Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tips och råd om detta som fpv plan.

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard Tips och råd om detta som fpv plan.

    Hej funderar på å köpa detta som fpv plan. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Motor_ARF.html något speciellt å tänka på?

    Motor och propp verkar följa med så det är servon och fartreglage som skall införskaffas då. men vad skall man köpa för servon?

    och hur mycket vikt kan den tänkas bära? tänkte i början en vanlig kamera vad dom nu heter + mottagare tanken är å införskaffa en go pro för å filma med.



    kör med denna radio 6EX-R617FS 2.4G Flyg&Heli tack på förhand

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Tjena! Jag skulle välja ett större plan typ bixler eller den där 1.8 meters friggokärran som hk har.. men då e jag storleksfantast o ska ej lyssnas på de flesta flyger ju sånna där plan som du är sugen på och det fungerar bra. det beror ju mycket på hur mkt utrustning du vill tänkas bära. En större kärra kan ju bli enklare att landa om du lastat den tung än vad en liten kärra blir med samma vikt.. men samtigt så blir ett större plan skrot om du krashar medan ett litet kan klara sig bättre. men nog tror jag den där bär en gopro utan problem o ifall du kör med CCDkameran som följer med videolänkarna som hk har så äre då inga problem för dom väger ju inget. Gällande servon är jag inget proffs o ska inte yttra mig. billiga servon funkar dom också men då kan dom haverera också o då kan det bli dyrare än att köpa bra servon direkt.. det är det ända jag törs säga om servon Se över bara så du har motorkraft så det räcker för det är nått man aldrig kan få för mkt av när det gäller fpv.. vikt däremot får man ALLTID för mkt av

    MVH // Mathias

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    satt faktist å tittade på bixlern efter att jag postat första inlägget och det lutar emot den istället. bara fpv utrustningen å införskaffa sedan då vad vet jag dock ännu.

  4. #4

    Standard

    Bruce, RCModelReviews bygger ju en budget setup på Floatern nu. Ska bli kul att följa.
    Speciellt det där "videogogglevisiret" han skall bygga billigt med små skärmar och läsglasögon...
    http://www.youtube.com/watch?v=507Ep...re=uploademail

    Beställ bara inte EPP FPV från HK DE warehouse, jag har väntat i snart tre månader

Liknande ämnen

  1. Kan detta vara ett bra FPV plan
    Av HenrikGG i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 05:52
  2. Funderation om detta som fpv plan lämpligt???
    Av lixxer i forum FPV Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 15:22
  3. Behöver lite tips kring detta med att blya
    Av NitroVein i forum Metanolmodeller
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-11-14, 20:17
  4. vad är detta för plan?
    Av Elia i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 20:13
  5. Detta plan
    Av connyw i forum Elmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 18:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •