrustningen. Sitter lite Ledstripes på den också för nattflygning men men skitsamma det är reapern som hägrar just nu i skallen o än verkar den inte ha utgott från hk så kanske i nästa vecka eller nu på fredag om gudarna vill mig väl

  15. #15

    Standard

    Intressant, liemannen är onekligen cool. Är själv sugen på en icon (speciellt en fullskala).
    Hur flyger den?

  16. #16

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Låter intressant. Den här typenb av flygplan är supertuffa. Nyfiken på att höra om flygegenskaperna.
    Senast redigerat av kamelkungen den 2011-06-28 klockan 09:28. Anledning: fel

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Iconen flyger helt ok vid lugna förhållanden men det är inget fartvidunder. edit: (toppade ca 65-70 i nerförsbacke o me hemlängtan då ja flög med OSD) sen tar den rätt mkt vind om det blåser. men du rymmer mycket skrot under "huven". Den va lite svår att vikta in då det är svårt att placera accen bra utan att få snevikt.. sen va landningställen totalt världelösa (för en som inte vill bygga om eller bygga egna) det främre vek sig o trots lite förstärkning så blev det skrot ganska tidigt.. att använda dom som retracts gick väl sådär.. de bakre däremot är rejält tilltagna o stadiga men kräver att servot snurrar typ 2 varv innan du "vevat" upp dom men allt är möjligt för den som vill bygga om lite Kommer ju ha en över som blir billig.. den är ju inte allt för vacker längre då den fått utstå en del. men den flyger bra Har dock inte testat den på vattnet än men jag tror att det är där den kommer till sin rätt

  18. #18

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Hur var passformen vad gäller kåpor och vinge/kropp?
    Är lacken tålig?

    Kanske du har några bilder att lägga ut?

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jodå så fort den kommer hem men den ligger fortfarande under "processing" på HK så jag börjar bli övervänt nu brukar ju alltid gå så snabbt även med stora paket

  20. #20

    Standard

    Beställde den nya lilla HK Iconen. Kul att ha på stilla sommarkvällar. Kanske orkar lätt fpv om man klämmer i fetare
    drivlina. Reapern ska bli riktigt intressant att höra om, hoppas den kommer snart.

Liknande ämnen

  1. Hobbykings glasfiber FPV
    Av radioactive i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 01:02
  2. Hobbykings P40 N 1700mm
    Av Daniel L i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 12:14
  3. Monster truck...yeehhh
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 22:13
  4. monster truck ;)
    Av kenneth67 i forum Bilar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 12:49
  5. Uggly Kan Göra - Monster
    Av DrHanke i forum Byggdagboken
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 23:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •