Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: Arttech Wingdragon + HTC Legend

  1. #21
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Man blir förjäkla sugen på att köpa sig ett till plan nu =)
    är det enklast att tillverka egna skidor man monterar på landstället eller finns det färdiga grejer för sånt också?

    Jag bor för bra för att INTE hålla på med den här hobbyn känner jag Sommarstugan ligger 5meter ifrån en sjö så då vore det skoj med pontoner också ju ... fast det får vänta tills jag fixar landningarna perfekt först


    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    En "vinterkärra" med skidor, sen kan man rita långa, fina spår i nysnön...
    Skaffa en sån sändarväska som det länkades till tidigare i tråden - dom fungerar utmärkt även på senhösten och våren.
    Sen kan du flyga det mesta under vintern men en enkel elkärra med landställ och skidor är klart roligast tycker jag själv.
    Lekte en vinter i elflygets barndom (nåja - inte riktigt så länge sen) med en enkel GWS Moth som vinterkärra och det fungerade alldeles utmärkt. Inte så stor kärra utan den skall få plats i "bilskuffen" ihopmonterad så att det är snabbt gjort att komma "till skott".
    Hälsningar
    Roger

  2. #22
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Jag är absolut inte avskräckt för att filma ifrån luften, jag är mer taggad än nånsin Min 80åriga granne var väldigt väldigt nyfiken på hur det skulle se ut uppeifrån. Så till senast nästa sommar så ska jag ha upp en kamera våra hus =)

    http://www.skanehobby.se/dynam-ez-ha...drivacc/3018-0
    Var ett sånt plan jag fick rekommenderat och som jag fortfarande är sugen på, för det verkar riktigt trevligt.

    Har inte brummat så mycket simulator faktiskt, 20min totalt kanske, FSM var inte så mycket att hänga i julgranen, funkar för att få lite träning på att dra rätt spak åt rätt håll osv

    Har ändå vanan inne ifrån all traverskörning på jobbet, där står man på golvet och styr den ifrån alla håll å kanter. Jag får för mig att det hjälp till på traven iaf


    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    WIngdragon + mobiltelefon är inte någon av mänsklighetens största prestationer...
    Men låt för all del inte det avskräkacka dig, att filma från luften är kul, och förr eller senare är dina flygkunskaper, planet och vikten på kameran i fas, och det funkar klockrent...

    Att flyga när det är vinter och kallt ute är mest synd om piloten, men ackarna har en tendens att tappa orken i minusgrader, så förvara dem i innerfickan tills det är dags att flyga, och tejpa över eventuella häl för kylluft i flygplanskroppen så brukar det gå bra, åtminstone tills man får permafrost i fingrarna.

    När vi rekommenderar Easy Star så beror det på att det är en väldigt bra nybörjarmodell, men begreppet Easy Star innebär egentligen en modell från Tyska Multiplex som är utan skevroder, och som många andra lyckade konstruktioner har den kopierats rejält, och finns åtminstone i tiotalet versioner, de flesta med skevroder, vilket absolut är att föredra. Priserna på kopiorna ligger på cirkus en femhundring i Asien och ungefär det dubbla här hemma, och vanligen ingluderar det motor, fartreglage och alla servon, det som behövs innan flygning är sändare och mottagare, batteri och laddare.

    Simulator är absolut inte fel, men det finns gott om exempel på folk som har lärt sig flyga utan, vanligtvis till högre kostnader och en hel del garv...

  3. #23
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radioactive Visa inlägg
    En Easystar är nog i mitt tycke det bästa köp du kan göra, då får du en bra radio och ett bra flygplan med bra flygegenskaper.
    Var har du sett Easystar säljas med radio?
    Eller menar du nån av Easystar-kopiorna?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #24
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av immo Visa inlägg
    Men jag tänker såhär, mitt wingdragon kostade 999:- ett easystar kostar 1295:- ungefär, vad kan jag få för annan rolig kärra för lite mer pengar? upp till 2000:- ungefär, några hundra hit å dit gör inget.
    Jo, så kan du visst tänka och det är inget fel i det. Men du kunde kanske tänka så också att jag har ex. 2000:- i budget.... för det kan jag få en bättre kärra än en Easystar, fast jag betvivlar det... men om du köper en Easystar, så har du pengar över till 2-3 extra lipobatterier, en laddare och kanske en liten 720p keychain kamera!

    En Easystar kan man faktiskt modifiera lätt så att den blir lite vassare, den dagen du känner för det. Du kan kapa av vingspetsarna och få ett snabbare plan, lite mera akrobatisk kärra. Vissa har fixat så att de kan sätta på/ta av vingspertsarna beroende på om de vill flyga lugnt typ foto/fpv eller flyga lite roligare.

    Du lär behöva ett antal batterier. Det tråkigaste som finns är att behöva gå hem o ladda. Ett par extra batterier är ingen överdrift..

    Lasse
    Senast redigerat av radioactive den 2011-10-13 klockan 21:51.

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    immo,
    Några bilder från i vintras - det var minus 20 grader och vindstilla den dagen men det var inga problem att flyga för kylans skull. De flesta radiostyrningar klarar nog ner till minus 15-20 grader, batterierna kan ev börja sagga lite i kylan men jag har inte haft några problem varken med accen i sändaren eller med det eldrivna flygplan jag använde förra vintern. LiPo batterierna jag använde i planet fungerade utan minsta problem liksom laddningen med laddare kopplat till ett bilbatteri jag hade med ut på isen där jag flög. En solig vinterdag kan ge fina upplevelser och planen får bra lyftkraft i den kalla luften. Rekommenderas att prova på.

    /Bo
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Vinterflygning_10-12-28_04.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	85,8 KB 
Id:	23625   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Vinterflygning_10-12-28_03.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	76,1 KB 
Id:	23626   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Vinterflygning_10-12-28_05.jpg 
Visningar:	30 
Storlek:	42,3 KB 
Id:	23627   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Vinterflygning_10-12-28_07.jpg 
Visningar:	29 
Storlek:	21,5 KB 
Id:	23628  

  6. #26
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Var har du sett Easystar säljas med radio?
    Eller menar du nån av Easystar-kopiorna?
    Japp, på Skånehobby:
    http://www.skanehobby.se/dynam-ez-ha...drivacc/3018-0

  7. #27
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Det är inte dumt tänkt faktiskt Du fick mig att tänka till lite där, och det åt de bättre hållet, vettig kärra för bra pengar, + att då har man råd med laddare, batterier å lite annat gott , samtidigt som jag hamnade innanför min budget

    Vet hur det är nu med mitt Wingdragon , köra 15min, gå hem ladda 3 1/2timme, ut köra 15min ....

    Det går åt en hel dag för att lyckas köra i 30min , det är mindre roligt

    Citat Ursprungligen postat av radioactive Visa inlägg
    Jo, så kan du visst tänka och det är inget fel i det. Men du kunde kanske tänka så också att jag har ex. 2000:- i budget.... för det kan jag få en bättre kärra än en Easystar, fast jag betvivlar det... men om du köper en Easystar, så har du pengar över till 2-3 extra lipobatterier, en laddare och kanske en liten 720p keychain kamera!

    En Easystar kan man faktiskt modifiera lätt så att den blir lite vassare, den dagen du känner för det. Du kan kapa av vingspetsarna och få ett snabbare plan, lite mera akrobatisk kärra. Vissa har fixat så att de kan sätta på/ta av vingspertsarna beroende på om de vill flyga lugnt typ foto/fpv eller flyga lite roligare.

    Du lär behöva ett antal batterier. Det tråkigaste som finns är att behöva gå hem o ladda. Ett par extra batterier är ingen överdrift..

    Lasse

  8. #28
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Såg förjäkla gott ut! Det var det här jag ville se, att man kan köra på vintern, så det inte bara blir en vår/sommar/höst hobby, utan nått man kan pyssla med året runt

    Efter man gifte sig, skaffade 2barn och flyttade ut på landet så har man blivit lite isolerad, känns bra att få pyssla med nått så man inte blir helt uttråkad


    Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
    immo,
    Några bilder från i vintras - det var minus 20 grader och vindstilla den dagen men det var inga problem att flyga för kylans skull. De flesta radiostyrningar klarar nog ner till minus 15-20 grader, batterierna kan ev börja sagga lite i kylan men jag har inte haft några problem varken med accen i sändaren eller med det eldrivna flygplan jag använde förra vintern. LiPo batterierna jag använde i planet fungerade utan minsta problem liksom laddningen med laddare kopplat till ett bilbatteri jag hade med ut på isen där jag flög. En solig vinterdag kan ge fina upplevelser och planen får bra lyftkraft i den kalla luften. Rekommenderas att prova på.

    /Bo

  9. #29
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av immo Visa inlägg
    Vet hur det är nu med mitt Wingdragon , köra 15min, gå hem ladda 3 1/2timme, ut köra 15min ....
    Med en bra laddare, typ Accucell-6 så tar kanske en timme o ladda ett normalt lipobatteri beroende på storleken. Laddaren du får med Easystaren funkar, men den är inget bra i längden.

    Lasse

  10. #30
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Den dagen jag lägger en beställning på ett sånt plan kommer jag förmodligen ställa miljoner frågor om vilka batterier å laddare jag ska ha

    Är ju en jäkla djungel det där, speciellt för någon som vet nada

    Citat Ursprungligen postat av radioactive

    Med en bra laddare, typ Accucell-6 så tar kanske en timme o ladda ett normalt lipobatteri beroende på storleken. Laddaren du får med Easystaren funkar, men den är inget bra i längden.

    Lasse

  11. #31
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av immo Visa inlägg
    Den dagen jag lägger en beställning på ett sånt plan kommer jag förmodligen ställa miljoner frågor om vilka batterier å laddare jag ska ha

    Är ju en jäkla djungel det där, speciellt för någon som vet nada
    Och vad tror du att RCflyg.se's forum är till för mer än att skryta om sina senaste inköp?
    Den dagen du ska beställa, så kommer alla att ta paus från forumet.... nä givetvis inte. Hör av dig så lotsar vi dig rätt så att du inte blir lurad på pengar eller kvalitet...

    Lasse

  12. #32
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Det är förjäkla skönt att kunna ställa dumma frågor faktiskt, och faktiskt få riktiga å vettiga svar, utan att någon idiot förklarar en.
    Stort salut för er

  13. #33
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av immo Visa inlägg
    Det är förjäkla skönt att kunna ställa dumma frågor faktiskt, och faktiskt få riktiga å vettiga svar, utan att någon idiot förklarar en.
    Stort salut för er
    Alla har varit i samma situation i början, och det är viktigt att, oavsett hur duktig man blir, inte glömma det....

    Lasse

  14. #34
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Det har du faktiskt rätt i, bra att man kan få råd om vilka saker man ska ha, så det blir bra grejer ifrån första början

    Citat Ursprungligen postat av radioactive

    Alla har varit i samma situation i början, och det är viktigt att, oavsett hur duktig man blir, inte glömma det....

    Lasse

Liknande ämnen

  1. Svar: 79
    Senaste inlägg: 2013-06-03, 21:45
  2. material i vingarna wingdragon vs. ez hawk
    Av immo i forum Elmodeller
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 20:00
  3. Borstlös setup till Arttech wingdragon?
    Av Skrotiz i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 21:32
  4. Uppgradera wingdragon sportster
    Av /Maiden/ i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 18:45
  5. Arttech su-27
    Av Piddos i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 20:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •