Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: rvosd5 vs EZosd

  1. #1

    Standard rvosd5 vs EZosd

    RVOSD5 eller EZOSD med fyetech21 autopilot ,,finns det några för eller nackdelar med dom
    MVH Uffe

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har EzOSDn men inte fyetech21 autopilot. Har även RVOSD G5

    RVOSDG5 har jag sett i autopilotläge och waypointing och den verkar riktigt nice. Skall installera i en kärra jag har och skall bli riktigt kul att se den flyga autopilot.

    Den jag såg live funkade som sagt var skitnice. Piloten startade visuellt, switchade till autopilot RTH då tillräcklig höjd nåtts. Lade ifrån sig sändaren och tog i lungt mak på sig FPV utrustningen varpå han sedan gick ur autopilotläget (RTH gjorde att flygoplanet cirklade ovanför piloten) och började flyga FPV skitsnyggt och riktigt smidigt.

    Måste få fingrarna ur och installera min RVOSD.

    Vi gjorde även lite tester med att lägga plenet i ryggläge och flippa autopilot varpå kärran på några sekunder låg i rätt läge och med stabil planflykt.

    MVH / Kajaken

  3. #3

    Standard

    Valet verkar inte så svårt nu..
    Mvh uffe

  4. #4

    Standard

    I den här filmen praktiseras exakt den metoden. Visuell start och vid 0:32 aktiveras RTH och jag kan lugnt gå tillbaka till GS och ta på mig goggles etc. När allt är inkopplat så av-aktiverar jag RTH och tar över spakarna.

    Vid 4:22 så försvinner min RC-länk när jag närmar mig en högspänningsledning, 2.4GHz (video+RC) verkar ha uppenbara problem nära den här ledningen. Då tar RVOSDn över och aktiverar automatiskt RTH och påbörjar tillbakaflygning.

    När jag har återfått RC-länken aktiverar jag manuellt RTH för jag hör en traktor som vill ut på fältet precis där jag har parkerat bilen. Jag kontrollerar att allt fungerar som det ska och tar sedan av mig goggles etc och traskar iväg till bonden som sitter i traktorn. Jag förklarar sakligt att jag håller på att flyga en RC-modell och precis är på väg att landa. Han tycker att det är ok att vänta någon minut till och börjar titta oroligt upp i luften. Jag traskar tillbaka precis när min modell är ganska nära så jag av-aktiverar RTH och landar visuellt.

    Självklart hade jag testat systemet en hel del innan den här flygningen, men nu vet jag att det är tillförlitligt, iaf mer tillförlitligt än den RC-länk jag flög med den dagen.


  5. #5

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Riktigt snyggt Simon- Måste som sagt var få fingrarna ur och koppla in min.

    MVH / Anders

  6. #6

    Standard

    Jepp det måste du. Jag har ju snart hunnit installera 3st RVOSD5, ska bara slänga ut ETOSD-systemet ur min EZ*.

    Är det verkligen ingen som är intresserad av ett komplett ETOSD-system?

  7. #7

    Standard

    Helt suveränt ,tackar för upplysningarna
    MVH Uffe

Liknande ämnen

  1. EZOSD / ImmersionRC OSD/ TBS EZOSD
    Av slaffe i forum FPV OSD
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 22:03
  2. Ezosd
    Av Denke i forum FPV OSD
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-12-27, 20:22
  3. EZOSD Problem
    Av Tokaz i forum FPV OSD
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 18:50
  4. Dubbelstabiliserad multicopter mha KK och RVOSD5
    Av Boopidoo i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 07:25
  5. Ezosd
    Av UlfB i forum FPV OSD
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 16:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •