Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Kontakt GoPro

  1. #1

    Standard Kontakt GoPro

    Hej!

    Ni som kör med GoPro och live-out, vart har ni hittat kontakten som man ansluter till Live-outputen i kameran? Vill inte slakta den medföljande kabeln och använda som kabel till videosändare eftersom den kan vara bra att ha för att spela upp film på t.ex. tv:n. 2,5 mm och 4-polig verkar inte vara så vanligt, elfa.se verkar inte ha

    Mvh
    //Rickard

  2. #2

    Standard

    Finns att köpa vinklade i USA vet jag.

  3. #3

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    315
    Jobb
    Mobilkranförare
    Klubb
    Rödåsel RC

    Standard

    testa mediamarkt eller nått.. dom borde ha inbillar jag mig
    Man lär sig nått varje krash...

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    142
    Jobb
    Konsult/programmerare/inbyggda system
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Det är svåra/dyra kontakter att hitta. Lättare att hitta dem redan monterade i andra sammanhang, tex så använder nokia dem för sina headset... Denna tex har rätt kontakt:

    http://www.conrad.se/?ws_tp1=kw&ref=...FUbwzAodhQ6euQ

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Testa att gå till myrornas där fanns en hink med gamla head set. Tror det var Nokia som passar bra. Annars har Kjell & Co nokia head set för 79kr.

  7. #7
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  8. #8

    Standard

    Ja precis, fast Kjell & Co:s verkar bara vara mono och då antar jag att det bara är en trepolig kontakt.. ClasOhlson verkar ha med rätt kontakt för 119:- Ska åka förbi där imorgon.

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
    Ja precis, fast Kjell & Co:s verkar bara vara mono och då antar jag att det bara är en trepolig kontakt.. ClasOhlson verkar ha med rätt kontakt för 119:- Ska åka förbi där imorgon.
    Den 4-poliga med 90 graders vinkel finns i Nokia headset på kjell o co. Säkert också på classe.
    Jag köpte det men sedan såg jag av en slump att på myrornas fanns en hink men liknande kontakter för några kr.

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kamelkungen Visa inlägg
    Den 4-poliga med 90 graders vinkel finns i Nokia headset på kjell o co. Säkert också på classe.
    Jag köpte det men sedan såg jag av en slump att på myrornas fanns en hink men liknande kontakter för några kr.
    Jättebra! Det ska ju gå att få tag på.

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kamelkungen Visa inlägg
    Den 4-poliga med 90 graders vinkel finns i Nokia headset på kjell o co. Säkert också på classe.
    Jag köpte det men sedan såg jag av en slump att på myrornas fanns en hink men liknande kontakter för några kr.
    Kanon!

    Fast nu har jag större problem :\ Kameran är död.. Lampan lös grönt när jag laddade den första gången, men den vägrar starta och nu när jag ansluter en usb-kabel så blinkar lampan rött en gång, sen död.. Och batteriet är ok, runt 4,15 V..

  12. #12

    Standard

    Grönt lyser aldrig lampan. Prova lägga in samma firmware igen enl. anvisningarna på GoPro's sida.
    Vinklad 2,5mm till betydligt enklare 3,5mm (4-polig) finns på DealExtreme, 8,75kr inkl. frakt.

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    6
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Conrad.se säljer vinklade 2,5 mm 4-poliga kontakter. Dom tar bra betalt för dom också, närmare
    bestämt 29 kr styck.

    /sjn57

  14. #14

    Standard

    Tack för tipsen Jag köpte 2 stycken headset till nokia-telefoner, ska löda ordning kablar i helgen

    Webhallen bytte ut kameran utan problem!

Liknande ämnen

  1. Hur får jag kontakt med rc hobby syd?!
    Av Victorbjörkman i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-14, 19:36
  2. Tappad kontakt?
    Av lekman i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 12:41
  3. Gopro 3 White eller Gopro 2 HD????
    Av metric i forum FPV Kameror
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-17, 09:34
  4. Kontakt val
    Av mds i forum Bensinmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 00:32
  5. Kontakt på batteri
    Av bink i forum Batterier och Laddare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 21:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •