Reklam

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 79

Ämne: Sotarens USA resa 2011...och en Laird Turner Special...

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kennerdahl Visa inlägg
    Ser ut som ett kul event med många fina flygplan, synd att man måste åka utomlands för att uppleva sånt, iaf har inte jag vart på något i den stilen i Sverige.

Fler bilder och film efterfrågas!
    Det är ett event som jag verkligen rekommenderar att man besöker om man befinner sig i USA. Shootouten har potential att bli ett event med många gästande utländska piloter om jag inte har missförstått alltför mycket.

Bilder kommer det nog några till från modellflygning nere i Clanton. Men film blir liiite svårare eftersom minneskortet är nästan fullt.

Göran

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Tack för en ljuvlig reseskildring,jag är nästan inte alls avundsjuk...Fortsätt fota!!!

Tack Bokis! Jag gör vad jag kan för att lindra dina "smärtor". Så det kommer att bli lite mer bilder.

Göran

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Jag är jätteavundsjuk!
    Mera bider och stories please...

Ps. bilden på Ju-88:an och bomberna är ju ruggigt bra
    Jag måste verkligen försöka få till fler bilder!

Tack för berömmet. Det är en av de där bilderna då det mesta stämmer i rätt ögonblick. Jag hörde piloten hojta "bombdrop in progress" fick upp och igång kameran precis när han var på väg att släppa dem. Och sedan var det bara till att skjuta bilder.

Göran

Standard

Härligt Göran

Mer bilder till folket....
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

ivves avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Jobb
    Rekreationsdocent.
    Klubb
    Roslagens MFK / Östhammars MFK

Standard Vår världsomspännade ambassadör.

Tjena Göran.

Tycker du har gjort ett enastående repotage. Du är en stor ambassadör för svenskt modellflyg.
    Sådana gubbar behöver vi fler av !

Ompas avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Karlstad MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Jag fick ett trevligt pm från min kära vän Lasse Palm som kände sig träffad av uttrycket "grov kis".

Om du känner dig träffad av det så får du stå för det själv.

Mitt svar till dig Lasse vad det gäller ditt behov av att publicera "hela mitt livs historia" för att få bekräftelse kan jag bara svara: Du gör vad du vill med ditt liv. Det är inget som jag varken vill eller kommer att lägga mig i överhuvudtaget eftersom jag har haft uppfattningen att du är en vuxen karl som kan ta ansvar för ditt eget liv. Och även om du vore ett barn så hade jag likväl inte lagt mig i din uppfostran.

Men jag har en misstanke om att du syftar på att jag publicerar mina bilder från min semester här i USA när du gör ditt uttalande. Som svar på denna hänsyftning kan jag bara ge dig två svar.

1. Min uppfattning är att det finns en hel del personer här på forumet som är mina vänner och som jag vill visa hur jag har det här borta. Genom dessa personers kommentarer här i tråden har jag förstått att de tycker om att få se bilder och kommentarer härifrån.
    2. Du behöver inte känna dig tvingad överhuvudtaget att läsa den här tråden så slipper du läsa "hela mitt livs historia" och ge mig någon bekräftälse eftersom jag inte är i behov av det. Men tack för omtanken.

Göran
    Oj, osar det lite avundsjuka här eller???
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

//Tomas//

Ompas avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Karlstad MFK

Standard

Jag tycker att möjligeten att få följa din resa härifrån köksbordet är enastående tillfredsställande då jag själv inte har möjigheten
    Uppskattar verkligen att du gör denna tråd Göran. Gärna mer förträfliga bilder som förstärkert uppleveslsen, ha det så gött
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

//Tomas//

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av matbos Visa inlägg
    Härligt Göran

Mer bilder till folket....
    Tack Matte!

Jag skall se vad jag kan åstadkomma.

Göran

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av ivve Visa inlägg
    Tjena Göran.

Tycker du har gjort ett enastående repotage. Du är en stor ambassadör för svenskt modellflyg.
    Sådana gubbar behöver vi fler av !

Hej Ivve!

Tack for de värmande orden. Jag tycker om att prata om modellflyg och kan jag då utbyta erfarenheter och knyta kontakter så är det bara roligt.

Göran

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ompa Visa inlägg
    Oj, osar det lite avundsjuka här eller???
    Ingen aning Tomas, ingen aning.

Göran

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ompa Visa inlägg
    Jag tycker att möjligeten att få följa din resa härifrån köksbordet är enastående tillfredsställande då jag själv inte har möjigheten
    Uppskattar verkligen att du gör denna tråd Göran. Gärna mer förträfliga bilder som förstärkert uppleveslsen, ha det så gött
    Det är bara trevligt att kunna dela med mig av mina upplevelser här borta.
    Du får ha det så bra själv där hemma. Jag kommer att sätta igång med sågandet av lindlisterna till dig så fort jag är hemma igen.

Göran

ewaldss avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

Standard

Hej Ivve!

Tack for de värmande orden. Jag tycker om att prata om modellflyg och kan jag då utbyta erfarenheter och knyta kontakter så är det bara roligt.

Göran

...o vi läsare, tycker ju om, och är intreserade av att läsa om modellflyg... Annars följde vi nog inte med på "resan", som du själv antydde i ett tidigare inlägg

Keep up the good work

/Micke

Reg.datum
    Jul 2007
    Jobb
    Lärarkandidat
    Klubb
    EMFK, Engelholms ModellFlyg Klubb, MRFS Malmöradioflygsällskap

Standard

Oavsett om det är ditt livs historia eller inte, så är jag tacksam att jag får ta del av den. Underbart skrivet, och vilka bilder!

Nu är jag själv helt novis på det här med byggen, jag är glad att det finns arf. Men jag blir så oehört imponerad av de som kan bygga från grunden.

Hur är USA annars? Har aldrig varit där, men kommer åka dit nästa höst vad det lider.

Positiva vibbar sändes från Malmoe, sweden!

/
    Magnus Göransson

Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

Standard

Jag fick ett trevligt pm från min kära vän Lasse Palm som kände sig träffad av uttrycket "grov kis".

Om du känner dig träffad av det så får du stå för det själv.

Mitt svar till dig Lasse vad det gäller ditt behov av att publicera "hela mitt livs historia" för att få bekräftelse kan jag bara svara: Du gör vad du vill med ditt liv. Det är inget som jag varken vill eller kommer att lägga mig i överhuvudtaget eftersom jag har haft uppfattningen att du är en vuxen karl som kan ta ansvar för ditt eget liv. Och även om du vore ett barn så hade jag likväl inte lagt mig i din uppfostran.

Men jag har en misstanke om att du syftar på att jag publicerar mina bilder från min semester här i USA när du gör ditt uttalande. Som svar på denna hänsyftning kan jag bara ge dig två svar.

1. Min uppfattning är att det finns en hel del personer här på forumet som är mina vänner och som jag vill visa hur jag har det här borta. Genom dessa personers kommentarer här i tråden har jag förstått att de tycker om att få se bilder och kommentarer härifrån.
    2. Du behöver inte känna dig tvingad överhuvudtaget att läsa den här tråden så slipper du läsa "hela mitt livs historia" och ge mig någon bekräftälse eftersom jag inte är i behov av det. Men tack för omtanken.

Göran
    Göran, du undrar om jag känner mig träffad?!
    Vad tror du!
    Om du väljer att göra dig rolig på min bekostnad, så får du självklart räkna med att du får någon typ av reaktion.
    Att jag då dessutom har den goda smaken att välja kommunikation via PM för att inte förstöra din tråd är tydligen inte så viktigt.
    Lite lattjo att du i det läget väljer att publicera mitt PM.

Är det för att du känner att du behöver uppbackning eller?

Ett litet tillägg! Jag tycker själv att "den här tråden" är klart intressant med alla fina bilder och text. Men det innebär inte att jag tycker det är okej att du försöker göra dig rolig på min bekostnad, därav mitt "PM"

Hälsningar

grova kisen! = Ironi
    Senast redigerat av Ultra Bandit den 2011-10-15 klockan 09:05.

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av ewalds Visa inlägg
    ...o vi läsare, tycker ju om, och är intreserade av att läsa om modellflyg... Annars följde vi nog inte med på "resan", som du själv antydde i ett tidigare inlägg

Keep up the good work

/Micke
    Tack Micke!

Göran

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Magoozi Visa inlägg
    Oavsett om det är ditt livs historia eller inte, så är jag tacksam att jag får ta del av den. Underbart skrivet, och vilka bilder!

Nu är jag själv helt novis på det här med byggen, jag är glad att det finns arf. Men jag blir så oehört imponerad av de som kan bygga från grunden.

Hur är USA annars? Har aldrig varit där, men kommer åka dit nästa höst vad det lider.

Positiva vibbar sändes från Malmoe, sweden!

/
    Magnus Göransson
    Tack Magnus!

Här i USA är det väldigt trevligt. Här i södern där jag befinner mig är gästfriheten väldigt stor. Och nyfikenheten på vårt modellflyg är lika stort.
    Under sommarhalvåret pågår det flera meetings varje helg över hela USA. Vill du besöka dem så rekommenderar jag dig att fråga i något av forumen som finns där du berättar i vilken del av USA du skall besöka och när du kommer att vara där. Jag är väldigt säker på att du kommer att få en hel del tips.

Om du undrar över lite mer specifika saker så får du gärna höra av dig så skall jag se vad jag kan hjälpa dig med.

Göran

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit Visa inlägg
    Göran, du undrar om jag känner mig träffad?!
    Vad tror du!
    Om du väljer att göra dig rolig på min bekostnad, så får du självklart räkna med att du får någon typ av reaktion.
    Att jag då dessutom har den goda smaken att välja kommunikation via PM för att inte förstöra din tråd är tydligen inte så viktigt.
    Lite lattjo att du i det läget väljer att publicera mitt PM.

Är det för att du känner att du behöver uppbackning eller?

Ett litet tillägg! Jag tycker själv att "den här tråden" är klart intressant med alla fina bilder och text. Men det innebär inte att jag tycker det är okej att du försöker göra dig rolig på min bekostnad, därav mitt "PM"

Hälsningar

grova kisen! = Ironi

Lasse, den enda kommentaren är följande:

1. Som sagt....Om du känner dig träffad av det så får du stå för det själv.

2. Mitt val att visa PM:et gjordes dels för att du framställde en fråga om jag syftade på dig. Svaret på den frågan har du redan fått. Se punkt 1 samt i tidigare svar (2011-10-12, inlägg #33). Samt för att du framförde din direkta synpunkt om "Å andra sidan behöver jag inte publicera "hela mitt livs historia" för att få någon typ av bekräftelse."

3. Jag känner inget behov av uppbackning. Jag kommunicerar med mina vänner.

4. Det är trevligt att du tycker tråden är intressant att läsa och att den innehåller fina bilder och text. Fortsätt gärna läsa den.

Mvh
    Göran

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Ett nytt PM från min vän Lasse P.

Rubrik: Nu får det vara slut på tramset.

Citat Ursprungligen postat av Ultra Bandit
    Göran!
    Kom igen nu! Jag är för fan inte dum i huvudet.
    Det är klart du syftar på mig!
    Vad jag vet, så finns det inte "någon" som kallar sig grov kis på detta forum...
    Nu skiter jag i det här, men det vore trevligt om du gav fan i att försöka göra dig rolig över mig hädanefter..Tack på förhand.
    Förresten, ha det så trevligt over there.
    Hälsningar/
    Lasse P

Tack så mycket!

Mvh
    Göran

Standard

[QUOTE=Sweeper;260109]Ett nytt PM från min vän Lasse P.

Rubrik: Nu får det vara slut på tramset.

Tack så mycket!

Mvh
    Göran[/QUOTE

Jag vet inte riktigt vad du och herr "Lasse P" har otalt men varför lägga ut hans PM's? Och jag tror inte att han skriver i pm för att läggas ut här i tråden, och jag tycker att det är lite barnsligt att posta det här

EDIT: Rättelse
    Mycket barnsligt
    Senast redigerat av DavidFlygare den 2011-10-15 klockan 18:52.

Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb

Standard

Jag lägger ut PM:et här i tråden för att visa för de som kanske är intresserade att för min del finns det inget mer att säga. Och de sin inte är intresserade behöver inte läsa det.

Göran

Liknande ämnen

1. Ett smartare sätt att resa
    Av henke2 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 23:02
  2. Ryan STA special
    Av roggie_49 i forum Metanolmodeller
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 09:53
  3. En ny plattform börjar sin resa
    Av dubba i forum FPV Allmänt