Hej alla glada piloter!

Jag håller på att bygga en tricopter efter rcexplorers mall, även med hans kk-styrkort. Själva bygget har gått bra (förutom en sak) men nu när man kommer till konfig osv, går det inte lika bra :/

Det finns en hel del med frågetecken, även såna saker som verkar vara dem mest simpla.
Men jag börjar väl med några här får vi se ifall någon orkar svara

- Hur har ni kopplat strömen till escarna?
eftersom man har 3 escar så blir det ju 3 +kablar och 3 -kablar, dessa har jag lött till en kontakt som sedan kopplas samman med batteriet. finns det något bättre sätt? för som det verkar så vill inte alla escar ge startsignal.
Ska något ha ström innan escarna eller tvärtom för att få det att fungera bättre?
Har hört något om bec, att den ska startas upp först. jisses verkar vara en hel djungel :S

Men gasar man på efter att aktiverat kk-kortet så hoppar alla motorer igång, men börjar olika tidigt, vid lite gaspådrag knäpper det i motorerna, precis som att det skulle vara strömbortfall? Samma fenomen med båda märkerna på escarna.

- Sen har vi throttlerange. Har gjort enligt anvisning, full gas på med radion, koppla på batteriet. Hit går det bra, men sen kommer uppstartsljudet från escarna o de hoppar igång precis som vanligt, 123, 4. Ja just det, yaw är nerdragen på minsta möjliga också. får alltså ingen annan typ av signaler som man bör få?
Måste kk-koret vara aktiverat eller ska det gå utan?

- Servot smårycker helatiden, beror det på kk-kortet eller någon annan "vanlig" störning? Är det något man kan bearbeta bort?

Man kanske skall börja här, så man har en chans att reda ut saker och ting.

Min spec ser ut som följande

esc: exceed-rc proton 18a, sägs att de ska vara samma som någon volcano serie som ska vara som turnigy plush. Jag har även turnigy basic, hört att de inte ska fungera så bra att konfiga tillsammans?

daddes kk-kort, v1.5
2213N 800Kv Brushless motor
BMS-385DMAX Digital Servo
Turnigy 2200mAh 3s lipo
HobbyKing 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2

Ja jag hoppas någon har bra svar, skulle vara roligt att få upp den i år, just nu känns det inte som att det är aktuellt :/

Mvh

Jocke