Jag undrar lite över vad för utrustning man behöver om man ska måla en kärra. Det jag funderar över är hur stora ytor som är praktiskt att täcka med en airbrush, tex. En airbrush är ju jättebra för detaljerade saker, men när upplever ni att man behöver en större färgspruta för att det inte ska ta evigheter att täcka?

De byggprojekt som finns i planeringen för tillfället är SAAB 105 och SAAB 35 från MBS models. De har spännvidd på 792 resp 780mm och en längd på 900 resp 1270mm, så det är ju inte några jättestora kärror, men det är ju inte några små plastbyggsatser heller... Några kärror som är mycket större än så ser jag inte inom en överskådlig framtid.

Kommer man undan med en airbrush?
Vad bör man ha för kompessor till en airbrush? Jag har läst att en del använder kompressorn från ett gammalt kylskåp, tex... En sådan borde man ju kanske kunna komma över hyfsat billigt och de låter ju inte så mycket eller tar så stor plats heller... Hur skulle det funka med "luft på burk"? Hur länge räcker sånt? Det är ju inte så att jag kommer att "måla hela dagarna". Hur är det med ett bildäck?

Om man även behöver en lite större spruta, vad är bra då? Behöver man kanske en större kompressor än en kylskåpskompressor till en större spruta? Det känns som att dedär stora som man bara kopplar in i väggen är lite VÄL stora?