Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Starmax L4 Grasshopper 1400mm (ny design)

  1. #1

    Standard Starmax L4 Grasshopper 1400mm (ny design)

    Skaffade Starmax 1400mm Grasshopper för att göra "något eget". Absolut inget emot militärtemat, men alltid varit sugen på ett unikt bush plane. Ville ha en rå och omålad känsla med orakad pilot... nedan följer resultatet.
    Film på maiden kommer...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Silver-Cub-5.jpg 
Visningar:	5184 
Storlek:	71,5 KB 
Id:	23027Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Silver-Cub-Pilot.jpg 
Visningar:	3302 
Storlek:	47,8 KB 
Id:	23028Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pilot-copy.jpg 
Visningar:	181 
Storlek:	46,9 KB 
Id:	23056Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Silver-Cub-logo.jpg 
Visningar:	3160 
Storlek:	88,5 KB 
Id:	23029Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Silver-Cub-4.jpg 
Visningar:	8254 
Storlek:	150,6 KB 
Id:	23030Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Silver-Cub-3.jpg 
Visningar:	3698 
Storlek:	108,6 KB 
Id:	23031Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Silver-Cub-2.jpg 
Visningar:	3753 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	23032Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Silver-Cub-1.jpg 
Visningar:	2515 
Storlek:	118,7 KB 
Id:	23033Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	383582_10150455743538149_618208148_8856395_508794509_n.jpg 
Visningar:	141 
Storlek:	85,0 KB 
Id:	25319Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	403271_10150455743393149_618208148_8856393_791160334_n.jpg 
Visningar:	189 
Storlek:	141,7 KB 
Id:	25320Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	392300_10150455743743149_618208148_8856398_1672604897_n.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	60,0 KB 
Id:	25321Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	405723_10150455743678149_618208148_8856397_223108592_n.jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	43,1 KB 
Id:	25322

    Senast redigerat av Danka den 2011-12-26 klockan 11:00.

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    snyggt nu vill vi se film på denna kärra

  3. #3
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Om du ska ha ett riktigt "Bush plane" får du ju skaffa ordentliga "Tundra tires".
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3438042007_ede71c48d7.jpg 
Visningar:	452 
Storlek:	78,5 KB 
Id:	23038  
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #4

    Standard

    +1!

    Det är såå coolt med sådana hjul. Jag funderar nästan på att skaffa en sådan kärr bara för att det är så coolt med stora hjul


    MVH
    Peter Z

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Om du ska ha ett riktigt "Bush plane" får du ju skaffa ordentliga "Tundra tires".

  5. #5

    Standard

    Haha, jo, nä, fett med feta däck mr J. Men det är viktigt att dra en gräns också ;-) .

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    353
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    (miljonär i tid ) pensionär
    Klubb
    Kungsängens modellflygklubb

    Standard

    Mycket snyggt gjort

  7. #7

    Standard

    Den dära "pilotfiguren" är man ju sugen på att se resultatet av !

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlägg
    Den dära "pilotfiguren" är man ju sugen på att se resultatet av !
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pilot-copy.jpg 
Visningar:	3014 
Storlek:	46,9 KB 
Id:	23055

    Ser bra ut på 50m höjd iallafall ;-)...

  9. #9

    Standard

    Nu på film...


  10. #10
    ewaldss avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    532
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Trevlig film, Danka!
    Får man bara komma med ett litet tips/förslag?
    Personligen tycker jag att du ska dra av lite på trotteln o flyga lite långsammare? För realismens skull, menar jag..
    Du får, naturligtvis, flyga din cub precis hur du vill, det va bara en personlig reflektion..
    Ser ut som värsta ww2-modellen vid landning i den hastigheten ju??
    Ser jättefin ut, annars!!

    Mvh
    Micke

  11. #11

    Standard

    Tack Ewalds (du kung av cubar ;-). Du har rätt... men ibland är det så svårt att låta bli. Denna flygning fick bli lite mer räser, när andra är mer realistiska. Kommer fler filmer. Riktig sugen på en storcub likt din/ dina. Vad är det för fabrikat på din favvo cub?

    / Daniel

  12. #12

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Jag köpte en sådan Cub för att flyga med i Östersund i somras. Nu blev det inte tid att prova den förrän flera veckor senare. Men en blåsig kväll (det blåser mycket i Skåne) tog jag upp kärran för första gången. Och den flyger helt underbart.
    Något som slog mig var att den ju flyger lika bra på rygg som rättvänt ! Alla manövrar, ja nästan i alla fall, går att göra med maskinen. Landningen i vindstilla går fint men den behöver lite mer fart i sättningen för att inte sjunka igenom.
    Nu har jag gjort en hel del starter med den och gillar den faktiskt mer o mer. Den är ett förbaskat bra komplement till mina stor-Cubar som ju tar så´n tid att montera. Dessutom så är flygtiden med en 2200 lipo så lång att jag, med varierande fart, kan flyga ca 20 minuter på en laddning. Så, efter snart 30 års frånvaro från elflyget, är det bara att konstatera att det skett lite förbättringar inom elflyget. Mycket har hänt sedan Gert Zaar i Malmö med sina Volta och undertecknad som provflygare, borrade hål i luften med halvflygande elkärror. Ja, utvecklingen går undan. Och i dag lär visst Oskarshamn o Forsmark startas upp igen. Så el lär det nog finnas till vinterns inomhusflygningar.

    Hälsar Kay krut.

    En som gillar Cubar ! (Ups,nu får jag nog f-n för detta)

  13. #13
    ewaldss avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    532
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Danka Visa inlägg
    Tack Ewalds (du kung av cubar ;-). Du har rätt... men ibland är det så svårt att låta bli. Denna flygning fick bli lite mer räser, när andra är mer realistiska. Kommer fler filmer. Riktig sugen på en storcub likt din/ dina. Vad är det för fabrikat på din favvo cub?

    / Daniel
    Gillar cubar, kan inte hjälpa det Men gillar även andra flygplan...
    Har ju själv bara flugit/flyger EN så någon "kung" på ämnet är jag kanske inte??
    Det är en SIG och den flyger fantastiskt bra. Hur TC-cuben kommer att bli, när den blir klar, det får jag be att få återkomma till Även Hangar 9 vet jag att den flyger fint och det gör nog dom flesta, skulle jag tro??
    Minns att jag sett nån film förut där jag också tyckte det gick väldigt fort, det var därför jag reagerade..
    Så du inte missat att dom även kan flyga sakta, menar jag
    Du får väl knåpa ihop nån större sak? Blir lite stabilare i luften..

    Ser gärna mera film

    /Micke

  14. #14

    Standard

    Jo men det är tack vare dina cubfilmer och inlägg som gjorde mig sugen på cuben för nåt år sen, så för mig är du cubkungen ;-) . Så det är en SIG du flyger, mycket fin! Kommer den som "pinnabygge" eller i delar? Skala 1/6 ? E-Flite har ju annars en fin detaljerad super cub, lite dyr men... Ska spana in Hangar 9's absolut. Sugen på att gå vidare från frigoplan och in i balsa, men älskar att modifiera och göra nåt eget, även om cubgult är snyggast så kommer jag alltid vilja klä om eller ändra färg och addera detaljer utanpå och inuti. Vill ha skala, realism, prestanda och pilot... och el. Har en e flite pawnee påväg in, så vi får se vad det projektet har att erbjuda... Men fler cubar blir det garanterat! Älskar farmarplan.

  15. #15
    ewaldss avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    532
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Danka Visa inlägg
    Jo men det är tack vare dina cubfilmer och inlägg som gjorde mig sugen på cuben för nåt år sen, så för mig är du cubkungen ;-) . Så det är en SIG du flyger, mycket fin! Kommer den som "pinnabygge" eller i delar? Skala 1/6 ? E-Flite har ju annars en fin detaljerad super cub, lite dyr men... Ska spana in Hangar 9's absolut. Sugen på att gå vidare från frigoplan och in i balsa, men älskar att modifiera och göra nåt eget, även om cubgult är snyggast så kommer jag alltid vilja klä om eller ändra färg och addera detaljer utanpå och inuti. Vill ha skala, realism, prestanda och pilot... och el. Har en e flite pawnee påväg in, så vi får se vad det projektet har att erbjuda... Men fler cubar blir det garanterat! Älskar farmarplan.
    Kul att ha varit en inspirationskälla, om inte annat
    Sig:en jag flyger är ett "pinnabygge" 1/4-skala,dock är det inte jag som byggt den. Hade beställt en H9 men den vart slut i europa då detta erbjudande dök upp i slutet på förra säsongen. H9 är dyrare men håller bra mycket högre klass än t ex World.Models .. Satt o jämförde manualerna innan jag bestämde mig.. O för, ett år sen beställde jag Toni-Clark 1/3,8 Supercub.. Även den en byggsats.. som jag byggt själv...snart TC är lite dyrare än SIG men vad vi kommit fram till så håller byggsatsen lite högre kvalité.. Är själv väldigt intresserad av att få till nåt skalaliknande nån gång men vill ha lite byggvana först.. En del detaljer har jag gjort, som stygn o pinkingtape, lite nitar, nån skarv o s v.. En hel del kan man ju ådstakomma i efterhand med.. Så om den flyger, till våren, ska jag försöka fixa lite mer detaljer över nästa vinter??
    Är du intresserad av skalamodeller, detaljer, byggtrådar o en himmelsk massa tips o trix tycker jag att du ska kika in på rcscalebuilder?? Där kan jag sitta i timmar o beundra hur oerhört duktiga vissa är... O en massa lärdom får man på vägen.
    Du får lycka till med vad det nu blir, i framtiden

    /Micke

  16. #16

    Standard

    Några flybilder från sensommaren...


Liknande ämnen

  1. Review FMS FW 190 1400mm fra www.elefun.no
    Av affas i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 11:09
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-24, 20:37
  3. Starmax MX-2
    Av tedeman1998 i forum Elmodeller
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 20:13
  4. L4 grasshopper från hobbyking !
    Av addde i forum Elmodeller
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 22:09
  5. GrassHopper
    Av Casimir_rc i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •