Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31

mne: Frgor infr kp av gopro hero cam

Reg.datum
    Sep 2008
    Inlgg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Liding modellklubb

Standard Frgor infr kp av gopro hero cam

Tnkte kpa en hd kamera och har ngra frgor:
    1. Kan man kra video out och spela in p samma gng?
    2. Ngon som tycker att frdrjningen p videosignalen i realtid fr fpv r ett problem?
    3. Det finns lite olika modeller p gopro men antar att det r en 1080 naked man ska ha??

Finns ngot bra alternativ till gopro kameran?

Tacksam fr alla tips jag kan f!

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Frsvarets Materielverk
    Klubb
    lvsbyn

Standard

1: JA
    2: Har ingen frdrjning sjlv, men vissa fr tydligen frdrjning frn Gopro:n. Men det verkar flygas med dom nd s det kan ju inte vara ntt jtteproblem.
    3: Sjlv s har jag den som heter motorsports, men det som skiljer modellerna t r vl vad som fljer med i paketet (fsten osv).

//Matte

Reg.datum
    Sep 2008
    Inlgg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Liding modellklubb

Standard

Tack fr svaren! Vart kpte du din kamera?

Reg.datum
    Jan 2008
    Inlgg
    471
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

Standard

Det som jag hrt att folk har problem med dock nr de flyger via GoPro r ljuset. Den r inte lika ljusknslig som mnga kretskortskameror och drfr inte riktigt bra fr flygning nr det brjar skymma.
    Mvh, Thomas

Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrOvanhill Visa inlgg
    Det som jag hrt att folk har problem med dock nr de flyger via GoPro r ljuset. Den r inte lika ljusknslig som mnga kretskortskameror och drfr inte riktigt bra fr flygning nr det brjar skymma.
    Detta uppstr bara d jag anvnder fatsharkbrillor, med headplay s har man ljus och bra bild.

Jag kpte min kamera av nn firma i stockholm, men mnga kper vl direkt av tillverkaren.

//Matte

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 848
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Numera kan man kpa GoPro p Mediamarkt (dom har de olika modellerna och ngra olika "paketeringar"). Dom har ocks en hel del tillbehr.
    Hlsningar
    Roger

Standard

GoPro r vldigt knsliga fr dligt ljus. Direkt det brjar skymma s blir bilden mycket smre men fortfarande ok. Jag flyger FPV men kr en separat CCD kamera till glasgonen. ANvnder endast GoPron till att filma med.

Jag kpte mitt GoPro paket ( Motorsports ) frn Ebay och gav 1700:- Inkl frakt ( Kostar nstan det dubbla i Sverige ) .

Reg.datum
    Sep 2008
    Inlgg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Liding modellklubb

Standard

Tack fr alla tips.

Impulze: Blir allts bilden "mrk" i fatshark nr skymningen kommer? r gopro mycket smre n min KX191? Det finns ju endel andra betydligt billigare varianter av HD-kamera p marknaden. Men dom verkar vara lngt i frn gopro-kvalitet?

r 170-graders lins standard p gopro?? den r ju superbred! Nstan lite fr mycket kanske?

cyberpete: 960-varianten r bra mycket billigare n 1080-modellen, r det stor skillnad p bildkvaliteten om man vljer den med lite smre upplsning? Vilken av dom kpte du fr det priset?
    Senast redigerat av kamelkungen den 2011-08-05 klockan 21:55. Anledning: fel

Reg.datum
    Sep 2008
    Inlgg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Liding modellklubb

Standard

Hej

Vad tror ni om "Fatshark HD-1 HD" Den verkar bra fr det priset.Vger endast 35g!

Standard

960 varianten har inte r3 lget, dvs. 720p med 60fps. Det lget r nyckeln till framgng.
    Mitt tips, Kp HD eller kp ngot annat.

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Klubb
    lvsbyn

Standard

kamelkungen: Om jag jmfr mina fatshark och headplay tillsammans med gopro kameran s r bilden i mina headplay betydligt ljusare vid smre ljusfrhllanden n vad mina fatshark r.

//Matte

Standard

Citat Ursprungligen postat av kamelkungen Visa inlgg
    Tack fr alla tips.

Impulze: Blir allts bilden "mrk" i fatshark nr skymningen kommer? r gopro mycket smre n min KX191? Det finns ju endel andra betydligt billigare varianter av HD-kamera p marknaden. Men dom verkar vara lngt i frn gopro-kvalitet?

r 170-graders lins standard p gopro?? den r ju superbred! Nstan lite fr mycket kanske?

cyberpete: 960-varianten r bra mycket billigare n 1080-modellen, r det stor skillnad p bildkvaliteten om man vljer den med lite smre upplsning? Vilken av dom kpte du fr det priset?
    Jag har 1080 varianten. 960 varianten saknar som Jode sa 720 60fps lget. Jag filmar i princip allt i det lget d man kan dra ner hastigheten till hlften och det flyter p perfekt fortfarande. Speciellt bra om man flyger tex multirotor och gr lite vl stora rrelser.

Standard

Det lge som verkar smst p lgljus r r3 (720p 60fps). D ska ngot av 30fps lgena vara bttre, men har inte prvat ut exakt vilket som r bst..

Reg.datum
    Sep 2008
    Inlgg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Liding modellklubb

Standard

Svrt att hitta 1080-varianten fr under 300 dollar inkl. frakt. Verkar finnas lite regler ( som GoPro satt upp) s man fr ka till usa om man ska f hit en kamera drifrn.

Tacksam om ngon vet var man kan kpa kameran fr under 300 dollar inkl. frakt.

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Klubb
    lvsbyn

Standard

http://cgi.ebay.com/NEW-GOPRO-HD-MOT...item35b404dec5

Blir vl precis under 300$

//Matte

Reg.datum
    Sep 2008
    Inlgg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Liding modellklubb

Standard

Japp. Bestllde motorsport-varianten igr fr 299 inkl. frakt.

Reg.datum
    Sep 2008
    Inlgg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Liding modellklubb

Standard

Angende modeller av gopro s finns det wide och non-wide. Men det kostiga r att det r samma data fr de olika modellerna dvs. 170 grader samt 127 grader beroende p instllning? Alla 1080 verkar vara samma?

Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlgg
    1 352
    Jobb
    Klubb
    lvsbyn

Standard

Det beror ju p vilket videolge du anvnder.

//Matte

Kenys avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Inlgg
    91
    Jobb
    f.d. Mttekniker. Prioriterar min egen tid numera.
    Klubb
    Kpings MFK Jordfrsarna

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Hej,
    Numera kan man kpa GoPro p Mediamarkt (dom har de olika modellerna och ngra olika "paketeringar"). Dom har ocks en hel del tillbehr.
    Hlsningar
    Roger
    Sljes ven p Netonet - bde hjlm- och motorsportmodellerna. Skiljer inte mycket i pris rknat efter moms och tull frn USA. Dessutom enklare med garantifrgor.
    *RC-flyers do it in the air*

/ Keny

Standard

Angende latency med video-out p GoPro s kanske det inte r s mycket enligt detta test: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1486351

Liknande mnen

1. Kpa GoPro Hero 3 Black
    Av slaffe i forum FPV Kameror
    Svar: 26
    Senaste inlgg: 2013-05-15, 23:48
  2. Hur montera GoPro Hero 3 ?
    Av pernstig i forum FPV Kameror
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2013-01-22, 16:26
  3. Gopro Hero 1 versus Hero 2
    Av Stiffe i forum Allmnt
    Svar: 5