Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: FPV Raptor

  1. #21

    Standard

    Hej igen, ursäkta för att jag inte tagit några bilder men det har varit tokhektiskt med andra projekt som jag måste prioritera. Håller just nu på att byta fönster på huset och det måste bli klart innan det blir så mycket kallare. Sedan är inte frugan helt nöjd med att källaren är överfull med ofärdiga rc-modeller. Pga det så väljer jag att sälja min FPV Raptor EX. Den är sk reciever ready med servon för klaffar, skev-, sid och höjdroder samt motor och fartreglage. Kommer inte ihåg om jag har monterat pushrods mellan servon och roder men det följer givetvis med.

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...275#post260275

    Som påtalat så finns det brister men jag tycker annars att modellen verkar mycket lovande, kroppen är i plast men det verkar mycket tålig och bör inte spricka i första taget då den inte är hård utan lite elastisk som tupperware ungefär.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2011-10-17 klockan 08:30.

  2. #22

    Standard

    släng den i backen så vi får se när den studsar
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #23

    Standard

    Inte när jag ska sälja den då det kanske blir fula märken men jag kan lova att den inte skulle spricka.

  4. #24
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    sälja min FPV Raptor EX.
    Du har bara haft den i drygt två veckor!! Har du hunnit flyga med den ens??

    Lasse

  5. #25

    Standard

    Nej, trodde det framgick, men nej jag har bara monterat roderhorn och ytligt kollat igenom modellen. Jag har även modifierat vingen så att den är delbar. Jag tänkte att det är bättre om någon med mer tid har möjlighet att testa den. Skulle gärna haft mer tid att testa den då den verkar mycket lovande men jag hinner inte och jag behöver även mer plats. Det är mycket som händer på andra fronter just nu och jag måste prioritera.

  6. #26

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Kan du inte lägga modellen åt sidan lite och ta fram den när du får tid? Kanske du har någon kompis med garage?


    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Nej, trodde det framgick, men nej jag har bara monterat roderhorn och ytligt kollat igenom modellen. Jag har även modifierat vingen så att den är delbar. Jag tänkte att det är bättre om någon med mer tid har möjlighet att testa den. Skulle gärna haft mer tid att testa den då den verkar mycket lovande men jag hinner inte och jag behöver även mer plats. Det är mycket som händer på andra fronter just nu och jag måste prioritera.

  7. #27

    Standard

    Skulle väl kunna göra det men har ingen i närheten med stora tomma lagerutrymmen (finns dom?).

    Sedan så är väl risken att den bara ligger i evigheter om man ställer undan den, bättre att någon med möjlighet köper den och kan använda den på en gång. Om någon är intresserad s säljer jag även ett ET OSD Pro-paket och om man köper båda kan man få lite rabatt.

  8. #28
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Skulle väl kunna göra det men har ingen i närheten med stora tomma lagerutrymmen (finns dom?).
    Vi pratar om en RC-modell, inget fullskalaflyg En FPV Raptor kan inte ta så mkt utrymme om du hänger upp den i taket eller nåt... Du har investerat i både ett sprillans nytt FPV-flyg, OSD etc... och du säljer redan innan ens hunnit testa det. Känns lite som att det är något annat än utrymmesskäl. Vore ju synd om du backar pga att du ex. inte vågar flyga det....

    Du skulle se mitt krypin på 4x2 m.. det är fullsmockat med x antal stora depronmodeller och quads som hänger lite var stans, på väggen, i taket ovanför huvudet. Det får plats inkl. en stor 1x1 m roterbar loopantenn


    Lasse
    Senast redigerat av radioactive den 2011-10-18 klockan 12:53.

  9. #29

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Hade jag varit dig så skulle jag varit väldigt nyfiken på att testa grejerna ihop. Det är ju ett superpaket du har köpt. Men det är att klart att om frugan ställer ultimatum eller att Lyxfällan plötsligt är på plats och pekar med hela handen så skulle jag nog bli tvingad att sälja innan jag ens hunnit få ihop prylarna.

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Skulle väl kunna göra det men har ingen i närheten med stora tomma lagerutrymmen (finns dom?).

    Sedan så är väl risken att den bara ligger i evigheter om man ställer undan den, bättre att någon med möjlighet köper den och kan använda den på en gång. Om någon är intresserad s säljer jag även ett ET OSD Pro-paket och om man köper båda kan man få lite rabatt.

  10. #30

    Standard

    ET OSD-systemet är testat och använt, men jag byter ut det mot ett RVOSD5 istället. Det är ju inte som om jag lägger av med FPV, snarare så att jag har för många projekt (även inom FPV) för att ha tid med ett nytt. Det blir ju inte bättre av att huset stället till det, då måste man börja krympa den del av tiden som FPV tar samt att de hyllorna som rymmer FPV-modeller behöver plats. Nu är de överfulla och det känns just nu som om Raptorn bara kommer att ligga ett tag. Håller på att färdigställa en Skywalker, bygga om min trikopter, lite hemliga grejer samt byta ut OSD:n i min EZ*.

    Knappast så att jag inte vågar flyga den.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2011-10-18 klockan 13:52.

Liknande ämnen

  1. F-22 Raptor
    Av jeppe i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 23:12
  2. F-22 Raptor
    Av tomhe i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 05:50
  3. En ny F-22 Raptor är född!
    Av drjoshua i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 21:41
  4. Raptor 50 - Hjälp
    Av manson_swe i forum Helikopter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 10:49
  5. F22 Raptor
    Av ojonod i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •