Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Foto flygplan

  1. #1

    Standard Foto flygplan

    Hejsan.

    Undrar om de är någon som vet om de finns plan att köpa som speciellt är framtagna för att fota med?
    När jag fotar idag gör jag det med min oktokopter,men har fått en massa förfrågningar om att fota över vatten. Har gjort det oxå vid tillfällen men jag har vart så sjukt nervös då för om de ska hända något. Har sökt runt lite men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Hoppas nån har något riktigt bra tips. Fredde

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Finns en hög att välja mellan Själv kör jag hobbykings EPP-FPV och är mycket nöjd. den lastar bra och flyger stadigt och kostar en spottstyvel. Andra kör med easystar o Bixler bland annat och dom är också bra för FPV men inget jag testat själv. På Epp-kärran är canopyt förberett för kameramontage då man kan dela på det beroende på vad man lastar. Dock är planet ganska stort (1.8m) och har man liten bil att frakta i eller en icke förlåtande fru så kan den bli svår att förvara eller transportera. Hobbyking har en speciell flik med FPV plan. kolla där! du hittar säkert nått bra
    Man lär sig nått varje krash...

  3. #3

    Standard

    Jag flyger med Skywalker och den är mycket bra

    Kolla på mina filmer så förstår du varför

    www.undcon.com
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Jag skulle kunna tänka mig att man gärna vill ha möjlighet att sätta ner kärran på vatten om man faktiskt ska fota över vatten. I så fall kan jag nog tänka mig en MPX FunCub eller EasyCub med tofflor. De är väldigt rymliga i kroppen för FPV-utrustning och kan med klaffar flyga sakta och dessutom är de väldigt stabila plan. EasyCuben måste modifieras för att få klaff, medan FunCuben har det i grundutförande.

    Sedan var det väl det där med propellern då, men vill man inte ha den i bild kan man ju hänga kameran under vingen kanske. Annars är väl tofflor på en EPP-FPV eller SkyWalker en bra ide kanske.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Ifall du köper hobbykings ICON A-5 1800mm så är tofflan inbyggd dock flyger den inte lika bra som de andra fpvplanen men har gott om plats för prylar. Jag har en liggnades på vinden som är ful som stryk men flyger ifall du e sugen..

    Här kommer även en film med min EPP

    http://www.youtube.com/watch?v=CZvpWHBh-w0
    Senast redigerat av StarvinMarvin den 2011-08-28 klockan 22:11.
    Man lär sig nått varje krash...

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    128
    Klubb
    Ingen just nu

    Standard

    Det kan väl vara bra att veta vad för kamera det rör sig om. Är det systemkamera så vill det ju till lite storlek på kärran. Är det en lite kompaktare kamera räcker det kanske med en funcub/easycub eller easystar/bixler/AXN Floater

Liknande ämnen

  1. Torr Canadair för foto?
    Av Pelleflygare i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 19:58
  2. Foto plattform 25000:-
    Av Defuncta i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 00:24
  3. DeVille´s EasyStar F-Foto
    Av DeVille i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 11:30
  4. Foto på hemsida
    Av sundqvistjohan i forum FPV Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 08:50
  5. Bosön 6/12 Foto och Film
    Av BosseN i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 23:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •