Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48

Ämne: Vad ska jag välja?

  1. #41

    Standard

    Jo, helst lokal så man inte måste vänta två veckor för att få grejorna

  2. #42

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrOvanhill Visa inlägg
    Angående deras sortiment kan vi säga så här: De skruvar som du inte kan köpa där, behöver du inte!
    Haha, Om du visar mig M2 vingmuttrar så är jag övertygad (ioförsig kanske inte klassas som skruv).
    (Som referens kan jag säga att jag sökt M2 vingmuttrar med ljus och lykta LÄNGE. M2 finns med i såväl japansk som kinesisk standard för vingmuttrar men jag har fortfarande inte hittad en källa någonstans i hela världen så länge jag inte är beredd att betala en kinesik fabrik för att producera några kilo av dom...)

  3. #43

    Standard

    Nu har jag byggt om lite med två Flyduino-plattor istället för cd-spinden som bas då jag tyckte att det blev lite ostabilt och så ville jag även dra nytta av den integretade strömfördelningen i Flyduino-plattan.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0787.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	67,2 KB 
Id:	23360

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0785.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	57,9 KB 
Id:	23361

    Mottagaren fick precis plats under KK-kortet om man tog av toppen på lådan
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0788.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	63,1 KB 
Id:	23362

    Buntband funkar till det mesta :P
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0786.jpg 
Visningar:	72 
Storlek:	58,1 KB 
Id:	23363

    Imorgon ska förhoppningsvis batteriet monteras och allt ska testas för första gången

  4. #44

    Standard

    Igår tog den sina första svajiga decimetrar över marken. Kommer krävas en del träning och finjustering märkte man ju snabbt men det ska nog gå att få till det här

  5. #45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Poffe Visa inlägg
    Igår tog den sina första svajiga decimetrar över marken. Kommer krävas en del träning och finjustering märkte man ju snabbt men det ska nog gå att få till det här
    Mm, det som är stora skillnaden mellan de billigare kk-korten och t.ex OpenPilot CC. Det går få båda att flyga nästan lika bra men det krävs mycket mera jobb med kk-kortet. (Jag har kunnat göra ordentliga flygturer med CC i samtliga mina multikoptrar första gången de lyft, dock så bör man ju finjustera iallafall)

  6. #46

    Standard

    Ja den var faktiskt ostabilare än jag väntat mig men å andra sidan har jag aldrig flygit nått tidigare heller så jag har inget att jämför med. Får se om det går att få till KK-kortet lite bättre men planerna är att ersätta det med ett MultiWii i framtiden.

  7. #47

    Standard

    Ett tips kan vara att balansera propellrar och motorer lite extra noggrant. Kan nog hjälpa en hel del.

  8. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Malx Visa inlägg
    Mm, det som är stora skillnaden mellan de billigare kk-korten och t.ex OpenPilot CC. Det går få båda att flyga nästan lika bra men det krävs mycket mera jobb med kk-kortet. (Jag har kunnat göra ordentliga flygturer med CC i samtliga mina multikoptrar första gången de lyft, dock så bör man ju finjustera iallafall)

    Den största skillnaden måste ändå vara att man får tag på KK-korten men OpenPilot verkar vara omöjliga att hitta .....

Liknande ämnen

  1. Vad ska man välja?
    Av ulken i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 18:15
  2. Vilken OSD ska man välja?
    Av Ålänning i forum FPV OSD
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 22:00
  3. Vilket LRS ska man välja?
    Av Ludde i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 19:04
  4. Vad ska man välja!
    Av Baua i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 16:45
  5. Vad ska man välja?
    Av Taylorcraft i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 18:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •