Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Spyhawk FPV @ rangevideo.com

  1. #1

    Standard Spyhawk FPV @ rangevideo.com

    Har ni sett det senaste RV säljer? Spyhawk FPV som verkar vara den instegsmodell som så många nybörjare kanske skulle behöve. Detta då den har inbyggd stabilisering och HD-kamera redan från början. Det verkar också komma en RTH-funktion/modul senare. Jag funderar på att inhandla en mest för att kolla vad det är för något.

    Kolla in videon som Vova har gjort, personligen tycker jag att slutet verkar mest intressant.
    http://www.rangevideo.com/index.php?...roducts_id=291

  2. #2

    Standard

    Den verkar rätt trevlig - alishanmao har en del videos om just denna


    http://www.youtube.com/user/alishanmao
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    mannen som inte kan få till något rätt haha man kan ju inte anklaga Ali för att inte vara underhållande hehe

    MVH / Anders

  4. #4

    Standard

    Känns väl ganska kass, räckvidd osv?

  5. #5

    Standard

    Jo, klart att räckvidden inte imponerar men jag tror ändå att den kan vara en bra nybörjarmodell för FPV. Det kan ju annars vara rätt omfattande och stort att börja med annars.

    @kajaken
    Vad tycker du om den senare delen av videon 1:36 och framåt?

  6. #6
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Klart man måste ha en liten smidig fpvkärra på fikarasten

    //Matte

  7. #7
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Som instegsmodell kan den nog funka men jag tror att om man har hållit på ett tag med FPV har den nog inte mycket att erbjuda.
    Kolla på testet som Bruce gjort, innehåller några tänkvärda poänger.

  8. #8
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Nä det går ju inte jämföra med den utrustningen man har. Men här på orten där jag bor så kanske man kan få nån mer att börja om dom får testa på en sån här först.

    Men jag tror man länkar bilden till denna istället..


    //Matte

  9. #9

    Standard

    Ser ut som en clas Ohlson väska men undrar vad det är för skärm ?

  10. #10
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Jo det är clasohlson, tror den kosta 399:-

    Det är en Andersson 16" LED, köpte på netonnet för 1295:- , passar perfekt i locket.

    //Matte

  11. #11

    Standard

    Hur har du löst inkopplingen av videomottagare till tv´n ? Har den RCA in ?

  12. #12
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja den har scart och 3.5mm av-in på sidan och där har jag kopplat in mig. Kabel medföljer så det är bara plugga in rca-hane till honan.

    Skapat en ny tråd med markstationen istället.....blev lite off-topic

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...er-Bilder-tips

    //Matte
    Senast redigerat av Impulze den 2012-06-20 klockan 20:53.

  13. #13

    Standard

    Rcmodelsreview har utvärderat Spyhawk, kanske dock en tidigare version av samma modell. Skulle tro att en del kan vara fixat av det han klagade på. Vet inte vad som är fixat och inte. Han hade iaf en del synpunkter på den versionen som släpptes initialt.

    Finns på youtube och titta på. Ali skickade en till honom för utvärdering då han själv inte kunde utvärdera den, iom han säljer dem.

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av palton Visa inlägg
    Rcmodelsreview har utvärderat Spyhawk, kanske dock en tidigare version av samma modell. Skulle tro att en del kan vara fixat av det han klagade på. Vet inte vad som är fixat och inte. Han hade iaf en del synpunkter på den versionen som släpptes initialt.

    Finns på youtube och titta på. Ali skickade en till honom för utvärdering då han själv inte kunde utvärdera den, iom han säljer dem.
    Kom in på FPVcentral.net av en slump, där står det lite om just detta, kritiken och vad som är åtgärdat på Spyhawk. De är förbättrade nu.

    Min gissning är att det är bättre och handla från Rangevideo (har alltid funkat klanderfritt när jag handlat där), jag frågade Ali om pris tidigare. Fick inte ens ett svar...

  15. #15

    Standard

    Det dök upp ett paket idag som snabbt byggdes ihop. Det var bara att limma stabbe och fena samt ansluta roderhorn för sid- och höjdroder. Sen återstår bara att koppla in skevroder och trycka ihop vingarna samt klistra dit dekaler så är den flygklar (om batteriet är laddat). Det ingick laddare och ett 2S-batteri för flygplanet. Till sändaren krävs det 8st AA-batterier som man får stå för själv.

    Jag har inte flugit modellen än (förhoppningsvis blir det imorgon) men jag är imponerad över hur enkelt allting startade och hur modell och sändare fungerar ihop. Ska blir riktigt kul att prova den här.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	spyhawk-låda.jpg 
Visningar:	903 
Storlek:	65,4 KB 
Id:	30306 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	spyhawk-delar.jpg 
Visningar:	911 
Storlek:	65,5 KB 
Id:	30305

  16. #16
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Har haft upp min i luften, kan väl säga att man ska inte flyga i allt för blåsigt väder

    Sändaren äter ju lite ström så jag har kört 3-cells lipo mellan varven. Jag hade dock problem med att inte få någon videobild, hittade en kontakt på videosändaren tror jag som inte satt fast.
    Sen så börjar videobilden lagga då man startar inspelning.
    Se till att motorfästet sitter hårt skruvat , då får man bort en del vibrationer.

    Boopidoo: Skulle du kunna försöka kika in i kroppen och se om det det 2 kontakter som sitter på kortet därinne?

    //Matte

  17. #17

    Standard

    Kan du ta en bild och visa vilken kontakt du menar?

  18. #18
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    bakom det stora kortet där alla servon sitter, antar att det är videosändaren. Om man kikar in i kroppen så ser man det, på mitt kort satt bara den vänstra kontakten och det dingla en lös på sidan om. Kan kolla om jag får till en bild...

    //Matte

  19. #19
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Boopidoo: Här har du en bild, det var den kontakten som syns som inte satt fast alls, till vänster om den sitter det en något bredare kontakt.

    Riktigt rolig FPV parkflyer faktiskt Fick vikta 10 gram i nosen för att få den att balansera bra, sen så tryckte jag inte lite kartongbitar på båda sidor av kameran för att få den mer "stum". Fick bort det mesta av vibrationerna då.

    Bild:

    //Matte

  20. #20

    Standard

    Jag kollade igår och såg inga lösa kablar. Det som jag saknar är lite mer skevroderrespons. Sen är ju videoräckvidden inte så underbar med det finns ju riktbara antenner.

Liknande ämnen

  1. Rangevideo flygande vinge
    Av Boopidoo i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 733
    Senaste inlägg: 2015-01-30, 22:17
  2. Pinout på rangevideo 300mw 1.3ghz
    Av neu i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-26, 00:10
  3. GoPro-sladd från Rangevideo
    Av Sickan i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 09:30
  4. RangeVideo 300mw 1.3Ghz TX stänger av sig?
    Av rfnoise i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •