Reklam

 
Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 150

Ämne: Nu blir det skorpor och vatten ett par månader :S

  1. #41

    Standard

    Den såg grymt stabil ut som de flesta andra WKs.. Men har någon hittat några bra/dåliga klipp filmat från WKs? Är de också väldigt stabila eller med vibrationer från korrigeringen etc?

    Samma killes ombord video (http://www.youtube.com/user/modernso.../2/TqP2ntCjzP0) ser inte lika imponerande ut, rätt skakig? Eller är det ok som RAW innan man kört post processing?

    kajaken: Var det Tiger som dadde använde till sin y6:a också?

    cyberpete: Brukar köpa en extra motor (dock bara billiga hittills), dels för att man inte ska behöva vänta på ny leverans om någon skulle vara dead-on-arrival (hk..) och dels om/när man kör sönder någon
    Senast redigerat av andv den 2011-10-29 klockan 20:04.

  2. #42

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Dadde kör med DT700 motorerna som han har kört samt även jag kört på tricopter tidigare. Outrunner med klocka i blålila färg från UH.

    Dadde kör dock Tiger motorern på sin deluxtricopter och säger att de funkar finfint.

    Angående vibrationerna i onboardvideon så kan får man ju inge mindre vibrationer bara för att man har bra styrning. Balasering av motorer, proppar etc är fortfarande nödvändigt för att få deluxresultat.

    MVH / Kajaken

  3. #43

    Standard

    Sådär då är det en till som får äta skorpor och vatten beställde precis en ifrån Foxtech. Jag har byggt en hexa ram med centrum platta ifrån mikrokopter. Bommarna är 15x15 i trä för jag har fått för mig att träbommarna tar upp vibrationer ifrån motorerna. Men jag vet inte vilka motorer jag ska köpa. Nån som kan tipsa om några bra. Har 6st turnigy plush 40 som ligger. Och Tommy...tjata lite på lasse oxå att han ska köpa en nu,annars får han inte vara med o leka Mvh Fredde

  4. #44

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Om su skall köra lågbudget så kör på DT700 motorerna och om du vill satsa på kvalle så kör TIger (mellanstorleken) eller avroto

    MVH / kajaken

  5. #45

    Standard

    De vart Avroto 2814 shortshaft. Fasiken vart en dyr söndag de här

  6. #46

    Standard

    Jah ja... vad bra det vart att kolla läget här inne kan bli en dyr måndagsnatt besöksstatistiken på min dator till foxtech är tät
    vilket oroar mig.buy knappen hägrar är det tigermotorer som gäller?

  7. #47

    Standard

    Jag tycker en av de andra "tigrarna" verkar häftigare:
    http://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1656
    O
    m siffrorna på den är i närheten av rätt så skulle det vara grymt (exklusive siffrorna på prislappen...)
    Hovring med över 10g/w på en aningen lättare maskin!
    (Med lättare maskin så menar jag < 2,5kg quad, < 4 kg hexa, så fortfarande rätt tunga saker)

    Lite dåligt dock att de bara visar siffror på full gas. Gör det svårt/omöjligt att jämföra olika spänningsnivåer när det gäller effektiviteten.

    Tips är att tiger motor existerar på multirotorkalkylatorn:
    http://www.ecalc.ch/xcoptercalc_e.htm

  8. #48

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Efter nogrann kalkylering så har jag bestämt mig för att köra på en QuadX. Det blir faan i mig för dyrt att satsa på Y6 direkt. Får bli nästa steg.

    Fick Kolfiberplattor från Lasse Betong idag samt ett paket med kolfiberboomar, mer kolfiberplattor, montageför VTx från UH idag. Kör med en Stjärtservoarrangemang (eloxerad aluminium och kolfiberplatta för montering av VTx på en av de bakre bommarna).

    Bara motorer och fartreglage kvar nu.

    Måste börja skissa på kroppsplattorna nu när jag har råämnena från Lasse betong.

    Nu skall man bara få tid och ork också. Många roliga saker som man borde göra :/

    MVH / Kajaken
    Senast redigerat av kajakmannen den 2011-10-31 klockan 18:01.

  9. #49

    Standard

    Fick mina bommar idag oxå

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20111031_180257.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	66,8 KB 
Id:	24120

    21.5mm ytter och 20mm inner.

  10. #50

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Malx Visa inlägg
    Jag tycker en av de andra "tigrarna" verkar häftigare:
    http://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=1656
    O
    m siffrorna på den är i närheten av rätt så skulle det vara grymt (exklusive siffrorna på prislappen...)
    Hovring med över 10g/w på en aningen lättare maskin!
    (Med lättare maskin så menar jag < 2,5kg quad, < 4 kg hexa, så fortfarande rätt tunga saker)

    Lite dåligt dock att de bara visar siffror på full gas. Gör det svårt/omöjligt att jämföra olika spänningsnivåer när det gäller effektiviteten.

    Tips är att tiger motor existerar på multirotorkalkylatorn:
    http://www.ecalc.ch/xcoptercalc_e.htm
    Jag sneglade på de där först men gick på kv för jag vill ha lite mera snurr. En aningens mindre propp och mer rpm tycker jag ger stabilare gång särskilt när man "sjunker i höjd". Men det kan vara en smaksak.

  11. #51

    Standard

    Tiger motorerna ser jäkligt skyssta ut och verkar fått mkt bra kritik. Avroto kan man köra på 5celler oxå om man vill och de är ju lite trevligt. Fredde

  12. #52

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    vet inte om det är sant men såg att någon skrev någonstans att Tiger och Avrotor var samma motor men har inte kollat det nogrannare.

    MVH / Kajaken

  13. #53

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Jag sneglade på de där först men gick på kv för jag vill ha lite mera snurr. En aningens mindre propp och mer rpm tycker jag ger stabilare gång särskilt när man "sjunker i höjd". Men det kan vara en smaksak.
    Jo, jag har inte testat så mycket. Jag har som antagit att det är bättre med högre vridmoment (lägre kv) vilket gör att man kan ändra luftflödet snabbare men allt har sin gräns givetvis. Dessa motorer ska givetvis köras på minst 4S. Blev ruskigt sugen men ska nog fortsätta med mina budgetmotorer tills vidare (RCTimers motsvarighet till den Avroto/Tiger ni diskuterar i övrigt, jag har igentligen inget att klaga över med dom. Jag har dock inte testat effektiviteten.)

  14. #54

    Standard

    Nu blir det skorpor för mig också
    till DJI blir det en Hexa med Tiger MT2814!

    Mvh
    Björn

  15. #55

    Standard

    Har jag fattat manualen rätt om att de bara är att ta ström direkt från batteriet med powermodulen och ta bort alla röda kablar från esc:arna? jag tänkte köra dubbla 4s5000mah accar
    Bild på powermodulen

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Pmodul.jpg 
Visningar:	175 
Storlek:	92,0 KB 
Id:	24148

    Mvh Fredde

  16. #56

    Standard

    Mina Tiger motorer (MT2216) är limmade i infästningen av kabeln vid lindningarna, direkt från fabriken. Rätt nice och slippa försöka kleta och förstärka själv.

  17. #57

    Standard

    På tal om motorerna så stötte jag på tester av Avroto/Tiger och min motsvarande RCTimer idag .
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1388583
    Det visade sig var exakt likadan prestanda. Sen kan det säkert skilja sig i kvalité i längden (med tanke på prisskillnaden så får vi hoppas det). Jag har dock inte haft några som helst problem men har å andra sidan inte många flygtimmar på dom än heller. Tänkte bara nämna det för den som tycker Avroto känns lite dyrt. (RCTimers BC3536 750kv kostar $21.50 fraktfritt)

  18. #58

    Standard

    Jag har både RCtimer och RCTiger och det är inga fel på RCtimer dom håller bättre kvalitet än flera andra i liknande prisklass, men RCtiger ligger i en helt annan klass och har klart överlägsen kvalitet på både finnish och kullager.
    Ska man lyfta dyra grejer så skulle inte jag snåla på motorerna men annars klarar man sig nog bra med RCtimer motorerna,
    Jag har upplevt att med tiden så är inte kullagrena dom bästa på RCtimer och motoraxeln på mina BC2836 750kv vill lossna efter en tids användande.
    Senast redigerat av bjornez den 2011-11-02 klockan 11:16.

  19. #59

    Standard

    Jo, jag har också hört att kullagrerna ska vara RCTimers svaga punkt. (I övrigt ska de hålla relativt hög kvalité). Detta märker man dock relativt lätt vid preflight check och det är väldigt lätt att uppgradera i efterhand, spendera 100-150:- på kullager till varje motor och jag skulle tro att du är minst uppe i Tigernivå.

    Men jag köperinte riktigt det där med att lyfta dyra grejor. För det första har jag aldrig varit med om att en motor direkt slutar fungera (så länge jag skött mina lödningar) och för det andra så ska du givetvis ha minst en hexa/Y6 i dessa fall vilket gör att du klarar ett motorbortfall. Detta skulle jag testa oavsett motorval. Problem med motorerna märker man när man gör sin preflight check vilket man givetvis alltid gör.

    Då är ESC:n mycket mera kritisk, men även där har jag funnit Turnigy plush absolut tillförlitlig så länge man håller sig väl inom specarna och ej utnyttjar BEC:en. (Separat högkvalitativ BEC är en bra mycket högre prioritet än att köpa dyra motorer om man ska man ska flyga dyra saker)

  20. #60

    Standard

    Det är sant som du säger att med en hexa så är det inte så kritiskt, jag har själv gjort nödlandningar med 5 motorer med multiwii utan större dramatik. Jag har haft ett par motorer där kullager har skurit i luften med dramatiskt minskad effekt som följd, men det går såklart att uppgradera kullager. Jag upplever att det sämsta med RCtimer BC2836 som jag använde var själva designen av motorn, men såg att dom ändrat designen på dom nya 2830-14 motorer där dom har fimpat motoraxeln och använder en skruvad propadapter (istället för en sån som man klämmer fast på motoraxeln).
    Gör dom den ändringen på BC2836 motorerna så tror jag dom har en vinnare!

Liknande ämnen

  1. Quad över (och lite i) vatten
    Av Tobbe A i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 14:41
  2. Anorlunda landning på vatten..
    Av jugg i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 22:32
  3. Man blir så förbannad
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 19:24
  4. Vatten lekar :)
    Av Joakim E i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 23:55
  5. Jag blir så glad
    Av Stig Johansson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 22:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •