Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Vad tror ni om den här fpv modellen ?

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard Vad tror ni om den här fpv modellen ?

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...00mm_PNF_.html


    Någon som monterat en sån här?
    Den ser ju lite roligare ut än skywalker men kanske desto sämre kvalite?
    Kroppen består av tunn plast...

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    Jag spekulerar bara nu men antar att den e mindre stöttålig än eppmodellerna. dock kanske den flyger aningen bättre och är slankare invändigt så den rymmer mer prylar. Dock tycker jag den ser ut som en barnleksak med formen o munnen men det spelar ingen roll för fpvsyftet
    Man lär sig nått varje krash...

  3. #3
    jesse78
    Guest

    Standard

    står det mellan dom två hade jag inte tvekat en sekund på en skywalker

  4. #4

    Standard

    Jag tror att den är ok men jag hade valt 2m-versionen istället som de säljer bla på fpvflying.com. Jag tror inte att kvaliteten är sämre än på Skywalkern som enligt mig knappast är toppkvalitet. Jag har själv Skywalker V4 och det finns en hel del som tyder på dålig kvalitetskontroll.

    http://www.fpvflying.com/products/FP...m-version.html

    Både 1.6m- och 2m-versionerna har samma flygkropp som är gjord i PVC-plast som jag tror är en fördel gentemot EPO. De är i dagsläget rätt oprövade men jag hade som sagt valt en sådan istället för Skywalker men det beror ju också på vilken typ av flygning du vill göra?
    Senast redigerat av Boopidoo den 2011-09-17 klockan 23:03.

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag tror att den är ok men jag hade valt 2m-versionen istället som de säljer bla på fpvflying.com. Jag tror inte att kvaliteten är sämre än på Skywalkern som enligt mig knappast är toppkvalitet. Jag har själv Skywalker V4 och det finns en hel del som tyder på dålig kvalitetskontroll.

    http://www.fpvflying.com/products/FP...m-version.html



    Både 1.6m- och 2m-versionerna har samma flygkropp som är gjord i PVC-plast som jag tror är en fördel gentemot EPO. De är i dagsläget rätt oprövade men jag hade som sagt valt en sådan istället för Skywalker men det beror ju också på vilken typ av flygning du vill göra?
    Tack för svar!
    Det är långflygning som gäller med massor av elektronik i flygplanet. Min easy star är för tung nu när jag har autopiloten i.

    2 meters modellen av raptor verkerar helt klart bra. Men varför skulle pvc vara bättre än epo? epo går ju att laga iallafall. Det står iof. att pvc är oförstörbar men jag vet inte om det verkligen är så?

  6. #6
    zablars avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    107
    Jobb
    Systemutvecklare på Emric
    Klubb
    PMFK

    Standard

    Jag hade en seglare (ca 3m) en gång i tiden, som hade en kropp av något pvc liknande material. Plasten var något mjuk och den överlevde en krasch från ca 100m höjd. Polaren som skulle släppa den på gummirepet råkade i samma ögonblick som han släppte den slå av mottagaren.
    Enda skadorna var en spricka i ena vingspetsen, en avbruten stabbe och att hållaren av servon/mottagare lossnade inne i kroppen. I övrigt helt oskadad.
    Så nog kan sådan typ av plast vara hållbar i flygplan.

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zablar Visa inlägg
    Jag hade en seglare (ca 3m) en gång i tiden, som hade en kropp av något pvc liknande material. Plasten var något mjuk och den överlevde en krasch från ca 100m höjd. Polaren som skulle släppa den på gummirepet råkade i samma ögonblick som han släppte den slå av mottagaren.
    Enda skadorna var en spricka i ena vingspetsen, en avbruten stabbe och att hållaren av servon/mottagare lossnade inne i kroppen. I övrigt helt oskadad.
    Så nog kan sådan typ av plast vara hållbar i flygplan.
    Låter bra. Ska beställa den modellen. Återkommer med bilder.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Vad gäller den fåniga munnen ifråga så är det ju bara dekaltrim, så den är ju att räkna som extrautrustning. Jag tycker den ser bra ut och det kan inte vara allt för svårt att höja upp motorfästet alternativt ersätta med ett eget för valfri motor.

    Jag har också flygit en PVC-modell från Kyosho en gång och den fick utstå mycket innan jag slängde bort den. Den flög nästan uteslutande de hang jag inte ville flyga nåt annat på för att det var för ömtåligt. Kärran användes med jämna mellanrum som lawndart ner i alla tänkbara underlag under två-tre års tid med mycket entusiastiskt hangflygande. Den var ful som stryk efter ett tag, men PVC-kroppen vägrade helt enkelt att ge upp!
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  9. #9

    Standard

    Vad tror ni om den här ?

    http://www.fpvhobby.com/25-us-army-fpv-airplane.html

    Kan det vara värt pengarna ?

  10. #10
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Intressant att man, vad jag kan se, byggt in alla kameror i modellen, inga uppstickade fula konstruktioner som ger massor av luftmotstånd. Det ger mig en och annan idé för min FPV som ska modiferas..... Nice. Jag skulle nog köpt den om jag inte hade något FPV-flyg.

    Lasse

  11. #11

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mickmick Visa inlägg
    Vad tror ni om den här ?

    http://www.fpvhobby.com/25-us-army-fpv-airplane.html

    Kan det vara värt pengarna ?
    Tror den kan vara riktigt bra om man vill flygspana. Men kanske inte så kul att just flyga. Är det skev på den?

  12. #12

    Standard

    Inget skevroder. Den kom ut ungefär samtidigt som första versionen av Skywalker. Har inte fått så bra kritik då det är mycket som måste byggas/modifieras innan den är flygduglig. Är själv irriterad på Adnan på fpvhobby som fortfarande har fler bilder på förlagan (RQ11 Raven) än modellflygplanet som säljs. Den har dessutom varit $169 sedan den började säljas oavsett om mden varit "on sale" eller ej om inte minnet sviker mig.

  13. #13
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Finns det någon rescension på den, alternativ videoklipp? Vore intressant att ta del av lite info om ev. bra saker men också vad som är dåligt (framförallt). Skev kan man ju fixa om vingen är bearbetsbar.

    Lasse

  14. #14

    Standard

    Det är just saknaden av mer detaljerad info och videoklipp som gör att jag är något reserverad. Är de bilderna fejkade ? Är det endast smart marknadsföring ?

    Att skriva "US Army FPV Airplane" borde ju uppmärksammas och sälja bra bara det.....
    Hitade det här......

    Senast redigerat av mickmick den 2011-10-05 klockan 21:45.

  15. #15
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Nä, jag tror inte att bilderna är fejkade, US Army (mfl) har använt RC flyg i många år för just underrättelseinhämtning. Förmodligen är det flygplan de använder betydligt bättre än kopian...

    Lasse

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Hmm... Gör-Det-Själv-versionen. BlåFenix med Extra uppbyggd nos och vinge + motor ovanpå... Inte svårbyggt det där inte!

    Jag har tror jag sett en video på hur de landar den där kärran (dvs Raven) och det är lite koolt. De fäller upp stabben ca 80 grader och blåser upp en airbag under kroppen. Planet singlar rakt ner och ploppar ner på luftbubblan under magen. Den biten är lite mera svårbyggd hemmavid.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  17. #17

    Standard

    Inte så lätt att få upp den .....Raven menar jag...


  18. #18
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Kastar man kärran som han gör, dvs rakt in i stall, så är det inte så konstigt att det går åt fanders. Ok, kille nummer två gör det lite bättre men då kanske piloten glömde gasen. Finns många videoklipp med kast där det går bra utan att behöva springa och kasta...

    Lasse

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radioactive Visa inlägg
    Kastar man kärran som han gör, dvs rakt in i stall, så är det inte så konstigt att det går åt fanders.
    Kastar den in i stall? Han tar ju i så hela stabilisatorn flyger av i starten..
    Senast redigerat av Kennerdahl den 2011-10-06 klockan 00:02.
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  20. #20
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Ja det gör han ju... djäkla tokstolle! Då är det lite svårare att få upp den...

    Lasse

Liknande ämnen

  1. Första modellen, hemmabygge. ESC med 6v BEC?
    Av adolfss0n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 23:04
  2. DX8 US modellen
    Av brunettdan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 13:51
  3. Rengöring av modellen
    Av mds i forum Allmänt och Tips
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 19:01
  4. Gissa modellen..
    Av taygher i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 09:38
  5. Hjälp med att klä första modellen.
    Av tronic2000 i forum Allmänt om flyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 23:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •