Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

mne: Vilken sajt r bst fr kp av el-flyg?

jesse78
    Guest

Smile Vilken sajt r bst fr kp av el-flyg?

hej! undrar vilka sidor som har bst priser p ARF och RTF modeller?
    Det r ju bra om man slipper sajter i USA med tanke p tullen..

Standard

Det beror helt p vad du vill ha fr plan, klass och mrke. Har du ngra krav p ngot? En budget skulle hjlpa en del att veta.
    Jag har tidigare haft ett Arttech cessna 182 4ch BL som var lttfluget och bra ven om det inte var till fr nybrjare, vingspann p ca 1m. Och nu vntar jag p att f hem en Parkzone micro cub p ca 5dm. Tror bda r bra, men det r helt olika klass. S beskriv lite mer. Men framfr allt budget om du vill ha hjlp med val av plan.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 839
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Det beror helt p vad du r intresserad av. Det finns inte en handlare som r billigast p allt och har ett heltckande sortiment. Sen r det inom EU som du slipper tull och (frmst) moms - vriga lnder du handlar ifrn omfattas av i vart fall moms. Sen kan du ha "tur" och paketet kan slppas igenom tullen utan att drabbas av tull/moms men det r inget man skall rkna med. Lgg allts p 25 % fr moms p hela fakturabeloppet samt ca: 100-lappen fr "administrativa kostnader" s har du ditt "jmfrpris".
    Hlsningar
    Roger

Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    298
    Blogginlgg
    2
    Jobb
    (miljonr i tid ) pensionr
    Klubb
    Kungsngens modellflygklubb

Standard

Handla i sverige tycker jag,om vi vill ha ngra handlare kvar i detta land!!!

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 377
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Hej,

Autopartner i Sverige har rtt mycket i sitt sortiment fr elflyg.
    Hobby King (Hong Kong) r vl billigast (kvaliteten kanske inte alltid r p topp p allt) med det som de har fr el-flyg och de har ven ett Europawarehouse och det de kan skicka frn det blir det ju ingen moms+tull p eftersom det ligger inom EU.

Tror det r hyfsade priser i Storbritanien ocks, hyfsat frn Tyskland ocks.

Sen beror det ju lite p vilken typ av elflyg du r ute efter (stort-litet, billiga kinaprylar-lite mer kvalitetgrejer osv, specialgrejer-mer vanliga grejer).

Sjlv brukar jag frska gynna svenska handlare om priset inte avviker jttemycket frn utlandet.
    Har ven kpt lite frn Lindinger i sterike (r med i EU), FastLad (Storbritanien, helikopterprylar), Al's Hobbies (Storbritanien) och nn entaka gng frn Tower Hobbies (de har ett otroligt bra sortiment p nstan allt, men eftersom USA blir det tull och moms frsts).

/Bo

Standard

Jag rstar oxo fr Autopartner..
    Faktum r att dom har vldigt bra priser. I mnga fall lnar det sig knappt att bestlla frn utlandet.
    Tex p Castle Creations, Scorpion etc

Curplings avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    115
    Jobb
    Egen fretagare
    Klubb
    Skvadern MFK

Standard

rcflight.se
    Deras e-max motorer r grymt trevliga. Och bra priser.
    Flygplanen str som spn i backen...

Carls avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    87
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Bollns MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlgg
    Jag rstar oxo fr Autopartner..
    Faktum r att dom har vldigt bra priser. I mnga fall lnar det sig knappt att bestlla frn utlandet.
    Tex p Castle Creations, Scorpion etc
    Hej!
    Jag kpte en SBACH 50 cc storlek med DL55 motor frn utlandet, jag tjnade 2900:- p
    den jmfrt med vad det skulle kostat p en hobbyaffr i Sverige. P den summan r allt
    inrknat, tullavgifter o postens hundring!

Carl.

Standard

Hej,
    jag kan bara tala fr mig sjlv jag har kpt grejor ifrn Hobby King men dr finns ingen direkt service s jag rekomenderar Skne Hobby i Bjrred utanfr Lund Jan har en enorm service nr det gller vad man skall ha fr grejor och ven om det uppstr problem d r han helt suvern Gynna Svenska Handlare ven RC-flight har en bra service & Autopartner kan rekomenderas

Reg.datum
    Jan 2008
    Inlgg
    471
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

Standard

MFT.nu r ocks en svensk handlare som jag grna rekommenderar. Johan kan sina grejor och hjlper grna till med att speca upp vad man behver fr saker och ting om man inte redan vet. Hller man till i Stockholm har han numera butik i Spnga. Antagligen semesterstngd just nu, men det str i s fall p webbsidan.

Vl vrt att kolla.
    Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

jesse78
    Guest

Standard

Tusen tack! Det var bra tips. Jag r nog p jakt efter ett enklare hgvingat plan fr fpv.

jesse78
    Guest

Standard

Tack alla fr informativa svar. Har en del att g p nu. Jag vill dock verkligen avrda alla medlemmar hr att handla via HOBBTEK. Frvnansvrt dlig service, dr jag aldrig fick svar p mejl om min order och nr jag anmrkte p detta s sa garen av denna webbshop att han "inte skulle svara p fler mejl ifrn mig.."

S undvik fr guds skull den skojjaren

Standard

Hrligt med fretagare som r otrevliga. Undrar hur lnge dom hade tnkt hlla ppet? Hller med vissa hr om att man ska hlla igng den svenska marknaden ocks om det inte skiljer mer n typ 20% i pris. Har nyss kpt en parkzone trojan t-28 micro, gillar den. Men vill grna att det ska bli helt vindstilla. Fr den r verkligen anpassad fr 0m vindar/innomhus.

Standard

Citat Ursprungligen postat av jesse78 Visa inlgg
    hej! undrar vilka sidor som har bst priser p ARF och RTF modeller?
    Det r ju bra om man slipper sajter i USA med tanke p tullen..
    Hej, om du r ute efter lite strre modeller d r det oftast billigast att kpa det i sverige. Frakten r oftast superdyr frn utlandet (frutom tyskland/strike) och stora paket frn utanfr eu = tull, moms, exp.avgift plus 1-2v extra vntetid

jesse78
    Guest

Standard

har bestmt mig fr att fortstta bygga p mitt fpv projekt, frutstter att Multiplex Easyglider fortfarande gr i brschen fr bsta fpv-allround krra? S vart kper man denna ARF billigast?

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 839
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    P en sn billig krra s finns det inga stre frtjnster att hmta. Freslr Autopartner eftersom dom har fraktfritt - http://www.autopartner.se/multiplex-...198-c-563.aspx
    r det Easyglider du menar eller kanske Easystar ?
    Hlsningar
    Roger

Standard

Citat Ursprungligen postat av AmRi Visa inlgg
    Hej, om du r ute efter lite strre modeller d r det oftast billigast att kpa det i sverige. Frakten r oftast superdyr frn utlandet (frutom tyskland/strike) och stora paket frn utanfr eu = tull, moms, exp.avgift plus 1-2v extra vntetid
    Vilka butiker finns i Tyskland och sterike? Nn som kan rekommendera ett roligt flygplan (Eller heli) med Spektrum mottagare? Har ett Parkzone micro plan nu, men vill kpa en strre snart. Och vntar p att min Spektrum DX6I och Phoenix ska komma nu. Men vill ha mer mer saker i luften

Reg.datum
    May 2011
    Inlgg
    9
    Jobb
    Sljare
    Klubb
    Jrflla MFK

Standard

http://www.modellhobby.de men de r inte s biliga. en trojan frn parkzone har jag grt ska vara roliga.http://www.der-schweighofer.at/artik...t?query=trojan frn sterike r det fri frakt.

Standard

Ok, s mycket billigare blir det inte d. Var det planet jag hade funderat p ocks. Har micro modellen nu Men r lite svajjig.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Club_one Visa inlgg
    Vilka butiker finns i Tyskland och sterike? Nn som kan rekommendera ett roligt flygplan (Eller heli) med Spektrum mottagare? Har ett Parkzone micro plan nu, men vill kpa en strre snart. Och vntar p att min Spektrum DX6I och Phoenix ska komma nu. Men vill ha mer mer saker i luften
    Sjlv kper jag inga ARF:er frn utlandet men andra saker har jag kpt p Hobbyking i kina och Alshobbies m.fl. i england.
    Vet flera som kpt modeller frn Lindinger i strike eller Stauffenbiel i tyskland och betalat typ 20euro i frakt. Priserna r oftast som i sverige men ibland kan de rea ut utgende modeller.

Liknande mnen

1. FPV nr den r som bst
    Av lassebetong i forum FPV och Flygfoto - Bda dina egna och andras
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2011-01-24, 19:25
  2. r vi bst? ... egentligen
    Av AM i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2010-10-10, 18:25
  3. Vilken helikopter r bst i 500-klassen?
    Av Erik83 i forum Helikopter
    Senaste inlgg: 2007-11-08, 19:03
  4. Val av nytt plan. Vilken kombination blir bst?
    Av Snickarjveln i forum Allmnt och Tips
    Senaste inlgg: 2007-09-07, 09:40
  5. Hur bst ta hand om en bly-acc?
    Av Propellerpetter i forum Allmnt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2007-05-21, 20:01

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg