Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Futaba mottagarknas

  1. #1

    Question Futaba mottagarknas

    Någon annan som råkat ut för följande knas på sin Futaba mottagare (R607FS) scenario: Flyger quadro med wii. En bit bort börjar den vingla eller bara "glida" ner i den riktning den var på väg sist. för att sedan inte kunna starta igen.
    Misstänkte först wii knas vilket kanske orsakar felet men mottagaren blinkar rött/grönt. Läser följande i manualen "Växlande blink=hårdvarufel (EEPROM,mm) men vad betyder detta? Någon som vet vad som kan orsaka felet?
    Och jag har provat med både 7 kanals mottagare och 6 kanals mottagare (ej provat med Orange 8 kanalare ännu)
    Har fått samma fel på båda Quaddarna. Den med 18 amps reglage får felet fortare och med 40 amps reglagen kommer felet om jag är ca 150-200 meter ifrån mig. Så jag trodde först signal knas men felkoden säger ju annat.
    Samtliga är turnigy reglage.

  2. #2

    Standard

    Kan du mata dem med ström från en separat UBEC?

    kvarstår felet då har du uteslutit BEC:en i fartreglaget
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Hur har det gått?
    fredrik

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Hur har det gått?
    Typ dåligt... Har provat med extern ubec endast till mottagaren med samma utgång. Den bestämde sig för att landa fort och bestämt men utan röd/grönt blink på mottagaren. Skall mata även wii senare när jag orkar. Den liksom har bestämt sig för att vara en idiot just nu. Den får ligga i ett hörn och skämmas ett par dagar.

  5. #5

    Standard Felet på spåret men inte orsaken.

    Fortsättning: Efter att samma sak hände när jag provade fpv i hexakoptern förstod jag att jag kan sluta vara bitter på quadron. Provade range testa Futaban i ett plan igår. Sätter radion i "reducerat sändnings läge" (kontrollen blinkar blå) då skall man kunna gå minst 35 meter utan att tappa kontakt med mottagaren. Det kunde jag. Slängde i fpv sändaren på ca samma avstånd från rc mottagaren som på Quadron. Och se på fan att mottagaren började blinka rött efter ca 10 meter. Så nu har jag i allafall kommit fram till vad som händer... Min fpv sändare 1,2 850mW Radion F10CP

  6. #6

    Standard

    Inte helt oväntat...vissa frekvenser runt 1,2 stör ut 2,4. Själv har jag varit förskonad från de problemen.
    Är det en 850mW från Electronicarc?
    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7

    Standard

    Har testat det med kompisens 2,4 corona system och hans 1,3 fpv system ,det funka inte ihop han tappade kontakten med planet.
    Vi testade med min futaba 12fg 2,4 ,han slutade testa efter ca 1,3 km räckvidd efter vägen med min radio.
    Så han beställde nya Jr7kanalaren eftersom han är jr fantast

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Inte helt oväntat...vissa frekvenser runt 1,2 stör ut 2,4. Själv har jag varit förskonad från de problemen.
    Är det en 850mW från Electronicarc?
    //UndCon
    Japp det är den!

    Och jag sneglade själv på Spectrum radio direkt när jag kom hem igår... Men skall prova ett par saker till först.

    Har blivit tipsad om att det finns en fiffig grej för 1.2/1.3 filtrering
    Senast redigerat av TommyzT den 2011-07-08 klockan 09:56.

  9. #9

    Standard

    Jepp - jag har skrivit om attenuatorn i andra trådar - den verkar hjälpa till mycket.

    Det blir intressant att se om min 9X(FRsky) kommer krocka med videolänken eller inte - beställde en patch igår till den
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #10

    Standard

    Just nu har jag flugit ett par vändor med nya 5,8 fpv kittet. Funkar fint så här långt. Dvs har inte flugit så långt men är nöjd just nu. Inga störningar alls på 2,4
    Det var ihop med V-pole antennen som 1,2 krockade med 2,4 fasst. Pinne antenn funkar ganska ok...

Liknande ämnen

  1. Flytta modeller från Futaba 10CG 2,4 Ghz till Futaba FF9 via Campac
    Av mulder i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-11, 13:20
  2. Futaba T8FG eller Futaba T8FG SUPER, vad är skillnaden, vilken ska man köpa?
    Av Ville i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 15:37
  3. Futaba T7C 2.4
    Av Dacke i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 15:12
  4. Futaba 6EX 2,3
    Av Jode i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 01:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •