Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: Lågflygning

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #21

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Ja lågflygning - där har man ju utmärkt sig med lite dumdristiga flygningar. Ca 1978 had jag en Mach 1 som jag hade haft några år och den sommaren hade jag monterat en ny Rossi 61 med bakutblås med pipan genom huven och så hade den infällbara ställ förstås. Den flög bra, dock lite tung. I alla fall en sommardag så frampå eftermiddagen efter att ha nött F3A programmet hela dagen tycket jag det var dags för lite kittlande lågflygning. Det blev några repor på låg höjd över fältet men så blev det en repa lite vid sidan av banan och vid den här tiden hade småplantor av tall börjat växa upp lite längre från fältet så det bar sig inte bättre än att en tall stötte på mitt plan det har aldrig blivit så öronbedövande tyst när modellen slog i tallen och sen tugga sig genom ljungen ett tiotal meter och låg den där vingklippt och dann. Ja sicken dumdristighet. Men jag kanske får skylla på åldern, jag var 16 år då så omdömet var väl inte riktig "utvecklat" till ett mer moget omdöme än. Men det förde i alla fall det positiva med sig att jag som med eld i baken blev klar med min Curare på rekortid 2 veckor direkt därefter (byggde som en besatt) och den flög bättre än Mach 1:an så jag var rätt nöjd ändå när hösten sen kom. Sen dess har det inte blivit "planterat" nån modell i moder jord avsiktligt på det viset.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2011-10-17 klockan 22:20.

Liknande ämnen

  1. Lågflygning med trikoptern
    Av Blomster i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 07:57
  2. Lågflygning
    Av Oskar Andreasson i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 22:11
  3. Ny video från RCExplorer.se - "Reflections" - Lågflygning över vattnet
    Av dadde i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 22:42
  4. Lågflygning på hög nivå!
    Av DontHitMe i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 20:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •