Reklam

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 62 av 62

Ämne: Bra nybörjarkärra?

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

Standard

Just AXN-floater är lite elak mot fartreglage, och till modellen följer långa kablar mellan ack och fartreglage. Detta är typiskt jättedåligt. Man ska ha så korta kablar som möjligt, speciellt mellan batteri och fartreglage. Det går dock att förlänga om man sätter på ett par extra kondensatorer vid fartreglagesidan. 50V, 220 microfarad. Dessa kablar kanske användes när ditt förra fartreglage gick sönder? Dina nuvarande går ganska säkert sönder. Jag föreslår att du inte använder förlängingskablarna. Max 15 cm mellan fartreglage och batteri, max 15 cm mellan motor och fartreglage

Om det är 35MHz-antenn du talar om så går det utmärkt att dra ett spår i plasten med vass kniv och försiktigt peta ner antennen i spåret. Det har jag gjort med framgång på EPP-kärror. Annars fungerar tejp utmärkt också.
    fredrik

Standard

Jocke:
    Jag menade under, mellan servona, alltså så det inte kan störa rodrena, kan det fungera?

Freddan: Det var inte kablarna som dödade mitt reglage, det var jag som lagt det fel så att servona kunde peta på det.
    Men det är standard mellan fartreglage och batteri, alltså den snutt av kabel som följer med på esc och batteri som sitter på just nu. Mellan motor och esc är det ca 5cm mer än det var orginal, då jag sparade lite kabel från det förra reglaget.

Okej, då blir det att ta fram kniven

Provflög igår, det flög jättebra!
    Senast redigerat av Manchestaren den 2011-08-17 klockan 09:53.

Liknande ämnen

1. Easystar 2 vs Twinstar 2 nybörjarkärra
    Av MickeN i forum Nybörjare
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 11:39
  2. Nybörjarkärra
    Av Pibben i forum Elmodeller
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 09:59

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar