Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Bixler "formationer" (ok, ren jakt)

  1. #1

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    142
    Jobb
    Konsult/programmerare/inbyggda system
    Klubb
    AKMG

    Standard Bixler "formationer" (ok, ren jakt)

    Hade lite kul med en polare som precis skaffat en bixler han också (tidigare flugit enbart helikopter) och numera FPV'iserat den lite. Blev en jäkla rolig dag helt enkelt med mycket jagande etc. Här är en video från dagen.


  2. #2

    Standard

    coolt
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    142
    Jobb
    Konsult/programmerare/inbyggda system
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Tack tack Det var ärligt talat bland de roligaste flygdagarna det här året . Hade 6-8 accar som åkte in och ut på laddning konstant, bara att landa, plocka ny acc, upp igen etc.

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Andreasson Visa inlägg
    Tack tack Det var ärligt talat bland de roligaste flygdagarna det här året . Hade 6-8 accar som åkte in och ut på laddning konstant, bara att landa, plocka ny acc, upp igen etc.
    Precis som det ska va då. Jag och några till i klubben har Parkzone Trojan som vi flyger formation och stunts med, grymt kul är det!
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    142
    Jobb
    Konsult/programmerare/inbyggda system
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Haha, låter helt klart underbart. Har funderat en tid på varför det inte finns fler uppvisningsgrupper med radiostyrt . Nu när det börjar dyka upp bra och användbara fpv utrustningar till en rimlig peng borde det ju faktiskt vara möjligt att få ihop lite formationsflygningar etc .

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Andreasson Visa inlägg
    Haha, låter helt klart underbart. Har funderat en tid på varför det inte finns fler uppvisningsgrupper med radiostyrt . Nu när det börjar dyka upp bra och användbara fpv utrustningar till en rimlig peng borde det ju faktiskt vara möjligt att få ihop lite formationsflygningar etc .
    Rent tekniskt bore det va en barnlek men om alla stoppar i en massa dyr utrustning i planen blir det genast lite mer på allvar..
    Här är iaf nästan alla i "Trojangänget" ute på BRFK i våras..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3687.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	83,0 KB 
Id:	23449
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    142
    Jobb
    Konsult/programmerare/inbyggda system
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Det där ser ju ut som att ni är halvvägs dit, bara o gå till biltema och köpa en burk valfri färg, beställa 6 kameror och 6 fatsharks så har vi oss världens första fpv flyguppvisningsgrupp

  8. #8

    Standard

    Är det fpv-kameran som är inspelad och vilken kamera är det du använder? Har precis beställt en Bixler och har ett fpv-system liggandes hemma som jag inte hunnit testa live än.

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    142
    Jobb
    Konsult/programmerare/inbyggda system
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Hej Dave, det är inspelat från samma kamera som jag sänder ner till marken, Gopro hero 960P. Den kan splitta bilden, delvis lagrar den direkt i kameran på SD kort, delvis sända ut bilden via kabel som häktar ihop med OSD (g-OSD, inte rekommenderad för övrigt, tycker kvaliten är under all kritik tyvärr, men den var billig), och därefter till videosändaren. Bilden är inte lika bra i glasögonen, men god nog

    Som du ser så är bilden liiite dålig, det är delvis youtube som gjort något, vet inte varför, och sen hade jag ganska kraftiga vibrationer från propellern (nybörjarmisstag, glömde balansera den), det är vibrationerna som resulterar i att det ser ut som vattenspeglingar eller vad man ska säga och dessutom inbillar jag mig att bilden blev lite suddigare av det....

  10. #10

    Standard

    Aha ok tänkte väl att det var en lite bättre kamera. Har bara marktestat min utrustning men ser nog att kameran kanske jag inte kommer bli nöjd med. Köpte också G-OSD för att den var billig och mest för att ha hastighet och spänning. Verkar funka bra på marken iallafall.

    Blir nog en GoPro efter att jag har kommit igång ett tag med flygandet. (Mycket pengar på en gång annars)

  11. #11

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    142
    Jobb
    Konsult/programmerare/inbyggda system
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Hej,

    Kan du få GOSD att funka så är det jättebra, tyvärr så har jag två stycken och en vän har en, och alla tre har strulat. Min första var DOA (Dead on Arrival), vet inte varför ännu (har kollat det grundläggande, och dessutom uteslutit kablar etc iom att jag köpt en till som faktiskt fungerar, behöll den dock i hopp om att titta närmare på vad felet är till vintern och kanske fixa och ha något att köra clOSD på). Vi beställde två till, varsinn, och båda de har strulat också. De vanligaste felen är för oss båda:

    1. hastigheten visar 0km/h och blinkar ibland till med en hastighet som försvinner inom 0.1 sekunder.
    2. Tappar klocksync och texten scrollar runt som en idiot och man kan inte läsa någonting. Går att lösa genom att landa, dra ut sladden till kameran och sätta i igen så den får sync igen. Det här händer både med gopro och olika andra kameror.
    3. Startar om sig själv och visar startupskärmen, "www.aeorc.com"... vet inte varför ärligt talat. KAn vara någon glappkontakt eller så.

    Men men, som sagt, är man beredd på att det kan strula så är den väl ok, Förhoppningsvis jättebra med clOSD mjukvaran på .

    Jo absolut jag håller med dig. Det är dyrt att börja, så kör med någon billig kamera först. Det är inte lika lätt att spela in och göra snygga filmer, men du behöver inte oroa dig för massa dyr utrustning i början som går åt helvete när man kraschar .
    Dessutom väger de över lag mycket mindre och orsakar mindre skada på planet än gopron gör, även om gopron oftast håller med sitt skal etc... I mina krascher so far så är det faktiskt mest gopron och fästet som skadat nosen, mer än själva kraschen i sig. Tror jag
    --
    Tärningen är kastad, ner kommer den alltid... i mer eller mindre en bit.
    http://fpv.nu

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Där ser man, jag hade fått för mig att GoPro960 inte klarade av att skicka ut bilden på kabel. Intressant! Den är ju aningen lite mindre dyr i inköp än de mer högupplösta varianterna.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    142
    Jobb
    Konsult/programmerare/inbyggda system
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Jag har ingen koll på GoPro 1080 versionen, men GoPro 960 är absolut värt det i min mening. Jag köpte den på semestern i usa så fick den väldigt billigt, 1100 sek ungefär. Den klarar definitivt av att spela in + skicka bild på kabel samtidigt, däremot har den ju inte den där specialkontakten etc som de har på 1080p varianten, men jag ser inte riktigt nyttan med den... iaf för fpv.
    --
    Tärningen är kastad, ner kommer den alltid... i mer eller mindre en bit.
    http://fpv.nu

Liknande ämnen

  1. Bixler V2 1500 "bygg"-erfarenheter
    Av Bägtjesen i forum Elmodeller
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-02-09, 22:26
  2. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  3. "upplösning" på "borstade" fartreglage?
    Av CAD:ar'n i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 09:22
  4. """""Wesse undrar """
    Av wesse i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •