Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Möjlig Video Sändare 1,2ghz 1500mw

  1. #1

    Standard Möjlig Video Sändare 1,2ghz 1500mw

    Hej !

    Har hittat en hysat billig video sändare, kan det vara något att ha ?http://www.dinodirect.com/Wireless-1...w.html?cur=EUR


    Mikael G

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    såg ruggigt bra ut.. kolla upp frakt o det... jag vill också ha en vi kanske samköper

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Vad skall ni med 1,5 W till??????

    Skall ni flyga upp till månen eller? Dadde körde en 1,5 W sändare då han flög upp i stratosfären men gissar att ni inte skall så högt.

    En 200-300 mW sändare räcker längre än ni tror. Att braka på med så höga effekter som 1,5 W gör bara att ni ökar risken för interna störningar mellan de olika komponenterna i planet och i värsta fall får ni sämre bild än om ni tar en sändare med lägre effekt.

    MVH / Kajaken

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Vad skall ni med 1,5 W till??????

    Skall ni flyga upp till månen eller? Dadde körde en 1,5 W sändare då han flög upp i stratosfären men gissar att ni inte skall så högt.

    En 200-300 mW sändare räcker längre än ni tror. Att braka på med så höga effekter som 1,5 W gör bara att ni ökar risken för interna störningar mellan de olika komponenterna i planet och i värsta fall får ni sämre bild än om ni tar en sändare med lägre effekt.

    MVH / Kajaken
    Jag håller helt med, satsa på en bra antenn på mottagningssidan ex en BiQuad och en Vee på sändaren. Alternativt Cloverleaf antenner. Med 500mw kommer ni långt längre än det är tillåtet. Mer effekt tar inte bort störningar vid flygning, ex loopingar rollar träd mm de kommer kvarstå eller bli värre. Lägg pengarna på bra saker istället, lawmate mottagare tex.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Jag håller helt med, satsa på en bra antenn på mottagningssidan ex en BiQuad och en Vee på sändaren. Alternativt Cloverleaf antenner. Med 500mw kommer ni långt längre än det är tillåtet. Mer effekt tar inte bort störningar vid flygning, ex loopingar rollar träd mm de kommer kvarstå eller bli värre. Lägg pengarna på bra saker istället, lawmate mottagare tex.
    Håller med. Man tjänar inte mycket på att öka uteffekten. Det viktiga är antenner och mottagarkänslighet.
    En sändare som sänder med hög effekt drar också mycket ström. Uteffekt mellan 20-27dBm är lagom för de flesta.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Såg antennens betydelse mycket tydligt då Dadde var på besök och vi mätte upp våra hemmabyggda (samt köpes)antenner. En dåligt matchad antenn kan resultera i att sändaren jobbar oeffektivt på för hög uteffekt eller liknande. 200-500 mW räcker för det mesta FPVflygningen och satsa på bra antenner istället.

    MVH / KAjaken

  7. #7

    Standard

    Hej !

    Tackar för alla de goda svaren nu börjar jag få en bild på vad jag ska satsa på.
    Ska börja göra en shopping lista, kommer att lägga ut den på nätet så att jag kan få lite input på vad som är bra och mindre bra.

    Mvh Mikael G

Liknande ämnen

  1. Video sändare montering
    Av acessyd i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 12:13
  2. Hjälp med köp av 1.2Ghz mottagare/sändare
    Av hurpderp i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2012-05-26, 09:42
  3. Video splitter?
    Av bogieboy i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 16:48
  4. Sändare och mottagare för video?
    Av Ålänning i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 07:40
  5. Frekvensval på sändare och video?
    Av staffan_w i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 20:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •