Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: L4 grasshopper från hobbyking !

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Question L4 grasshopper från hobbyking !

    Tjena nu efter alla om och men vad jag ska köpa för flygplan så har jag bestämt mig för att om jag har råd så ska jag köpa en L4 grasshopper och nu har jag hittat den här : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...%5FPNF%5F.html den är pnf ( plug n fly ) från hobbyking säg till om länken inte funkar för jag skriver från mobil men till den behöver jag en radio och jag vill inte köpa någon dyr radio helst ska den kosta under 500 kr så det behöver inte vara någon jättebra radio så gärna något förslag på en billig prisvärd radio men sen så sa dom ute på fältet att om man beställer från lagret som dom har här i europa (Tyskland tror jag det var ) så åker man inte på tull och sånt då skulle det bara bli frakt, Stämmer det ? Och sen blir jag Fundersam hur man ser om som har modellerna man tittar på i lagret i eu är det dom där flaggorna som står Framför " buy now " ? Hoppas jag kan få lite hjälp skulle vara jätte snällt ps jag vet att det behövs ack också

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Säkert en fin kärra! jag har dregglat lite över storebror till den där som e närmare 2meter i vingspann.. det där med tull tycker jag aldrig är problem.. även fast jag fastnade i tullen en gång så kostar det aldrig mer än 200kr.. o den pengen känar du in genom att beställa från hongkong istället.. Jag kör med en futaba 6ex.. det är en 6 kanals radio som funkar till det mesta och duger nog gott till en sån också. Jag vet inte vad hk tar för dom men kolla där. ifall du ska köpa nytt så hittar du nog inget under 1000kr iallafall. för man ska inte köpa nå skit bara för att.. hk har ju några egna radios som är mer eller mindre gratis... kolla på dom men du köper ju grisen i säcken

    Det stämmer bra att det är flaggorna du väljer på... har den en euroflagga så klicka på den.. annars går du int på euro warehouse och väljer planet därifrån istället.

  3. #3

    Standard

    Tack för svaret men vadå kan man åka på tull om man beställer från Europa lagret ? Vad brukar frakten ligga på då ?

  4. #4

    Standard

    Tack för svaret men vadå kan man åka på tull om man beställer från Europa lagret ? Vad brukar frakten ligga på då ? Hoppas du köper ett sånt plan då såg en sånt som jag vill ha på fältet den flög riktigt fint !

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    jo det är fint med högvingat ibland jag har aldrig beställt från DE än så kan tyvärr inte uttala mig om frakt

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Vad kostar
    kärran i Hong kong med frakt tull och moms? MFT och Fullkontroll tar 1495:- tycker det är ett bra pris!!

  7. #7

    Standard

    Det är ju det jag inte vet. frakten sa dom ute på fältet skulle bli "några hundra " och jag vet att fullkontroll och mft tar 1495 för den eftersom jag bor i Örebro så har ganska nära till fullkontroll och ja det är ett bra pris men det är ändå lite billigare där borta om det inte blir för mycket frakt och ?tull? Vet fortfarande inte om det blir tull inom eu ? men ifall inte frakten blir så mycket så kan ju kanske föräldrarna betala lite av frakt pengarna men jag fattar fortfarande inte blir det tull även när man beställer inom EU eller inte ? snälla svara på den frågan vill ju flyga !

  8. #8
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Inom EU = ingen tull. Utom EU = MOTOPS (Moms Och Tull Och Postens Straffavgift), speciellt stora paket. Tull är 0-5% av varans + fraktens kostnad, moms=25% av varans + fraktens kostnad, postens straffavgift är det nästan dagsnotering på, jag har råkat ut för allt mellan 60 kr och 190 kr. De är mer nitiska i Malmö än Stockholm, så kommer det in via Stockholm blir det ofta billigare. För ett flygplan från Hongkong ska du dock nog räkna med MOTOPS. Det exaktaste sättet att ta reda på frakt är att du stoppar planet i varukorgen och går till utcheckning utan att slutföra köpet. Där kan du se vad det kostar med olika frakter. Min gissning är 53-64 usd från Hongkong och 22-64 USD från Tyskland.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...stagetable.asp
    Senast redigerat av freddan_6 den 2011-07-29 klockan 18:01.
    fredrik

  9. #9

    Standard

    Från HK DE så finns det ett förmånligt fraktsätt.
    Upp till 10kg kostar $21.79

    Man kan alltså beställa 3st Cubbar för samma frakt.
    Enda nackdelen med DE är att dom populära prylarna tar slut snabbt.
    Nu finns bara "Piper J3" cuben i lager. L4 Grasshopper är slut.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    För er som missat det så ifall ni skriver ner varans värde till under 500kr så ska det vad jag hört inte bli någon frakt... jag brukar då alltid skriva ner o skicka som gåva o då slipper jag tulla.. däremot postens straffavgift kommer man aldrig undan

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    584
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Tror posten har lite koll på det där, så även om du skriver ner värdet och skickar som "gåva".. så stoppar posten paketet och inväntar på att du skickar någon form av faktura eller annan information, som visar vad du har betalat. Speciellt lite större paket, finns dock inget som säger att en vara under 500kr är moms/tullfri. Frakt blir det oavsett, och likaså Postens hanteringsavgift.

    Jag själv brukar skicka in kontouttdrag plus faktura, till posten både i Malmö och Stockholm på de paket jag beställt. Mest för att få saker och ting lite snabbare hanterat =) , Detta gör jag när större saker beställts, som jag vet fastnar ^^, , små paket/brev däremot kommer ju oftast till brevlådan utan att "passera" tull o sånt tjosan.

  12. #12

    Standard

    Oj ! tack för alla svaren nu Fattar jag nog lite mer i alla fall men på L4:an så står det ju DE warehouse är inte det inom eu då ? men på vissa modeller så är det ju inga sånna där flaggor då är det bara den där jordgloben vad menas då då ? Finns dom ingenstans då eller ?

  13. #13
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jordgloben betyder: International warehouse, dvs Hong Kong.
    Visserligen billigare priser, men dyrare frakt och risk för MOMS.
    /\/\vh // /\/\r J.

  14. #14

    Standard

    Jaha tack för svaren men om nån skulle kunna rekomendera en modell i samma prisklass som L4:an sp gör gärna det eftersom den inte fanns i lager

  15. #15
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av addde Visa inlägg
    Jaha tack för svaren men om nån skulle kunna rekomendera en modell i samma prisklass som L4:an sp gör gärna det eftersom den inte fanns i lager
    och vad är du ute efter? Jag rekommenderar alltid Multiplex Acromaster för 3D-flygning.
    fredrik

  16. #16

    Standard

    jag är nog inte ute efter 3D flygning men nåt som liknar cuben med skevroder men här: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._EPO_PNF_.html finns den ju i lager är inte det eu ? det står ju eu flagga

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jag har också flygit acromaster och den är en helt ok kärra som dessutom tål en del smällar hehe
    Va ute och övningsflög med en kompis som ville börja flyga här om kvällen och dammade av min gamla trokänare från vinden... en Multiplex Minimag! gick på 700spänn i sverige då jag köpte den och jag ville minnas att den va rätt skoj att flyga den med och det va den verkligen Blev lite filmat också denna underbara kväll den hovrade rätt fint vid 3:05
    Det är ett plan jag kan rekommendera om man vill ha en billig crashsäker kärra som flyger fint och som dessutom klarar lite bus-manövrar

    http://www.youtube.com/watch?v=DOXyTK2KgKE (la nyss upp den så den kanske inte hunnit bli full kvalla än)

  18. #18

    Standard

    Jag kan flyga själv ar flugit med min calmato en sommar och på våren hade jag dubbel kommando men sen på sommarn och hösten flög jag själv sen har jag flygit en walkera cessna inomhus och vid sommar stugan och så har jag testat på en depron 3D modell av en annan i klubben i vintras och den klarade jag av hyffsat så helt nybörjare är jag inte kan typ starta ,flyga , landa och göra lite enklare akrobatik som roll , loop , stall turn ( tror jag det heter ) och lite till Men det är det att jag inte har direkt mycket pengar att lägga på plan och radio just nu det är därför som jag ska köpa nåt enklare RTF då får jag ju i alla fall flyga lite först hade jag funderat på den här : http://www.nitrotek.se/extra-330-4-k...n-2-4-ghz.html vill fortfarande ha en sån men jag vet inte om nitrotek är en seriös hemsida läste nån stans att nån inte vart nöjd när dom beställde där om nån vet om det är bra och säkert att beställa från nitrotek så skriv gärna vad ni tycker om den sidan , skulle vara jätte snällt och den där cuben har jag tittat på men den verkar lite för o akrobatisk av sig men tack för förslaget tack i förhand / Adde

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    I lager, ja visst!

    Men jag kunde inte se någon EU-flagga där inte. Men det är klart, jag kan ju vara blind också :-D
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  20. #20

    Standard

    aa mrovanhill men titta ex på den här sidan : http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...t=H&LiPoConfig= framför där det står "buy now" där är det ju några flaggor vad är dom då ? det är inte det att jag inte tror att jag skulle klara av en acromaster det skulle jag säkert göra det är de att jag gillar flygplan som är lite skala lika typ som cuben är så jä**a snygg ! '
    eller jag mena L4:an inte cuben

Liknande ämnen

  1. Kolfiberpropellrar från hobbyking
    Av searay i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-12-25, 15:45
  2. Funfighter från hobbyking
    Av grand14 i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 14:24
  3. RTF FPV system från HobbyKing
    Av HenrikGG i forum FPV Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 18:27
  4. Färdigt FPV från HobbyKing
    Av HenrikGG i forum FPV Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 01:39
  5. FPV från hobbyking
    Av warriorswede i forum FPV Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 11:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •