Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Vilken sajt är bäst för köp av el-flyg?

  1. #1
    jesse78
    Guest

    Smile Vilken sajt är bäst för köp av el-flyg?

    hej! undrar vilka sidor som har bäst priser på ARF och RTF modeller?
    Det är ju bra om man slipper sajter i USA med tanke på tullen..

  2. #2

    Standard

    Det beror helt på vad du vill ha för plan, klass och märke. Har du några krav på något? En budget skulle hjälpa en del att veta.
    Jag har tidigare haft ett Arttech cessna 182 4ch BL som var lättfluget och bra även om det inte var till för nybörjare, vingspann på ca 1m. Och nu väntar jag på att få hem en Parkzone micro cub på ca 5dm. Tror båda är bra, men det är helt olika klass. Så beskriv lite mer. Men framför allt budget om du vill ha hjälp med val av plan.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Det beror helt på vad du är intresserad av. Det finns inte en handlare som är billigast på allt och har ett heltäckande sortiment. Sen är det inom EU som du slipper tull och (främst) moms - övriga länder du handlar ifrån omfattas av i vart fall moms. Sen kan du ha "tur" och paketet kan släppas igenom tullen utan att drabbas av tull/moms men det är inget man skall räkna med. Lägg alltså på 25 % för moms på hela fakturabeloppet samt ca: 100-lappen för "administrativa kostnader" så har du ditt "jämförpris".
    Hälsningar
    Roger

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Handla i sverige tycker jag,om vi vill ha några handlare kvar i detta land!!!

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Autopartner i Sverige har rätt mycket i sitt sortiment för elflyg.
    Hobby King (Hong Kong) är väl billigast (kvaliteten kanske inte alltid är på topp på allt) med det som de har för el-flyg och de har även ett Europawarehouse och det de kan skicka från det blir det ju ingen moms+tull på eftersom det ligger inom EU.

    Tror det är hyfsade priser i Storbritanien också, hyfsat från Tyskland också.

    Sen beror det ju lite på vilken typ av elflyg du är ute efter (stort-litet, billiga kinaprylar-lite mer kvalitetgrejer osv, specialgrejer-mer vanliga grejer).

    Själv brukar jag försöka gynna svenska handlare om priset inte avviker jättemycket från utlandet.
    Har även köpt lite från Lindinger i Österike (är med i EU), FastLad (Storbritanien, helikopterprylar), Al's Hobbies (Storbritanien) och nån entaka gång från Tower Hobbies (de har ett otroligt bra sortiment på nästan allt, men eftersom USA blir det tull och moms förstås).

    /Bo

  6. #6

    Standard

    Jag röstar oxo för Autopartner..
    Faktum är att dom har väldigt bra priser. I många fall lönar det sig knappt att beställa från utlandet.
    Tex på Castle Creations, Scorpion etc

  7. #7
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    rcflight.se
    Deras e-max motorer är grymt trevliga. Och bra priser.
    Flygplanen står som spön i backen...

  8. #8
    Carls avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlägg
    Jag röstar oxo för Autopartner..
    Faktum är att dom har väldigt bra priser. I många fall lönar det sig knappt att beställa från utlandet.
    Tex på Castle Creations, Scorpion etc
    Hej!
    Jag köpte en SBACH 50 cc storlek med DL55 motor från utlandet, jag tjänade 2900:- på
    den jämfört med vad det skulle kostat på en hobbyaffär i Sverige. På den summan är allt
    inräknat, tullavgifter o postens hundring!

    Carl.

  9. #9

    Standard

    Hej,
    jag kan bara tala för mig själv jag har köpt grejor ifrån Hobby King men där finns ingen direkt service så jag rekomenderar Skåne Hobby i Bjärred utanför Lund Jan har en enorm service när det gäller vad man skall ha för grejor och även om det uppstår problem då är han helt suverän Gynna Svenska Handlare även RC-flight har en bra service & Autopartner kan rekomenderas

  10. #10

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    MFT.nu är också en svensk handlare som jag gärna rekommenderar. Johan kan sina grejor och hjälper gärna till med att speca upp vad man behöver för saker och ting om man inte redan vet. Håller man till i Stockholm har han numera butik i Spånga. Antagligen semesterstängd just nu, men det står i så fall på webbsidan.

    Väl värt att kolla.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  11. #11
    jesse78
    Guest

    Standard

    Tusen tack! Det var bra tips. Jag är nog på jakt efter ett enklare högvingat plan för fpv.

  12. #12
    jesse78
    Guest

    Standard

    Tack alla för informativa svar. Har en del att gå på nu. Jag vill dock verkligen avråda alla medlemmar här att handla via HOBBTEK. Förvånansvärt dålig service, där jag aldrig fick svar på mejl om min order och när jag anmärkte på detta så sa ägaren av denna webbshop att han "inte skulle svara på fler mejl ifrån mig.."

    Så undvik för guds skull den skojjaren

  13. #13

    Standard

    Härligt med företagare som är otrevliga. Undrar hur länge dom hade tänkt hålla öppet? Håller med vissa här om att man ska hålla igång den svenska marknaden också om det inte skiljer mer än typ 20% i pris. Har nyss köpt en parkzone trojan t-28 micro, gillar den. Men vill gärna att det ska bli helt vindstilla. För den är verkligen anpassad för 0m vindar/innomhus.

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jesse78 Visa inlägg
    hej! undrar vilka sidor som har bäst priser på ARF och RTF modeller?
    Det är ju bra om man slipper sajter i USA med tanke på tullen..
    Hej, om du är ute efter lite större modeller då är det oftast billigast att köpa det i sverige. Frakten är oftast superdyr från utlandet (förutom tyskland/östrike) och stora paket från utanför eu = tull, moms, exp.avgift plus 1-2v extra väntetid

  15. #15
    jesse78
    Guest

    Standard

    har bestämt mig för att fortsätta bygga på mitt fpv projekt, förutsätter att Multiplex Easyglider fortfarande går i bräschen för bästa fpv-allround kärra? Så vart köper man denna ARF billigast?

  16. #16


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    På en sån billig kärra så finns det inga störe förtjänster att hämta. Föreslår Autopartner eftersom dom har fraktfritt - http://www.autopartner.se/multiplex-...198-c-563.aspx
    Är det Easyglider du menar eller kanske Easystar ?
    Hälsningar
    Roger

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AmRi Visa inlägg
    Hej, om du är ute efter lite större modeller då är det oftast billigast att köpa det i sverige. Frakten är oftast superdyr från utlandet (förutom tyskland/östrike) och stora paket från utanför eu = tull, moms, exp.avgift plus 1-2v extra väntetid
    Vilka butiker finns i Tyskland och Österike? Nån som kan rekommendera ett roligt flygplan (Eller heli) med Spektrum mottagare? Har ett Parkzone micro plan nu, men vill köpa en större snart. Och väntar på att min Spektrum DX6I och Phoenix ska komma nu. Men vill ha mer mer saker i luften

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    9
    Jobb
    Säljare
    Klubb
    Järfälla MFK

    Standard

    http://www.modellhobby.de men de är inte så biliga. en trojan från parkzone har jag gört ska vara roliga.http://www.der-schweighofer.at/artik...t?query=trojan från österike är det fri frakt.

  19. #19

    Standard

    Ok, så mycket billigare blir det inte då. Var det planet jag hade funderat på också. Har micro modellen nu Men är lite svajjig.

  20. #20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Club_one Visa inlägg
    Vilka butiker finns i Tyskland och Österike? Nån som kan rekommendera ett roligt flygplan (Eller heli) med Spektrum mottagare? Har ett Parkzone micro plan nu, men vill köpa en större snart. Och väntar på att min Spektrum DX6I och Phoenix ska komma nu. Men vill ha mer mer saker i luften
    Själv köper jag inga ARF:er från utlandet men andra saker har jag köpt på Hobbyking i kina och Alshobbies m.fl. i england.
    Vet flera som köpt modeller från Lindinger i östrike eller Stauffenbiel i tyskland och betalat typ 20euro i frakt. Priserna är oftast som i sverige men ibland kan de rea ut utgående modeller.

Liknande ämnen

  1. FPV när den är som bäst
    Av lassebetong i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 19:25
  2. Är vi bäst? ... egentligen
    Av AM i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 18:25
  3. Vilken helikopter är bäst i 500-klassen?
    Av Erik83 i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 19:03
  4. Val av nytt plan. Vilken kombination blir bäst?
    Av Snickarjävel´n i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 09:40
  5. Hur bäst ta hand om en bly-acc?
    Av Propellerpetter i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 20:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •