Inte lätt för en nybörjare.....allt jag skrev om i mitt tidigare inlägg kom efter att jag var inne på SRFK's hemsida.

"RC-bevis

Alla som flyger ensamma på SRFK:s fält utan instruktör närvarande måste vara innehavare av ett så kallat RC-bevis.
RC-beviset har tagits fram av SMFF och är obligatoriskt för de flesta modellflygklubbarna i landet. Att ha tagit RC-bevis innebär bl.a. att du kan gästflyga hos de andra klubbarna.
RC-beviset är till för din egen och alla andras säkerhet. Det är ett intyg på att du behärskar grunderna för RC-flygning och kan framföra din modell på ett säkert och kontrollerat sätt. Det innebär också att du känner till de risker och säkerhetsaspekter som är förknippade med modellflyg.
SMFF har mer information om RC-bevis"


Men nu är det inte det här tråden handlar om så jag avslutar mina funderingar med detta

Kanske man borde ta reda på var bokis fält ligger och flyga där efter man blivit medlem i RCFF.....

det roliga med medlemskap i någon klubb är att man får träffa glada människor med samma intresse och få hjälp vid behov.