Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Justerings hjälp

  1. #1
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard Justerings hjälp

    Hej!

    Har precis köpt mig en Art-tech Angel 300 ifrån Teknikmagsinet ....... (säger inget mer)
    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...l&artnr=510302

    Är helt novice på både helikopter å flygplan, men finns det någon som kan hjälpa mig lite med justering på helikoptern? Det är när jag ska dra upp den i luften som den backar i hög hastighet, får dra spaken framåt rätt rejält för att den ska hålla emot och kunna hovra.

    Säkert många dumma frågor, men jag är rätt dum inom området så ...

    Finns ju småjusteringar på radion, men det lilla hjälper inte, så om någon har nått super tips så hjälp gärna mig

  2. #2

    Standard

    1000Kr i sjön som du kunde lagt på en flygsim och faktiskt fått något för pengarna..

    Gå tillbaka till TM och låt dom fixa felet, om möjligt så häv köpet!
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  3. #3
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Ajdå, lät inge bra :/ Ska maila deras kundtjänst ikväll å kolla va dom säger, annars får jag gå till butiken å prata me dom, värsta fall kanske man kan få den utbytt å sälja härken på tradera annars

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Från TMs hemsida:

    Vi ger våra kunder 30 dagars öppet köp och det gäller i samtliga av våra fysiska butiker.
    Som villkor gäller att:
    a) varan är i nyskick (väsentligen oförändrat skick)
    b) komplett i originalförpackning som återlämnas i sin helhet och helt oskadad
    c) kvitto/faktura från någon av våra butiker alt. nätbutik finns och kan uppvisas

    Så paketera grejorna lite snyggt och ta med dom så borde du få lämna tillbaka helin.
    Hälsningar
    Roger

  5. #5
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Håller fullständigt med ovanstående talare. Häv köpet och skaffa en Easystar från ex. Skånehobby. Kostar lite mer (1295) men då får du bra prylar. Sannolikt betydligt lättare att flyga en Easystar än en kass helikopter från Teknikmagasinet. Börja i rätt ända med ett flygplan, inte en helikopter....

    Flygsim kan du skaffa en Esky-sim och köra FMS till att börja med. Räcker iaf för att få rätt på kontrollerna.

    Anledningen till att den backar är att tyngdpunkten är fel och hkpn blir baktung... förmodligen batteriet som sitter för långt bak. Men skit i det och häv köpet.

    Lasse
    Senast redigerat av radioactive den 2011-10-05 klockan 21:45.

  6. #6
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Saken är ju tyvärr den att eftersom "skiten" inte gick att flyga med, den backar ju som en tok så resulterade ju det i en crash, liten sprick i nosen på karossen och nått litet jack i rotorbladen, visst kan jag tänka mig att dom kan dra av lite på priset, men öppet köp går dom nog aldrig med på lite hur som helst :/ tillgodo kvitto/presenkort är typ det enda hoppet jag har känns de som...

  7. #7
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Jag kollade lite nogrannare på helkioptern och det är i grunden samma som min 9053 Double Horse (dock annan kåpa och stjärtrotor), dvs en modell som egentligen bara lämpar sig för inomhusflygning. Den kan flygas utomhus men då får det inte blåsa mer än en svag bris i bästa fall och helins tyngspunkt måste flyttas bakåt så att den blir nostung, annars kan den inte flyga mot ev. svag vind. Rätt justerad och den flyger ganska bra.

    Lasse

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av immo Visa inlägg
    Saken är ju tyvärr den att eftersom "skiten" inte gick att flyga med, den backar ju som en tok så resulterade ju det i en crash, liten sprick i nosen på karossen och nått litet jack i rotorbladen, visst kan jag tänka mig att dom kan dra av lite på priset, men öppet köp går dom nog aldrig med på lite hur som helst :/ tillgodo kvitto/presenkort är typ det enda hoppet jag har känns de som...
    Tråkigt att det inte börjar så bra, du fick ju mina bästa tips i fredags för att slippa dom här nybörjartabbarna.
    Hoppas du får ett tillgodokvitto iaf, tycker absolut att du ska försöka lämna tillbaka den.
    Funkar inte det hoppas jag att det blir lite busig inomhusflygning till slut.
    Lycka till!
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  9. #9
    immos avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    77
    Jobb
    SSAB - Skiftgående Processoperatör

    Standard

    Är huvudet dum får plånboken lida

    Inte fått något svar ifrån Teknikmagasinet än, får kontakta butiken annars ... Fått den att flyga skapligt genom att ändra på stabilisatorn, stod nått om swash platen i boken som följde med, får kika mer i den å kolla om man blir nå klok

Liknande ämnen

  1. hjälp
    Av LAMEandre i forum Elmodeller
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 20:05
  2. Hjälp !
    Av Sigun i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-28, 13:49
  3. hjälp!
    Av Henrik.A i forum Allmänt och Tips
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 09:46
  4. hjälp
    Av Daniel L i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 17:16
  5. hjälp
    Av jocken90 i forum Helikopter
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 16:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •