Jag flyger min quad på en liten öppen yta precis där jag bor. Det går en cykelväg förbi med gott on folk i rörelse. Dock ingen fara att någon skulle bli påflugen. Möjligen kan en och annan bli påflugen i annan bemärkelse och då menar frågvis. Multirotorflyg, i allmänhet kan vara en social företeelse. Med det menar jag att folk stannar till och frågar och pratar, som kanske aldrig skulle göra det annars. Nästan varje gång stannar folk till och tittar, en och annan säger något och några tar sig tid och frågar och diskuterar. Det är ju trevligt. Det är inte bara tekniksugna killar, utan alla åldrar och båda könen. Jag hade en gammal dam som klev av cykeln och kom fram och ställde många intressanta frågor. En herre ställde sig och tittade på medan jag flög och frågade vad man kunde göra med en sådan tingest. Jag svarade att man kunde filma och fotografera med den. Då svarade han att "Med den där kan du spionera med..." Jo, med det kan man göra gåendes också, svarade jag. Många tycks tro det värsta, att man ska spionera på folk. Lyckligtvis tror inte alla det, men många är lite misstänksamma. Men de allra flesta är positivt nyfikna.


Det skulle vara kul att höra vad ni har för erfarenheter av nyfikna människor när ni flyger. Kanske en och annan rolig eller intressant händelse...


Lasse