Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Eagle tree OSD

  1. #1

    Standard Eagle tree OSD

    Hej gott folk, idag är det en regning å trist dag så då passade det bra att koppla in den nya OSD:n jag har skaffat mig.
    Men som vanligt när jag skall göra något funkardet ju inte
    När jag skall starta OSD:n står det internal error 681D2 email support!
    Någon här som har råkat ut för samma fel kod?

    Jag kommer ingen stans i menyn, det går flytta markören några snäpp och seda ramlar man ur den.


    //Elia.

  2. #2
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    har du uppdaterat den så det är samma version som eLoggern?

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    har du uppdaterat den så det är samma version som eLoggern?
    Jag har inte gjort något med den, kan inte hitta att man ska göra något i manualen.
    Vilken programvara ska det var då?

    //Elia.

  4. #4
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    det viktiga som jag kom fram till i manualen var att det skulle vara samma version i båda iaf. och om du har osd:n inkoplad på eloggern så kan du uppdatera OSD igenom eloggern.

    sen om det är lösningen på ditt problem vet jag ej!

  5. #5
    Josef Fs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    26
    Jobb
    Linjemontör
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Ni som håller på med Eagle Tree, hur tycker ni att kvaliten på texten/siffrorna är?

    Är sugen på att skaffa någon OSD och även någonstans i framtiden kunna koppla till
    antenn tracker. Finns ju hur mycket som helst att välja på, och eagle tree verkar ju
    vara så mycket "lösa sensorer" att koppla in och ha sig med

    Ursäkta om jag kapade tråden lite, men jag höll mig till rubriken iaf

    //Josef

  6. #6

    Standard

    Koppla ihop elogger och OSD, tanka ner senaste mjukvaran från http://www.eagletreesystems.com/Support/apps.htm
    Koppla in USB kabeln och låt den uppdatera loggern och OSd:n. Du måste ändå ha programmet för att göra konfigen, det går att göra den via radion men med programmet går det typ 100gånger fortare.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7

    Standard

    Jag kollar varje gång efter uppdateringar och varje gång är efter varje flyg-session
    (minnet är fullt efter ~3 flygningar 'a 25 minuter)

    När jag kommer hem - kopplar upp allt och tankar över informationen till datorn, raderar allt i minnet och kolla efter uppdateringar på alla enheter(även markstationen)

    Sedan är det klart för nästa flyg-session.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Koppla ihop elogger och OSD, tanka ner senaste mjukvaran från http://www.eagletreesystems.com/Support/apps.htm
    Koppla in USB kabeln och låt den uppdatera loggern och OSd:n. Du måste ändå ha programmet för att göra konfigen, det går att göra den via radion men med programmet går det typ 100gånger fortare.
    Man behöver inte någon maskinvara till USB kabeln? det står bara att ny maskinvara hittades men kunde inte installeras.
    Det är ju 2st usb anslutningar på osd:n en 4polig kontakt som var med, men sen är det ju någon typ av mini usb oxå på osd:n vad är den till för något? (liknar en kontakt man har på digitalkameror)

    //Elia.

  9. #9

    Standard

    Nu har jag uppdaterat men det hjälpte inte, fick en ny felkod bara 036E54.
    Det märkliga är att nu försvinner videolänken efter 2 minuter kanske, starta jag om då så kommer bilden tillbaka men kortatare och kortare för varje gång jag startar om.

  10. #10

    Standard

    Har du kopplat in reservström? annars kan du få svart bild rätt som det är...(står i manualen)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Har du kopplat in reservström? annars kan du få svart bild rätt som det är...(står i manualen)
    Japp, om inte den är på får jag ingen ström till sändaren, det var ju en y-kabel med som man skulle ha till det.

  12. #12

    Standard

    1, Prova byt loggintervall i mjukvaran, står den på "4 Samples per second" ändra till "10 Samples per second" eller tvärtom. "Menyn hardware och sedan samples"

    Prova om felet kvarstår.

    2, Gör en fatory reset på OSD i mjukvaran. Konfig OSD display och sedan Reset nere i vänstra hörnet.

    Prova om felet kvarstår.

    Funkar inget av dem gå till http://ticket.eagletreesystems.com och gör en anmälan, de brukar vara snabba på att svara. De kommer garantera att svara med samma svar som jag så gör det innan du felanmäler så sparar du ett par steg.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Har du kopplat in reservström? annars kan du få svart bild rätt som det är...(står i manualen)
    Japp, om inte den är på får jag ingen ström till sändaren, det var ju en y-kabel med som man skulle ha till det.

  14. #14
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elia Visa inlägg
    Japp, om inte den är på får jag ingen ström till sändaren, det var ju en y-kabel med som man skulle ha till det.
    Reservström? o_O Det har jag missat hur ska det kopplas in?

  15. #15

    Standard

    Jag har en Ykabel som matar + & - från mottagaren till kontakten där du sätter USBsladden
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Jag har en Ykabel som matar + & - från mottagaren till kontakten där du sätter USBsladden
    du har inte gjort som det står I manualen då?

    jag har en 800mw sändare så jag är lite rädd att det blir för stora strömmar igenom osd:n?

  17. #17

    Standard

    Jo - jag har som det står i manualen när jag inte har någon annan kanal inkopplad för tillfället

    If you do not connect any of the OSD Pro’s servo inputs to your receiver, the battery backup cable is always required, as the eLogger V3’s
    internal regulator may temporarily shut down, which will cause the OSD to turn off temporarily, resulting in temporary loss video display!
    Den kopplas då inte på USBkontakten.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    1, Prova byt loggintervall i mjukvaran, står den på "4 Samples per second" ändra till "10 Samples per second" eller tvärtom. "Menyn hardware och sedan samples"

    Prova om felet kvarstår.

    2, Gör en fatory reset på OSD i mjukvaran. Konfig OSD display och sedan Reset nere i vänstra hörnet.

    Prova om felet kvarstår.

    Funkar inget av dem gå till http://ticket.eagletreesystems.com och gör en anmälan, de brukar vara snabba på att svara. De kommer garantera att svara med samma svar som jag så gör det innan du felanmäler så sparar du ett par steg.
    Man tackar för tipset, jag skall kolla detta så fort jag hinner =)

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Jo - jag har som det står i manualen när jag inte har någon annan kanal inkopplad för tillfället

    If you do not connect any of the OSD Pro’s servo inputs to your receiver, the battery backup cable is always required, as the eLogger V3’s
    internal regulator may temporarily shut down, which will cause the OSD to turn off temporarily, resulting in temporary loss video display!
    Den kopplas då inte på USBkontakten.
    Jag har kopplat som bilden på första sidan visar http://www.eagletreesystems.com/supp...asic-setup.pdf
    Detta matar jag med 12V, eftersom det är vad kameran kräver och sändaren.
    Hur funkar ditt sätt då? har du separat matning till sändare osv. och det bara är själva osd:n som du hjälper när du matar med 5V från din mottagare?

  20. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Elia Visa inlägg
    du har inte gjort som det står I manualen då?

    jag har en 800mw sändare så jag är lite rädd att det blir för stora strömmar igenom osd:n?
    Det inga problem, på OSD sidan där kamera + och - är separerade från resten av kortet.

    OSD:n får spänning från mottagaren när du kopplar in servokablarna, det är när man inte kopplar in mottagaren som denna kabel behövs.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 21:04
  2. Trasig Eagle Tree-logger?
    Av mageri i forum FPV OSD
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 11:11
  3. OSD Eagle Tree-fråga
    Av radioactive i forum FPV OSD
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 19:08
  4. Easystar med kamera och Eagle Tree OSD
    Av ansu2723 i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 20:25
  5. Eagle Tree går på djupet
    Av AM i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •