Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Köra båt i malmö

  1. #1

    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    9
    Jobb
    läser till elektriker
    Klubb
    mrfs

    Standard Köra båt i malmö

    Hej undrar bara om något vet vad som hände med båt klubben som låg nere i hamnen vid dragrace banan var där föra året flera gånger men där var aldrig någon och körde. Vet att där låg en gummibåt för att hämta båtar men annars så fanns där nästan inga tecken på att dom köra båt där. Om det finns något ställe där folk kör båt så säg gärna till. Har nämligen byggt om en kyosho C1-cat till borstlöst äntligen klar efter ca 3år hade värme problem föra året när jag använde en LRP 2,5Turns motor (värsta det finns till bil inte något jävla hobbex skräp) och ett LRP värsting fartreglage även till bil. Så nu har jag äntligen hittat grejer till båt så nu väntar jag bara på en hylsa som jag får svarvad av en granne. Tar ett bra tag för han är så noggrann fast det är väl bara bra vill ha något ställe att köra med den. För om jag skulle köra den i hamnen där jag och min pappa har vår båt så hade jag inte köra länge innan något kommer och klagar för man köra över 3knop eller att det låter -.-.

  2. #2
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Hej,
    Ja, den dammen är så igenvuxen och det ryker damm från en skrot intill, så den är inte lika populär att vara i längre.
    Vi är ett gäng gubbar som kör båt i en damm som ligger längs yttre ringvägen mot Köpenhamn.

    Kontakta mig på telefon så är det enklare att förklara.
    040-460166
    Mvh
    Ove (AM) Nielsen

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Hej igen, vi sågs igår på fältet.

    Den dammen tävlade jag också i, men för tre år sedan växte dammen igen och det blev fullt av växter längst ytan som gjorde att man körde fast, vi har försökt att rensa, men växtligheten är för stor.
    Nu har jag inte kört där på ett år utan har kört i havet i stället nere vid surfklubben i klagshamn.

    Dammen vid motorvägen är för liten för din båt, men vill du puttra runt så var så god.

    Mvh
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    9
    Jobb
    läser till elektriker
    Klubb
    mrfs

    Standard

    okej tack för svaren har en svängradie på över 15meter i väldigt låga farter så blir nog inget med dammen vid motorvägen ska nog över till Danmark och köra bil eller/och flyga på ett ställe där dom har så man kan köra bil, flyga helikopter flygplan och man ska kunna köra båt. Kommer inte ihåg var det är men tror det heter humlebäck eller något kan vara helt fel. Provar båten i hamnen så får jag se om dom klagar eller inte. Dom gilla inte när jag låna en kompis båt och körde full gas tills batteriet tog slut

  5. #5
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Du får faktiskt köra båt i Pildammsparken, anledningen till att båtklubben flyttade ut till motorvägen var att deras båtar blev smutsiga av vattnet och gubbarna klarade inte av att torka av dem efteråt, så nu sitter dem helt osynligt för omvärlden vid förenade bil.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #6
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chbengtsson Visa inlägg
    ska nog över till Danmark och köra bil eller/och flyga på ett ställe där dom har så man kan köra bil, flyga helikopter flygplan och man ska kunna köra båt. Kommer inte ihåg var det är men tror det heter humlebäck eller något kan vara helt fel.
    Jag tror det är Greve RC Center du menar.
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #7

    Standard

    Den ä ju också väldans liten den dammen vid förenade bil.

    Greve RC Center websida..
    Fy fasiken vilket ställe.. där finns ALLT.
    http://www.grcc.dk
    Senast redigerat av Smajly den 2011-08-27 klockan 19:45.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-09, 16:21
  2. miss hyDroFoam köra med 11.1v 2200mAH lipo
    Av bajkarn i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 16:10
  3. Köra en mottagare utan Bec
    Av Phonta i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 10:28
  4. köra servon direkt?
    Av DennanHMFK i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 21:30
  5. Underlag att köra på
    Av pgrts i forum Bilar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 06:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •