Att RCFF har gått från 0 till nästan 700 betalande medlemmar på 5 år tycker jag är bra, men vi kan säkert bli fler. Det finns antagligen minst lika många modellflygare i Sverige nu som för 10 år sedan, men under denna tid har medlemsantalet i det andra förbundet minskat från drygt 10000 till knappt 5000. Förändringen ska ses i perspektivet av att allt fler modellflygare väljer att stå utanför såväl klubbar som förbund.
Diskussionen om vad som kan göras för att ytterligare öka RCFFs attraktionskraft är givetvis bra. Redan nu finns det mervärden som gör att medlemsavgiften knappast känns betungande
- Försäkringen är givetvis ett tungt vägande skäl för medlemskap för många av oss.
- För de av oss som prenumererar på AoH och/eller Radiostyrt så ger rabatterna på dessa tidskrifter också ett merväde. Prenumererar man på bägge tidskrifterna så gör rabatten att nettokostnaden för medlemskapet i RCFF endast blir 10 kr/år.
- RCFFs forum har åtminstone för mig ett mervärde som inneburit att jag knutit nya kontakter med modellflygare långt bortom min egen geografiska horisont. En eloge till er som sköter forumet!
- Några klubbar har utnyttjat möjligheten att söka medel och fått detta för att införskaffa skolflyplan och DK.
- Shootouten blev 2011 väldigt lyckad och har potential att utvecklas till årets modellflyghändelse i Sverige.
Jag önskar alla modellflygare inom och utom RCFF ett gott 2012 och hoppas på en fortsatt positiv utveckling för modellflyget i Sverige!

Svara med citat

Get high with hovering not drugs

Bokmärken