Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kyosho GX46 Som ger mig gråa hår.

  1. #1
    Bmsones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    66
    Jobb
    Servicerådgivare Berners Däckverkstad & Biltvätt i
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard Kyosho GX46 Som ger mig gråa hår.


    Har en Calmato sport med en GX46:a på, den går bra och svarar på gasen bra då nälen är ställd på runt 5.5 varv, mot manualens 2.5 varv. Får den inte att varva bra under det... KOllat allt jag kommit på, men får inte till det.

    Nån som har tips? testat att ändra idle skruv på förgasaren enligt manualen till motorn. Men ingen skillnad...
    __________________________________________________ ___
    Björn Söderberg, Timrå

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    298
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Har du blåst rent i förgasaren?Funkar klungken i tanken, inga tjuvhål i förgasarslangen,är tryckmatningen ok

  3. #3
    Bmsones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    66
    Jobb
    Servicerådgivare Berners Däckverkstad & Biltvätt i
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Har kollat, men hittar inget fel.... SKumt...
    __________________________________________________ ___
    Björn Söderberg, Timrå

  4. #4
    Bmsones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    66
    Jobb
    Servicerådgivare Berners Däckverkstad & Biltvätt i
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    och helt plötsligt är vi nere på ca 0.7 varv och stabilare gång, slutat tjuvstanna och är oftast lättstartad.

    Inkörd riktigt nu kanske?
    __________________________________________________ ___
    Björn Söderberg, Timrå

  5. #5

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Du bör ta bort en av topplockspackningarna om du kör på 0-5% nitrosoppa. Har du mer nitro i soppan kan du låta bägge packningarna (shimsen) sitta kvar.
    Packningarna finns inte där ihuvudsak för att täta som på en bilmotor,utan de de sitter där för att motorn ska få rätt kompression beroende på hur mycket nitro som används.
    Det är väldigt vanligt att amerikanarna (Motorn är gjord för den stora amerikamarknaden) kör på 15% nitro, därav 2 packningar i motorn.

  6. #6

    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    166
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Tidaholms MFK

    Standard

    Hej!Kan var så att det sitter lite skit i vinkeln på insugnings röret, filtrera även soppan,har själv haft denna motor gick som en klocka .Hej då o lycka till, föresten alla motorer går som regel om dom trivs.

Liknande ämnen

  1. Kyosho GX 46 nåt att ha?
    Av Aqua i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 18:54
  2. Kyosho Cub
    Av blåflyg i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 16:22
  3. Kyosho DC-3
    Av Piddos i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 08:14
  4. Kyosho CAP 232 .40
    Av colsson i forum Recensioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 06:14
  5. Kyosho CAP 232-60
    Av Frank i forum Metanolmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 08:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •