Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 48

Ämne: Vad ska jag välja?

  1. #21

    Standard

    Nämen vad smutt

    Tackar för snabbt svar! Kan nog komma nån mer fråga i denna klass för jag börjar inse att jag inte har den blekaste om vad jag gett mig in på med det här bygget, men kul är det i alla fall!

  2. #22

    Standard

    Men va bra, då kan jag passa på och lära mig en del Jag fick mitt paket nr1 från HK men väntar på fler delar innan bygget kommer igång. Alltid kul med BILDER...om möjligt ta massor av bilder ...tack

  3. #23

    Standard

    Nu har jag kollat lite på kontakter och sådant och kommit fram till att en beställning från HK nog blir av inom kort med tanke på priserna som de svenska butikerna har. Som redan nämts i tråden!



    En fundering dock. Måste jag har lite kabel mellan mottagaren och KK kortet, det bör väll om jag inte har heöt fel vara hon-kontakter i båda ändarna, finns sådana fördiga att köpa eller blir det till att fixa ihop egna? Tycker jag kollat på HK men httar bara förlängningar men en hona och en hane i vardera ände.



    Lite bilder kommer förhoppningsvis helgen

  4. #24

    Standard

    Och tips på nått bra som håller fast proppelern vore också uppskattat

  5. #25

    Standard

    Lite bilder

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0776.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	67,1 KB 
Id:	23083
    Motorer och ESC ihopkopplade

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0777.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	76,3 KB 
Id:	23084
    KK-kort,mottagare och ESC utplacerade

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0779.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	23085
    och med locket på!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0775.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	66,0 KB 
Id:	23086
    Sändare med installerad bakgrundsbelysning

    Nån som vet var på nätet eller i stockholm man kan köpa M2 skruv? Tror inte att mina motorfästen kommer vara tillräckligt stabila

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0781.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	45,6 KB 
Id:	23087

    Å andra sidan så håller buntbanden motorerna på plats så pass hårt iallafall att man verkligen får kämpa för att flytta på dem.

  6. #26
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Eftersom du har träram, så är kanske träskruv bättre. Buntbanden kommer förmodligen inte att hålla vid en krasch. Har du otur kan kablarna till motorn ryckas av om motorn lossnar. Så skruvfäste rekommenderas.

    Propellerfäste finns två versioner, prop saver där proppen hålls fast med en oring (gummiband) och en prop adapter skruvfäste (mutter eller spinner). De sistnämnda är lite bättre eftersom prop saver gör att propellern kan röra sig lite med obalans som följd. Vi har kört med båda och stannat vid prop adapter. Den med skruv (alltså inte spinner) brukar ofta vara av sämre kvalitet, så se upp med dem....

  7. #27
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    På min förra tricopter så satt mina motorer med buntband, funkade hur bra somhelst. Även fast jag crashade den 2 ggr så höll dom för påfrestningen. Drog dom stenhårt och sen limmade jag dom på undersidan med CA.

    //Matte

  8. #28

    Standard

    Jag skulle gärna skruva dem men hittar som sagt inga skrivas med tillräckligt smal diameter. Finns inte så mycket gods kvar i motorfästet heller för att borra upp större hål. Får bli buntband tillsvidare helt enkelt.

  9. #29
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Det kommer funka bra!

  10. #30

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Poffe Visa inlägg
    En fundering dock. Måste jag har lite kabel mellan mottagaren och KK kortet, det bör väll om jag inte har heöt fel vara hon-kontakter i båda ändarna, finns sådana fördiga att köpa eller blir det till att fixa ihop egna? Tycker jag kollat på HK men httar bara förlängningar men en hona och en hane i vardera ände.

    Skriv gärna ifall du har någon bra lösning på det här "problemet" med anslutning mottagare/styrkort....

  11. #31
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Antingen klämma egna kablar eller så.. http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1728

    //Matte

  12. #32

    Standard

    Tack Matte


    Joo.......om man nu skulle vilja klämma egna kablar....bara för att det är kul...LOL...


    vad är det för kontakt typ man ska leta efter....vad heter honan i det här fallet ?

    sorry men jag är verkligen nybörjare.......
    Senast redigerat av mickmick den 2011-09-19 klockan 17:16.

  13. #33

    Standard

    Fan vad det är trist att ligga med feber och skit!

    Har inte blivit mycket gjort senaste tvä veckorna pga sjukdom och sen massa jobb att ta igen efter det men nu till helgen ska det byggas och förhoppningsvis provflygas

  14. #34

    Standard

    Snabb fråga, visst är det en XT60 hona som sitter på Turnigy Lipo:t? Beställde en hane för att koppla ihop det men fick en likadan som den som sitter på lipo:t så då blev jag lite fundersam och jag helt missuppfattat det hela eller om de helt enkelt skickat fel.

  15. #35

    Standard

    Nu är det alltid lite omständigt med sådanna här kontaker. Jag tycker man ska använda största delen (plasten) för att definera hane/hona men det tycker tydligen inte resten av världen . Detta sitter på batterierna (hona enligt alla andra):
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...g_GENUINE.html

  16. #36

    Standard

    Hehe, jag använder stiften för att definera hane/hona men tänkte att det kanske var tvärt om iallafall, alltså som du vill definera det

    Har kollat på massor av bilder nu och kommit fram till att jag fått fel (och det även enligt min definition) så det blir tyvärr inget flyga i helgen

  17. #37

    Standard

    Kontakter hör till saker man inte ska snåla för mycket med utan köpa hem så du har ett gäng av alla sorter du använder (både hanar och honor). XT60 är ju inte så dyrt... Det kommer alltid tillfällen då du ska löda på ett annat batteri eller göra en extra laddningskabel o.s.v. Borde ju dock inte vara så svårt att få tag på/låna en XT60 lokalt då många flyger med dem nu.

  18. #38

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Har du fått tag på M2-skruv ännu eller är behovet försvunnet?

    Om du fortfarande behöver M2 så kan jag (åtminstone om du bor i Stockholmstrakten) rekommendera Sifverts som är en skruvbutik på Lindhagensgatan i Stockholm. Angående deras sortiment kan vi säga så här: De skruvar som du inte kan köpa där, behöver du inte!
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  19. #39

    Standard

    Tack för tipset!

    Jag har inte hittat det nånstans än utan kört på buntband ändå länge men ska nig försöka svänga förbi där nån dag och skaffa ett par i alla fall!

  20. #40

    Standard

    HobbyKing hade M2 skruv senast jag kollade där...........men du kanske letar efter en lokal butik ?

Liknande ämnen

  1. Vad ska man välja?
    Av ulken i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 18:15
  2. Vilken OSD ska man välja?
    Av Ålänning i forum FPV OSD
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 22:00
  3. Vilket LRS ska man välja?
    Av Ludde i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 19:04
  4. Vad ska man välja!
    Av Baua i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 16:45
  5. Vad ska man välja?
    Av Taylorcraft i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 18:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •