Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Helgens flygning med FY-21AP+AP118

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard Helgens flygning med FY-21AP+AP117

    Hej.
    Min easy star börjar bli tung med all utrustning vilket syns på flyghastigheten. I somras flög den bra kring 40km/h nu ligger hastigheten kring 60km/h. Vikten har ökat från 700 till 950g.



    För övrigt kan jag bara ge +++ för feiytech-prylarna, funkar otroligt bra ( när dom väl är intställda rätt) !
    Den ända som är kvar nu är att FY-21AP sitter ca -4grader snett.

    Vad tycker ni om flyningen??? Höjd över 200m går mycket enkelt det är lätt att råka flyga för långt bort också.
    Senast redigerat av administrator den 2011-10-17 klockan 16:12.

  2. #2

    Standard

    Rätt så mycket störningar, vad har du för videosystem och hur strömförsörjer du det?

  3. #3
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kamelkungen Visa inlägg
    Vad tycker ni om flyningen??? Höjd över 200m går mycket enkelt det är lätt att råka flyga för långt bort också.
    Kan det vara ESC som stör, kablarna? Annars en finfin flygning.

    Lasse

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Vilket tålamod ni har störningarna avtar ju efter :57sek. Störningarna beror på en annan sändare som låg igång på bordet bredvid min videomottagare på 2510MHz. Sedan måste man upp på höjd ( >70m) för att inte träden ska störa videolänken.

    Jag har nu "beskurit" videoklippet så att ni slipper vänta på att störningarna ska försvinna.


    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Rätt så mycket störningar, vad har du för videosystem och hur strömförsörjer du det?
    Senast redigerat av kamelkungen den 2011-10-17 klockan 20:47.

  5. #5

    Standard

    Snyggt! Det enda som stör är all osd data, jag har tryck ner ned min till ett minimum i ET OSD:n för att själv kunna njuta av utsikten, det är ju hela nöjet med flygningen
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    34
    Jobb
    CNC-operatör
    Klubb
    Lidingö Modellflygklubb

    Standard

    Flygningen ser riktigt bra ut! Vad roligt att du är nöjd med FY-21AP. Vad har du använt för att spela in från din ground station?

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Tycker det är tuft med all data på skärmen

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Snyggt! Det enda som stör är all osd data, jag har tryck ner ned min till ett minimum i ET OSD:n för att själv kunna njuta av utsikten, det är ju hela nöjet med flygningen

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Jag använder en liten DV-kamera där det finns video in. En anledning till att jag alltid spelar in är att om jag tappar bort modellen så kan jag se den sista positionen för att spåra så långt som det är möjligt om det nu skulle behövas.

    Citat Ursprungligen postat av fpvstockholm Visa inlägg
    Flygningen ser riktigt bra ut! Vad roligt att du är nöjd med FY-21AP. Vad har du använt för att spela in från din ground station?

  9. #9

    Standard

    Nice!
    Har AP117 osd'n (men inte FY'n), kul att det funkar. Har du testat autopilotfunktionerna?
    Jag får inte upp någon temperatur, antar att den sensorn sitter i FY modulen?
    Jag kör osd SW till en fri kanal till en ratt på TX, då kan man välja alla fyra lägena på visad data. (visste du säkert)
    Förvånande hur snabbt detta system hittar många satteliter, jämför med tex. polarns EagleTree.

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    238
    Jobb
    Design Ing.
    Klubb
    Lidingö modellklubb

    Standard

    Jag har testat den och den fungerar. Modelen börjar svänga ca 4 gader åt vänster. Men jag har inte satt fail safe till 80% gas så det är inte helt rätt gjort ännu.
    Jag har kanal 7 som menyvals ratt men kör alltid textning.
    Hade remzibi gps innan, vilken skillnad på att just tiden att hitta signal. Det tog minst 10 min men den och nu går det på några minuter.
    Har du AP117 utan FY21 så har du inte tryckbaserad höjd ( mycket noggrann!) samt flytande horisont.

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    Nice!
    Har AP117 osd'n (men inte FY'n), kul att det funkar. Har du testat autopilotfunktionerna?
    Jag får inte upp någon temperatur, antar att den sensorn sitter i FY modulen?
    Jag kör osd SW till en fri kanal till en ratt på TX, då kan man välja alla fyra lägena på visad data. (visste du säkert)
    Förvånande hur snabbt detta system hittar många satteliter, jämför med tex. polarns EagleTree.

Liknande ämnen

  1. Montera FY-21AP på sidan eller upp o ner?
    Av kamelkungen i forum FPV Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 11:40
  2. Helgens flygningar 19-20juli
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 10:34
  3. Helgens flygning.
    Av fredrikb i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 17:02
  4. Helgens bilder 070603
    Av flygar henry i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 10:56
  5. Bilder från helgens flygning i Åhus
    Av Jakob i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 21:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •