Hej!, Jag har några funderingar på att just starta en flygklubb, bakgrunden och förutsättningar likt detta.

Några mil från mig finns det en rc klubb som tyvärr ser ut att själv dö, medlemmar sviker och det händer inte så mycket..
Nu har det kommit mig till känna att en etablerad rc klubb som finns finns några km från mig, men deras inriktning är miniracing på bana och offroad, fin klubbstuga och fina depåer, el till hela anläggningen hyfsat bra med medlemmar... RC lika sinnade.
I direkt anslutning till denna klubb finns ett område som jag får arrendera av kommunen på vilka årsbasis jag vill.... om jag vill. detta fält ligger intill minibanan ganska långsmalt nära nord syd sträckning, dock med träd på nästan hela ena långsidan men 50-60 meter från den tänkta gräsbanan...

Jag har varit i kontakt med klubben och de tycker det är ett fint tillfälle och de/ vi kan kanske bli en "multiklubb" tillsammans med plank och helikopter fast med skilda banor/fält...I långa loppet kan "lura " över varandra till olika intressen inom rc styrda produkter ... men många frågor finns och gropar ska undvikas. finns det någon som har förslag , tips, varningar, etc.. , dela dem med gärna mig.
Tex.
1: 2 separata klubbar och vi hyr in oss i klubbstuga och el?
2 gemensam klubb gemensam medlemsavgift och vi betalar betalar till våra egna förbund?
3: absolut inte tillsammans för inte ens radion ser lika ut...
4: kom med tips och förslag...
Mvh Micke