Hej

Jag har suttit nu en hel del senaste veckorna och tittat runt på andras quadcopter byggen och har bestämt mig för att bygga mig en egen.

Jag har velat väldigt mycket fram och tillbaka mellan en tricopter eller en quadcopter men har "nog" bestämt mig för en quad. Det jag vill ha är en inte allt för stor maskin som kan flyga stadigt för foto och lite lek. Är total nybörjare så jag behöver ingen akrobatmaskin, ännu

Ramen tänkte jag bygga själv av aluminium profiler eller kanske t.o.m trä till att börja med och därav faller valet på quad eftersom man då slipper hitta på nån konstruktion för yaw:en.

Tanken är att börja med ett KK kort från HobbyKing då jag vill komma igång så snabbt och billigt som möjligt. Radio och mottagare har jag, inget fancy men bör fungera (2,4Ghz, 4 kanals).

Men nu till motor, propeller och ESC?

Väldigt många rekomenderar ju Turnigy Plush 18A ESC men den är ju svår att få tag på som det verkar, ständigt i backorder. SÅ vad finns det för alternativ till den tro?

Motor är jag helt lost om jag sak vara ärlig Rekomendationer mottages tacksamt!

Och sen då en propeller som passar motorn.

Vill som sagt ha en rätt stabil maskin som kan lyfta en kamera och kanske även utrustas med FPV när ekonomin tillåter.

Allt tips och tankar är välkomna!