Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Motorn snurrar åt fel håll (?!)

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av immo Visa inlägg
    Ibland har man tur

    Såg videon, klockrent ju! först vingar in i ett träd, för att sen damma in i ett hus, han va nog väldigt nöjd då
    Det sköna är ju att han tycker det gick så mycket bättre i andra flygningen som varar ca 10 sekunder innan han faceplantar planet i husväggen..
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  2. #42
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Precis
    Nu kan jag sova gott inatt

    Citat Ursprungligen postat av Kennerdahl

    Det sköna är ju att han tycker det gick så mycket bättre i andra flygningen som varar ca 10 sekunder innan han faceplantar planet i husväggen..

  3. #43

    Standard

    Skrattade gott på sista filmen. Hahaha.
    Fast nu kanske Karma kommer komma tillbaka på mig. Simulator är iallfall beställd, och funderar på att ge det ett försök till nu när jag fixat mitt plan lite mer.
    Ska även få testa på ett EPP Plan på lördag, inomhus, får väl se hur det går. Men tror det ska gå bra.

  4. #44


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Myrmeldjyr Visa inlägg
    ....Ska även få testa på ett EPP Plan på lördag, inomhus, får väl se hur det går. Men tror det ska gå bra.
    Hej,
    Ja - är det trångt utomhus så är det inget emot hur väggar och tak kommer rusande mot dig inomhus...
    Skulle rekommendera att du testar EPP-kärran utomhus först för det är tyvärr inte enklare att flyga inomhus för då måste du klara av att använda alla roder simultant annars tar du dig inte runt överhuvudtaget. Så är man nybörjare så rekommenderar jag utomhusflyg alla dagar i veckan eftersom det kräver mycket mera av flygaren att klara av det mycket begränsade utrymmet inomhus. Sen - när man klarar att flyga utan problem utomhus - då tar man steget till inomhusflyg. Visst - talar vi om en liten kärra typ Kyosho Minium så går det säkert bra för dom är extremt lättflugna men ett lite större, 3D EPP-plan lär bli lite för svårt om man inte lämnat den direkta nybörjarstadiet. Så testa gärna ett EPP-plan men mitt råd är att göra det utomhus och att det är hyfsat vindstilla.
    Hälsningar
    Roger

  5. #45

    Standard

    Så nu har jag testat inomhus också, och det gick riktigt bra!
    Började lungt och lärde känna rodren lite på marken, lyfta, landa på raksträcka. Sen börjar jag med lite svängar.
    Sista flygningen så klarade jag något varv i luften i salen. Riktigt nöjd!

    F*n va skoj det var, handsvetten och pulsen, samt smilgroparna gjorde sig påminda

  6. #46

    Standard

    Fick ett trevligt samtal från Elgiganten idag. Deltog i deras Ace Combat-tävling och vann ett Art-Tech EF2000.
    Blir till att sälja/byta mot något mer nybörjarvänligt.

  7. #47

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Myrmeldjyr Visa inlägg
    Fick ett trevligt samtal från Elgiganten idag. Deltog i deras Ace Combat-tävling och vann ett Art-Tech EF2000.
    Blir till att sälja/byta mot något mer nybörjarvänligt.
    GRATTIS!!! men inte ska du väl sälja en kul leksak.
    http://www.bananahobby.com/1652.html
    H
    a en kompis som handkastar och hjälper dig trimma in modellen. Sedan är det nog enklare med högt gräs än asfalt.
    Ett tyvärr vanligt fel man gör är att "testa hemma på asfaltparkeringen" och det behövs inte så stort sandkorn från noshjulet in i fläkten för att ett fläktblad ska paja. OBS - testa inte planet inomhus
    ___________________
    patrik@pgdata.se

Liknande ämnen

  1. DT750 (billiga motorer) från HK snurrar trögt?
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-16, 13:46
  2. 3W60 åt fel håll
    Av jurgen k i forum Bensinmodeller
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 21:41
  3. Håll ut snart kommer den
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 15:39
  4. Nu snurrar proppen
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 23:53
  5. håll i hunden!!!
    Av kenneth67 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •