Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 73

Ämne: Tricopter - Vad behövs?

  1. #21

    Standard

    Kan jag beställa, inget mer som måste köpas?

  2. #22
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Jag har både kunskapen och verktygen för att uppdatera firmware på KK-kort, skicka ett PM om någon är intresserad.

    Citat Ursprungligen postat av DavidFlygare Visa inlägg
    Jag lägger in en OT Fråga här, finns det någon här som har kunskapen samt verktygen för att få lite nyare firmware på HK kortet`? Som Skulle kunna tänka sig göra det mot ersättning

  3. #23
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Var i landet finns du?
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #24
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Om det är mig du menar så bor jag i Eskilstuna.

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Var i landet finns du?

  5. #25
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jo, det var dig jag menade
    Jag har funderat på att uppgradera KK kortet, men det hade varit trevligt med någon på närmare håll, så att man slapp plocka av kortet från tricoptern...

    Jag bor i Malmötrakten.
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #26

    Standard

    Hej!
    Förlåt om jag drar upp en gammal tråd men det kändes onödigt att starta en ny tråd enbart för denna fråga
    Jag behöver någon smart yaw tilt till min tricopter så jag undrar om det finns något liknande till det här i Sverige? http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...8432&aff=61689

    Tack!

  7. #27

  8. #28

    Standard

    Tack så mycket!
    Har 30min till deras butik i Skövde så imorgon ska det byggas

  9. #29

    Standard

    Hej igen!
    Behöver lite hjälp. Första frågan, när jag skulle löda på nya sladdar på de tre esc:arna stödde jag på ett problem jag aldrig har råkat ut för innan. Jo när jag skulle löda bort de gamla kablarna var lödtennet helt omöjligt att smälta. Använde högst värme ett ganska långt tag men ingenting hände, jag vågade inte hålla för länge för jag var rädd för att komponenterna i esc skulle gå sönder. Vad ska jag göra? Finns det något smart tipps?

    Andra saken, om man går in på rcexplorer och kollar på tricopter bygge 2,5 kan man se på bild 16 när han ska löda ihop esc:arna att han använder en till slags kabel(ser ut som en servokabel) Vad är det för något och vad är den till för?

    Tack för hjälpen!

  10. #30
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av CarlG Visa inlägg
    Hej igen!
    Behöver lite hjälp. Första frågan, när jag skulle löda på nya sladdar på de tre esc:arna stödde jag på ett problem jag aldrig har råkat ut för innan. Jo när jag skulle löda bort de gamla kablarna var lödtennet helt omöjligt att smälta. Använde högst värme ett ganska långt tag men ingenting hände, jag vågade inte hålla för länge för jag var rädd för att komponenterna i esc skulle gå sönder. Vad ska jag göra? Finns det något smart tipps?

    Andra saken, om man går in på rcexplorer och kollar på tricopter bygge 2,5 kan man se på bild 16 när han ska löda ihop esc:arna att han använder en till slags kabel(ser ut som en servokabel) Vad är det för något och vad är den till för?

    Tack för hjälpen!
    Tjena,

    Jag brukar lägga på mer lödtenn medans jag värmer på den omöjliga lödpunkten. Tillslut så värmer din extra lödtenn upp den omöjliga och blandar sig. Bara att peta bort hela lasset sen och löda ny kabel på lödpunkten. Jag har en lödstation som jag får dra upp värmen på, kör också med flatmejsel istället för spets på dessa punkter. Alla de reglage som jag lött har sen fungerat felfritt trots att de blivit lite varma!

    Den kabel du pratar om är den som löds på där kontakten ska sitta va? Det är en extra +- kabel för TX, LIPOlarm etc. Smart sätt att kunna få ut 12v till något annat på ett enkelt sätt.

    Lycka till!

    /Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Tjena,

    Jag brukar lägga på mer lödtenn medans jag värmer på den omöjliga lödpunkten. Tillslut så värmer din extra lödtenn upp den omöjliga och blandar sig. Bara att peta bort hela lasset sen och löda ny kabel på lödpunkten. Jag har en lödstation som jag får dra upp värmen på, kör också med flatmejsel istället för spets på dessa punkter. Alla de reglage som jag lött har sen fungerat felfritt trots att de blivit lite varma!

    Den kabel du pratar om är den som löds på där kontakten ska sitta va? Det är en extra +- kabel för TX, LIPOlarm etc. Smart sätt att kunna få ut 12v till något annat på ett enkelt sätt.

    Lycka till!

    /Calle
    Tack för tipset! Ska testa det imorgon
    Den där extra kabeln var som jag trodde, ska inte ha något extra så jag skippar den

    Tack för hjälpen!

  12. #32

    Standard

    Kom på em fråga till
    när man kollar på rcexplorer så ser man att han programmerar sina escs, är detta ett måste? Har ingen sådan och det känns lite jobbigt att beställa från HK och sedan vänta fyra veckor till...

  13. #33

    Standard

    Han gör det för att han har andra reglage än HK:s Plush reglage, Plush reglagen är klart att rekomendera då andra kan ha hyss för sig. Vilka reglage har du ?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #34

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Han gör det för att han har andra reglage än HK:s Plush reglage, Plush reglagen är klart att rekomendera då andra kan ha hyss för sig. Vilka reglage har du ?
    Jag har Turnigy Plush 18A är det ok?

  15. #35

    Standard

    De funkar alldeles utmärkt
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #36
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av CarlG Visa inlägg
    Jag har Turnigy Plush 18A är det ok?
    Jag programmerar mina Plush med ett sånt här: http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=121

    Och Rcflight är blixtsnabba, prylarna brukar komma dan efter beställningen...
    /\/\vh // /\/\r J.

  17. #37

    Standard

    Hejsan!
    Nu är min tricopter äntligen klar! Men ett problem kvarstår den fungerar inte riktigt
    Jag börjar med att slå på radion (Dx5e) sedan pluggar jag in batteriet(mottagaren lyser med fast sken) fartreglagen piper till och varje motor vrider på sig lite samtidigt som styrkortet (HK med tricopter programvara) blinkar till med en röd lysdiod.
    Efter allt det här så börjar jag röra på radion men ingenting händer?? Hjälp, vad är felet?
    Tack på förhand!
    / Carl

  18. #38
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Nu vet jag inte hur det är med ditt KK-kort, men mitt startar i ett låst läge av säkerhetsskäl.
    För att låsa upp så för jag vänsterspaken på radion längst ner till höger, då tänds lysdioden på kortet och det är klart att flyga.

    När jag har flugit färdigt så låser jag kortet igen genom att föra spaken längst ner till vänster, då slocknar dioden.
    En i mitt tycke mycket bra finess, med kortet låst så är det ingen risk att komma åt gasen av misstag.
    /\/\vh // /\/\r J.

  19. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Nu vet jag inte hur det är med ditt KK-kort, men mitt startar i ett låst läge av säkerhetsskäl.
    För att låsa upp så för jag vänsterspaken på radion längst ner till höger, då tänds lysdioden på kortet och det är klart att flyga.

    När jag har flugit färdigt så låser jag kortet igen genom att föra spaken längst ner till vänster, då slocknar dioden.
    En i mitt tycke mycket bra finess, med kortet låst så är det ingen risk att komma åt gasen av misstag.
    Hej,
    Testade detta men ingenting händer iaf, men ska alltså dioden lysa på styrkortet när den är flygklar?

  20. #40
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av CarlG Visa inlägg
    Hej,
    Testade detta men ingenting händer iaf, men ska alltså dioden lysa på styrkortet när den är flygklar?
    Med mitt kort är det så.
    Prova även tvärtom, alltså aktivera längst ner till vänster, jag har för mig att det går att ställa om.
    /\/\vh // /\/\r J.

Liknande ämnen

  1. Har jag allt som behövs?
    Av Huio i forum Nybörjare
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 16:14
  2. Vad behövs?
    Av CarlG i forum Elmodeller
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 18:06
  3. Fpv Vad behövs mer.
    Av fredrikb i forum FPV Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 08:20
  4. vad behövs?
    Av Rc flygplan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •