Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Speed prop ?

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    34
    Jobb
    Ingenjör/Konstruktör (produktutvecklare)

    Standard Speed prop ?

    Hej, letade efter en APC 6x4E propeller (rek för mitt plan), och såg att rcflight har en APC Speed 400 E 6x4. Är det någon större skillnad?
    Senast redigerat av all_b_in den 2011-09-05 klockan 19:23.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    128
    Klubb
    Ingen just nu

    Standard

    Jag vet inte om det är några fler skillnader, men framför allt så är speedpropparna konstruerade för att tåla höga varvtal. Kanske är de åxå aerodynamiskt utformade för att fungera bättre vid höga hastigheter än andra propellrar. Hur som helst så funkar det ju att använda en sådan (troligen är den något tyngre än motsvarande "Electric" propeller dock). Jag använder/använde en Graupner 4.7x4.7 Cam Speed Prop i min lilla deprondraken, då GWS-propparna jag testade först inte var tillräckligt styva samt att jag ville ha större propp än 4x4 för att maxa effekten och detta funkade finfint, trots att varken varvtal eller hastigheten på modellen vad sådär extrem.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    34
    Jobb
    Ingenjör/Konstruktör (produktutvecklare)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dumbo Visa inlägg
    Jag vet inte om det är några fler skillnader, men framför allt så är speedpropparna konstruerade för att tåla höga varvtal. Kanske är de åxå aerodynamiskt utformade för att fungera bättre vid höga hastigheter än andra propellrar. Hur som helst så funkar det ju att använda en sådan (troligen är den något tyngre än motsvarande "Electric" propeller dock). Jag använder/använde en Graupner 4.7x4.7 Cam Speed Prop i min lilla deprondraken, då GWS-propparna jag testade först inte var tillräckligt styva samt att jag ville ha större propp än 4x4 för att maxa effekten och detta funkade finfint, trots att varken varvtal eller hastigheten på modellen vad sådär extrem.
    tack för det- ja , jag ringde och frågade till slut, det är uppenbarligen så att den är styvare för att klara högre fart.. men jag frågade bara om de hade en electric 6x4 så sa han direkt bara att "nej men vi har speed 6x4 så ta den.."

Liknande ämnen

  1. Problem med speed controller
    Av quadrocrew i forum Elektronik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 15:33
  2. Speed is life!!!!!!!!!!!!!!
    Av Jakob i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 07:47
  3. Speed Gun
    Av MrJet i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 14:47
  4. High Speed Wow !!
    Av Nexus i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 08:50
  5. bms 621 hight speed?
    Av Richar3D i forum Allmänt och Tips
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •